חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנסיה - כל המידע שחיפשתם עליה

מאת: שלום כהןפנסיה03/04/20131641 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתור אנשים שעובדים ויודעים איך הם רוצים להתנהל בצורה כלכלית, לכל אחד ואחד מאיתנו יש אחריות לחשוב גם על העתיד. האם יצא לכם כבר לחשוב ממה תחיו אחרי שתפרשו מהעבודה? האם אתם מתכוונים לחיות רק מהכספים של הביטוח הלאומי ואולי מעוד איזה חיסכון קטן או שניים? אין ספק שאם היום אתם רגילים לרמת חיים מסוימת, אתם לא תרצו להוריד את רמת החיים הזאת דווקא כשכבר יהיה לכם זמן ליהנות מטיולים וכדומה, ולכן כדאי שתחשבו איך אתם יכולים לשמור על רמת החיים שלכם כפי שהיא היום. זה לא יותר מסובך, כי היום יש פתרונות מאוד טובים לכך, והפתרונות הם חסכונות וקרנות של פנסיה שאתם יכולים לעשות. הפנסיה שתהיה לכם זו למעשה תהיה הקצבה שתקבלו בכל חודש, ואין ספק שזה מה שיכול לעשות את ההבדל בין חיים סבירים לבין חיים טובים מאוד, ואם עבדתם קשה כל השנים, אז למה שלא תשאפו ליותר ולמה שלא יהיו לכם חיים מאוד נוחים?

הפנסיות הקיימות

יש הרבה מאוד אפיקים של חסכונות שבהם אתם יכולים לבחור, אבל כאשר מדובר על פנסיה, בישראל יש שני סוגים שהם המקובלים והגדולים ביותר והם: פנסיה תקציבית ופנסיה צוברת. התקציבית היא זו הממומנת על ידי מוסדות המדינה, ובפנסיה הזאת העובד, כלומר אתם, לא צריכים להשתתף ביותר מידי כי יהיה עליכם רק לממן את הניהול של הדברים, ולעומת זאת, בפנסיה הצוברת התנאים הם שונים. הפנסיה הצוברת היא הפנסיה אשר בה גם העובד וגם המעביד יפרישו בכל חודש כסף לחיסכון הפנסיה של העובד, מה שאומר שבמסלול כזה בכל חודש ירד לכם אחוז מסוים לטובת הפנסיה שלכם. אם אתם שואלים את עצמכם האם תקבלו את הפנסיה הזאת רק אחרי שתצאו לגמלאות, אז התשובה היא כן, כי אין ספק שלשתי האופציות האחרות אתם תעדיפו כמובן לא להגיע. האופציה השנייה שבה אדם יקבל פנסיה היא כתוצאה מנכות שגורמת לכך שאין לו אפשרות לעבוד, והאופציה השלישית היא פנסיית השאירים, אשר כוללת את העברת כספי הפנסיה ליורשים של החוסך, באם החוסך נפטר.

למה תקבלו יותר או פחות מהקולגות שלכם

הרבה פעמים אנשים מוצאים את עצמם במצב שבו הם חסכו כל החיים, אך הם מקבלים קצבה שונה מאשר של הקולגות שלהם מהעבודה. כדי להבין את הנקודה הזאת יותר לעומק, רצוי להבין שגובה הפנסיה נקבע על פי כל מיני מדדים שיכולים להיות תלויים בכם ויכולים להשתנות מאוד. מה שישפיע על גובה הקצבה שלכם יהיה, בין היתר, הגיל שבו תצאו לגמלאות, הסיבה שבגללה זה יקרה, המענק שאולי תקבלו לפרישה ממקום העבודה שלכם, ומעל לכל, השנים שבהן חסכתם. אם הקולגה שלכם מהעבודה חסך 20 שנה ואתם רק 10, ואם הוא הפריש יותר כסף בכל חודש מאשר מה שעשיתם אתם, זה ברור לחלוטין שהוא יקבל קצבה יותר גבוהה בכל חודש לעומת מה שאתם תקבלו. את כל הנתונים האלה יש לקחת בחשבון ויש להתייחס אליהם כאשר אם רוצים לעשות את הפנסיה שלכם, ואין ספק שככל שתקדימו להתעסק בנושא הזה אתם תוכלו להגדיל יותר את הקצבה.

 



תגיות המאמר: פנסיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20932 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201003 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191092 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191389 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191131 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191436 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195873 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא פנסיה

מאת: דרור אטריפנסיה22/12/182938 צפיות
אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50 אחוז משווי הבית כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות בחשבונות עובר ושה וכל שאר הדברים.

מאת: עידן שלומןפנסיה04/06/175018 צפיות
שנת 2016 הביאה לא מעט שינויים מהותיים, אחד מהם הוא חוק פנסיה חובה לעצמאים. מה באמת מחייב בחוק הזה? האם קרן השתלמות לעצמאים פוטרת את העצמאים מחסכון פנסיה? אלו הם חלק מהדברים שעולים במסגרת החוק שנכנס לתוקפו כבר בינואר 2017.

מאת: אירה סימנספנסיה26/11/152133 צפיות
אפשר לומר שאנחנו חוווים במהלך חיינו רגע מקצועי משמעותי פעמיים. פעם אחת עם גזירת החוגר בעת השיחרור מצה"ל, ופעם נוספת עם החזרת תג העובד שלנו למעביד בעת שאנחנו לוחצים ידיים ויוצאים אל החופש הגדול באמת – אל הפנסיה. הרגע הזה עבור רבים הינו רגש מרגש ומכונן שכן הם כעת חופשיים, בעלי זמן רב פנוי ועם השאלה מה עושים בבוקר של מחרת. כיום ישנם גופי תעסוקה רבים עבור הפנסיונרים אשר דואגים למלא את לוח הזמנים שלהם ורוב הפנסיונרים מביעים שביעות רצון מהפרק החדש בחייהם.

מאת: נעם צדוק, רו"ח, עו"ד, cisaפנסיה20/08/142928 צפיות
על הממשלה לקדם חקיקה שתגדיר לגופי הפנסיה מסלולי השקעה מובנים באגח שישמשו רק פרויקטי תשתיות לאומיות ודיור להשכרה

מאת: danפנסיה02/06/144399 צפיות
הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש היא אחת מן ההלוואות השכיחות בארץ, בעולם המערבי המודרני, רוב המשפחות מחזיקות ברכב פרטי להתנייד בקלות לעבודה או להסעת המשפחה והילדים לטיולים, אירועים וכו'.

מאת: שלום כהןפנסיה17/09/131767 צפיות
צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2008 חולל מהפיכה במשק הישראלי ותרם לכל שכמיליון שכירים מצאו עצמם לפתע נכללים בהסדרים פנסיוניים. חוק פנסיה חובה קבע כי הפקדה לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל אינו עוד הטבה אלא הן חובת המעביד.

מאת: גיל שושיפנסיה20/08/131726 צפיות
פתרונות לפרישה הם עניין למקצוענים. יש לא מעט היבטים כשמדובר על החסכונות הפנסיונים שלכם. החל מבחירה של קרן

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica