חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נוטריון – מהו ומה תפקידו?

מאת: שלומישירותים לעורכי דין12/02/20131046 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נוטריון – מהו?
הנוטריון הינו עורך דין בעל הסמכה מיוחדת אשר מאשר לו לאשר ולאמת מסמכים. את ההסמכה נותנת מחלקת הרישוי הנוטריונים של משרד המשפטים, לעורכי דין אשר עומדים בתנאים ובדרישות הקבועות בחוק. חלק מהסעיפים להסמכה של נוטריון הם בין היתר להיות אזרח ישראלי, ללא עבר פלילי.
על הנוטריון לשמור על סודיות מוחלטת על פרטי הלקוח שלו, לארגן, לנהל ולשמור מסמכים וכן להיות נאמן ללקוחותיו ועוד חוקים רבים. הנוטריון הוא איש מקצוע לכל דבר ולכן עליו להנתנהל לפי החוק ובאופן מסודר ואחראי.

נוטריון – תחומי עיסוק
רשויות ומוסדות מסוימות בארץ משתמשים בהצגה של מסמכים חשובים ואישורים רבים רק לאחר חתימה של נוטריון, ללא חתימה זו הרבה מוסדות ורשויות לא ימשיכו תהליכים. מסמכים שנחתמים על ידי נוטריונים קבילים בבית משפט.
תפקיד הנוטריונים נחלק למספר של סוגים מרכזיים:

  • קבלת ואישורים של תצהירים והסכמים שונים, למשל, הסכמי ממון בין זוג שעומדים להינשא, אישורי צוואות ועוד.

  • אימות חתימה, במעמד חתימה על הסכמים רשמיים, חשובים בתהליכי חברה, על הנוטריונים לאשר כי החתומים הם אלה אשר הזדהו לפניו ולא אנשים אחרים.

  • אישור חיים, אישור ואימות העובדה כי אדם מסוים אכן נמצא בין החיים. כגון זכאות לקצבאות שונות.

  • אישור נכונות מסמך, על מנת להציג מסמך קביל בבית משפט, המסמך חייב להיות חתום על ידי נוטריון כדי שיהיה קביל. סמכותו של הנוטריון מאפשרת אישור מסמך מקורי או מסמך מתורגם.

  • בסמכות הנוטריון לדאוג לקבלת אישור ביתי משפט בנוגע למסמכים ציבוריים רשמיים שצריכים להיות מוצגים במדינות חיצונויות וזרות כגון, עודות נישואיון/ לידה וכו'.

תרגום נוטריוני
תפקיד זה הינו תפקיד מרכזי בחיי הנוטריון. תרגום נוטריון מתבצע כאשר צדדים מסוימים רוצים לקבל תרגום המאזן של מסמך הכתוב בשפה זרה. כך במקרים כאשר בתי משפט רוצים להעביר או לקבל מסמכים בשפה זרה לארץ זרה ונדרש תרגום, או כאשר בתי חולים רוצים לתרגם משמכים רפואיים משפה זרה, או הסכמים בין אנשי עסקים שמשתפים פעולה עם ארצות ומדינות מחוץ לארץ.

ההבדל בין נוטריון לעו"ד

עורך דין נוטריון הינו אדם המורשה על ידי משרד המשפטים לבצע מגוון פעולות משפטיות, אימות ותרגום של חתימות ומסמכים והנפקת מסמכים נוטריונים, וזאת בניגוד לעורכי הדין אשר אינם מוסמכים כנוטריונים לביצוע פעולות אלו.
תוקפו המשפטי של מסמך שהונפק, אומת ואושר על ידי נוטריון יקבל ערך משפטי רב יותר ואפילו במקרים מסוימים חתימת עורך דין (לא נוטריון) תיחשב כחסרת משמעות משפטית בעניין הספציפי הזה.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי

מאת: שלומירכב08/04/131411 צפיות
מיצובישי אאוטלנדר הצליחה להשיג את האיזור הטוב ביותר והמושלם ביותר בתחום הרכב שילוש של אלמנטיים החשובים גם ליצרן וגם ללקוח שמירה על איכות הסביבה, איכות הרכב ובטיחות שהרכב מציע.

מאת: שלומירכב08/04/131201 צפיות
מכונית ניסאן קשקאי יצרה מיני מהפכה בכל ענף המכוניות המשפחתיות. חברת קרסו מוטורס שהיא בעצם היבואנית ניסאן , מתחילה בהרחבת כלל משפחת הקשקאי ומתחילה בשיווק גרסה ידנית.

מאת: שלומירכב08/04/131105 צפיות
חברת סובארו יוצאים לעידן חדש בישראל בהשקה של רכב מדגם סובארו פורסטר. הדגם מציע שילוב מצויין בין רכב שטח ורכב פנאי משפחתי.

מאת: שלומימיתוג אישי 06/03/131087 צפיות
בעבר הקדום פורטפוליו היה בשימוש של אנשי מקצוע או מומחים בתחומים ספציפים כמו מעצבים, אדירכלים וכדומה. אך כיום כמעט על בעל מקצוע יכול להשתמש בתיק עבודות.

מאת: שלומיהדברה13/01/13931 צפיות
יונים מסתובבות בלהקות וניתן למצוא אותם בריכוז גדול בכל רחוב מרכזי באזור עירוני. יונים ניזונות בעיקר מזרעים או סוגי גרעינים למיניהם וכן ממזון נגיש שמוצאות בעיר כמו לחם שאנשים משאירים להם.

מאמרים נוספים בנושא שירותים לעורכי דין

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין28/06/211726 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים (תיקון 34 לחוק) לקח זמן אך לאחר עבודת מחקר של חודשים רבים ואפיון עלויות וחסמים בהליכי הרישוי הצלחנו להוציא מסמך מסכם שברובו אומץ. כן הרפורמה כבר כאן. יקח זמן לגורמים להכירה ולהנות מיעילותה, יקח זמן למגישי הבקשות להכיר את דרכי היעול בתהליכי הרישוי החדשים,המפרטים האחידים, רישוי העסקים הדיפרנציאלי אבל ללא ספק תהייה הפחתה של הנטל הבירוקרטי.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין16/06/211656 צפיות
מינהל התכנון - הנחיות לעריכת נספח יציבות מטרת המסמך: הגדרת העקרונות לעריכת נספח יציבות במסגרת בקרת התכן בהליך הרישוי. פרטים נוספים, ככל שידרשו, בהתאם לסוג המבנה ומאפייני האתר כמפורט במידע התכנוני אשר משרדנו מפרסם בהמשך.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21946 צפיות
היטל המשולם עבור עליית שוויים של מקרקעין עקב אישור תוכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. ככלל, שיעור ההיטל הינו מחצית ההשבחה ומשולם לוועדה המקומית. תשלום היטל השבחה הינו תנאי למתן תעודה לטאבו, גם אם הזכויות טרם נוצלו. החבות בהיטל השבחה חלה על הבעלים או החוכר לדורות. קביעת היטל ההשבחה (שומה) גובה היטל ההשבחה נקבע על ידי שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית המעריך את הנכס. גובה ההיטל מחושב על פי מצב תכנוני, פיזי ומשפטי של הנכס, ובהתאם להוראות התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21861 צפיות
קלינגר בנימין מומחה לתכנון ובניה שמח לשתף ממשק לאיתור בקשות רישוי והיתרי בנייה, אשר נועד להקל על הליך האיתור והקבלה של מידע מפורט בשורה של נושאים, כגון: בקשות לקבלת היתרי בנייה, סטטוסים של טיפול בבקשות, חוות דעת מגורמים שונים, החלטות הוועדה בנוגע לבקשה ועוד - וכן, לצפות בכל המסמכים הסרוקים המקושרים לבקשה.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין22/04/211043 צפיות
אלה עיקר החידושים שייכנסו לתוקף החל ב-1.4.2021: מסלולי רישוי מקוצרים להוצאת רישיון עסק (טרם פתיחת העסק): * מסלול רישוי תצהיר - קבלת רישיון תוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז א' - קבלת היתר מזורז ל-180 יום בתוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז ב' - קבלת היתר מזורז ל-180 ימים בתוך 49 יום. העברת בעלות ברישיון באופן אוטומטי: * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ושאינם נדרשים באישור משטרה - העברת בעלות באופן מיידי. * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ונדרשים באישור משטרה - העברת בעלות בין 14 ימים ועד

מאת: יעקב רוזןשירותים לעורכי דין20/04/201130 צפיות
לעיתים בשל הסכמות עסקיות או בשל סכסוך עולה הצורך בשירותי תמלול משפטי מהיר ומקצועי. בין שמדובר בדיון בבית משפט שבו נצטרך להציג ראיות מוקלטות ומתומללות באופן מקצועי, ובין שמדובר בצורך לשמור תיעוד סדור של ישיבות ודיונים עסקיים של חברות או של מועצות - בחירה נכונה של חברה העוסקת בשירותי תמלול היא מרכיב חשוב בהצלחת ההגשה. בפוסט מקצועי הבנו את השיקולים שאמוריםלהנחות אתכם בבחירה של חברת שירותי תמלול לבית המשפט.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין30/04/171847 צפיות
א. חוק סדר הדין הפלילי (מס') (הסדר מותנה - תשלום לוועדות מקומיות), התשע"ג-2013 ב. מטרת החוק ביום 2 באוגוסט 2012 פורסם ברשומות חוק סדר הפלילי (תיקון מס' 66), התשע"ב-2012, אשר עניינו סגירת תיק בהסדר (להלן – חוק הסדר מותנה או החוק). תחילתו של חוק הסדר מותנה הוא תשעה חודשים מיום פרסומו, ב - 2 במאי 2013. חוק הסדר מותנה מסמיך תובע לערוך, בתנאים מסוימים, הסדר עם חשוד, במסגרתו מודה חשוד בעובדות, ומסכים לקיים תנאים מתוך רשימה של תנאים המנויים בחוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica