חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנסיה

מאת: שלום כהןפנסיה17/09/20131762 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2008 חולל מהפיכה במשק הישראלי ותרם לכל שכמיליון שכירים מצאו עצמם לפתע נכללים בהסדרים פנסיוניים. חוק פנסיה חובה קבע כי הפקדה לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל אינו עוד הטבה אלא הן חובת המעביד. כל השכירים במשק מפרישים ממשכורתם לפנסיה וזוכים להבטיח את עתידם עת יגיעו לגיל הפרישה מהעבודה. בנוסף, השכירים אשר הצטרפו להסדר הפנסיוני נהנים מכיסוי ביטוחי למקרה מוות או נכות וכך מבטיחים לא רק את עתידם בגיל הפרישה עת יקבלו קצבה חודשית אלא גם נהנים מכיסוי ביטוחי חשוב למקרה נכות ואובדן כושר ההשתכרות ובמקרה מוות יקבל בן/בת הזוג קצבה חודשית.

מי נהנה מצו ההרחבה לפנסיית חובה משנת 2008?

מרגע החלת החוק בשנת 2008 הצטרפו כמיליון שכירים להסדר פנסיוני תחת ההסכם הקיבוצי הכללי לביטוח פנסיוני מקיף במשק או בשמו המקוצר חוק פנסיית חובה. ההסכם מיועד עבור שכירים שלפני החוק טרם נכללו בהסדר פנסיוני ולכן רבים מהשכירים אשר נהנים מהחוק הם עובדי קבלן, עובדים במשרות זמניות ועובדים בתחום החקלאות והתיירות אשר עובדים בעבודות עונתיות. שכירים רבים אשר עבדו אצל מעסיקים קטנים ובינוניים נהנים אף הם מהצו לדוגמה שכירים העובדים במשרדים של עורכי דין ורואי חשבון, רופאים וכיוצא בזה. השכירים נהנים מבחירה חופשית באפיקי החיסכון של הביטוח הפנסיוני והם נהנים מכיסוי ביטוחי חשוב בנוסף להפרשות לפנסיה.

מהם תנאי הזכאות לפנסיה תחת החוק?

תנאי הזכאות לפנסיה אשר מוגדרים בחוק הינם גיל מינימלי 21 לגבר וגיל 20 לאישה ויש הגדרות לגיל מקסימלי עד 60 כאשר עובדים מעל גיל 60 נכללים בהסדר בהתאם לפרמטרים שונים במעט. רק עובדים שלא נכללו בהסדר פנסיוני קיים יכולים ליהנות מההסדר הפנסיוני החדש, עובדים החל משנת 2009 יכללו בהסדר לאחר 6 חודשי ותק בעבודה, ומי שמתחיל בעבודה חדשה ויש לו ביטוח פנסיוני מקבל את הטבת הזכאות לביטוח הפנסיוני החל מיומו הראשון בעבודה החדשה.

מה גובה ההפרשות לפנסיה?

ההפרשות לביטוח הפנסיוני תחת תנאי הזכאות המוגדרים בחוק מחושבים על פי השכר נטו כאשר התקרה לשכר המזכה לפנסיה היא גובה השכר הממוצע במשק הישראלי, נתון המתעדכן מדי שנה. החל משנת 2008 עלו בהדרגה אחוזי ההפרשה מטעם המעסיק והעובד כאשר בשנת 2014 יעמדו אחוזי ההפרשה של המעסיק על 5.5% משכר העובד ועוד 6% יופרשו על ידי המעסיק לפיצויים. השכיר יפריש משכרו 6% לביטוח הפנסיוני וסך הכל יעמדו אחוזי ההפרשה על 17.5%.

מי בוחר להיכן להפריש כספים?

בהוראת החוק נקבע כי השכיר מקבל את הזכות לבחור באפיקי החיסכון לפנסיה והוא רשאי לבחור בין קרן פנסיה לקופת גמל. במידה והשכיר לא מעדכן את המעביד בבחירתו חייב המעביד להפריש כספים ממשכורתו של השכיר לקרן הפנסיה המקיפה החדשה. השכיר לא מאבד את זכותו לשנות את אפיק החיסכון לפי בחירתו ועליו לבחור בביטוח פנסיוני הכולל כיסוי ביטוחי למקרה מוות ונכות. אפשרות זו חשובה והיא מאפשרת לשכירים ליהנות מייעוץ מקצועי ולבחור בקרן או בקופת גמל המתאימה ביותר עבורם ומבטיחה עבורם תשואה גבוהה לאורך זמן, דמי ניהול נמוכים והטבות נוספות.

 



תגיות המאמר: פנסיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20924 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20995 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191086 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191382 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191124 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191430 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195841 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא פנסיה

מאת: דרור אטריפנסיה22/12/182935 צפיות
אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50 אחוז משווי הבית כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות בחשבונות עובר ושה וכל שאר הדברים.

מאת: עידן שלומןפנסיה04/06/175011 צפיות
שנת 2016 הביאה לא מעט שינויים מהותיים, אחד מהם הוא חוק פנסיה חובה לעצמאים. מה באמת מחייב בחוק הזה? האם קרן השתלמות לעצמאים פוטרת את העצמאים מחסכון פנסיה? אלו הם חלק מהדברים שעולים במסגרת החוק שנכנס לתוקפו כבר בינואר 2017.

מאת: אירה סימנספנסיה26/11/152128 צפיות
אפשר לומר שאנחנו חוווים במהלך חיינו רגע מקצועי משמעותי פעמיים. פעם אחת עם גזירת החוגר בעת השיחרור מצה"ל, ופעם נוספת עם החזרת תג העובד שלנו למעביד בעת שאנחנו לוחצים ידיים ויוצאים אל החופש הגדול באמת – אל הפנסיה. הרגע הזה עבור רבים הינו רגש מרגש ומכונן שכן הם כעת חופשיים, בעלי זמן רב פנוי ועם השאלה מה עושים בבוקר של מחרת. כיום ישנם גופי תעסוקה רבים עבור הפנסיונרים אשר דואגים למלא את לוח הזמנים שלהם ורוב הפנסיונרים מביעים שביעות רצון מהפרק החדש בחייהם.

מאת: נעם צדוק, רו"ח, עו"ד, cisaפנסיה20/08/142924 צפיות
על הממשלה לקדם חקיקה שתגדיר לגופי הפנסיה מסלולי השקעה מובנים באגח שישמשו רק פרויקטי תשתיות לאומיות ודיור להשכרה

מאת: danפנסיה02/06/144395 צפיות
הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש היא אחת מן ההלוואות השכיחות בארץ, בעולם המערבי המודרני, רוב המשפחות מחזיקות ברכב פרטי להתנייד בקלות לעבודה או להסעת המשפחה והילדים לטיולים, אירועים וכו'.

מאת: גיל שושיפנסיה20/08/131719 צפיות
פתרונות לפרישה הם עניין למקצוענים. יש לא מעט היבטים כשמדובר על החסכונות הפנסיונים שלכם. החל מבחירה של קרן

מאת: כתיבת מומחיםפנסיה11/06/131896 צפיות
החיים שלנו מחולקים לשלבים שונים ואין ספק שבכל שלב שלהם יש מאפיינים שונים ביותר. הרבה שנים של החיים אנחנו מעבירים בעבודה קשה, ולמרות שיש אנשים שמאוד נהנים מהעבודה שלהם ורואים בה את מהות החיים שלהם, אין ספק שאי אפשר לעבוד לנצח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica