חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יקב בוטיק

מאת: בני דואנייין ואלכוהול01/05/20132181 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יקב בוטיק הוא יקב קטן המפיק מספר מצומצם של בקבוקי יין בשנה. משנות החמישים של המאה הקודמת החל יקב הבוטיק לצוץ בישראל. עד אותה תקופה היו ארבע יקבי בוטיק. תוצרתם הייתה נמכרת למספר מצומצם של חובבי יין.
עם השנים נפתחו יקבי בוטיק נוספים על ידי כורמים שמכרו את היין לבעלי יקב מסחריים. במשך השנים טיב היין עלה וכיום הוא עומד בתחרות עם יינות מהיקבים המסחריים.


היין ביקב בוטיק מיוצר מסוגי ענבים מובחרים ובכל שנה מנסים בעלי יקב הבוטיק לפתח יינות חדשים ולהכניס זני ענבים חדשים. יקב בוטיק הוא לרוב בבעלות אנשים חובבי יין בעלי כרם בו עובדים כל בני המשפחה, מהסבים דרך ההורים והנכדים.
עסקי יין עוברים במשפחה מדור לדור וכל דור מוסיף משהו חדש, מפתח סוג ענבים שלא היה ומעבד אותם ליין ביקב הבוטיק הפרטי שלו.


השורדים בענף יקבי הבוטיק הם לא בהכרח בעלי תוצרת היין הטובה ביותר. עלות הקמת יקב בוטיק גבוהה מאוד כל הציוד שיש לרכוש בתחילת הדרך מפעיל במהלך ההקמה לא אחת את היזם והנותרים הם בעלי הממון שיש להם גב כלכלי איתן.
אחד מיקבי הבוטיק הנחשבים בארץ הוא יקב ויתקין שהוקם על ידי זוג ואחיה של האישה בו מיוצרים סוגי יינות מזנים שעדיין לא מימשו את הפוטנציאל שלהם. היקב הוא יקב משפחתי שהוקם בשנת 2001.


יין ישראלי


ישראל אמנם אינה מעצמת יין כמו צרפת, איטליה ואחרות אבל היין הישראלי המיוצר ביקבים הגדולים נחשב לבעל טעם טוב והוא נרכש בשווקי העולם.
בארץ יש מספר יקבים גדולים ולידם יקבי בוטיק המייצרים במשך השנה יין מכל הסוגים. בישראל מאז העת הקדומה היו מייצרים ענבים והגפן היא אחת משבעת המינים.


בארץ מיוצרים בשנה כ-15 מיליון בקבוקי יין מכל הסוגים ובנוסף מייבאים למעלה מ-20 מיליון בקבוקי יין. ישראלי (מבוגר מעל  גיל 18) צורך בשנה כ-8 ליטר יין בהשוואה לצרפתי ששותה 75 ליטר בשנה.
היין הישראלי עומד בסטנדרטים העולמיים והוא מגיע בתחרויות בנלאומיות לדרגת איכות גבוהה, והוא מוגש במסעדות יוקרתיות בעולם בליווי בארוחות. בכל מסעדה המכבדת את עצמה בעולם יש אדם המתמחה בהתאמת יין לארוחה (השם המקצועי הוא סומילייה). בישראל יש מספר מצומצם של בעלי מקצוע זה ובדרך כלל היין מותאם על ידי המלצר או הלקוח עצמו.
68% מייצור היין הישראלי הוא בשלושה יקבים גדולים והשאר מתחלק בין היקבים הקטנים ויקבי הבוטיק. מרבית הייצור מופנה ליצוא. בכל אחד מהיקבים יש מספר בודקי טעמים שתפקידם לבדוק את היין במשך כל תהליך היצור שלו.
עלות היין הישראלי בהשוואה ליינות מיובאים זול יותר. כדי לקדם את התוצרת הישראלית הוטלו על יינות מיובאים מיסים גבוהים ועל פי כמות בקבוקי היין הישראלי הנמכרים בכל שנה ניתן להבין שהישראלי מעדיף את היין המקומי שטעמו לעיתים לא נופל מטעם היין המיובא.


יותר ויותר ישראלים פונים ללימוד מקצועות הקשורים ביצור יין. יש סיורים מאורגנים ביקבים בצרפת בליווי יינן מקצועי. הסיור כולל ביקור במספר יקבים בצרפת עם טעימות והסברים על דרך הייצור (מבלי לגלות סודות מקצועיים).
הסיור כולל לינה בבתי מלון סבירים ועם אוטובוס צמוד ובנוסף למדריך הישראלי מצטרף גם מדריך מקומי. סיור כזה אורך כ-9 לילות ובדרך כלל המצטרפים לסיור הם אנשים העוסקים בתחום היין.


בחנויות לממכר מוצרי מזון אפשר למצוא מדפים עמוסי בקבוקי שתייה חריפה וביניהם סוגים שונים של יין ישראלי מתוצרתם של כל יקבי ישראל. על פי החוק הישראלי אסור למכור משקאות חריפים על כל סוגיהם, לאנשים שגילם פחות מ-18.

 



תגיות המאמר: יין ישראלי, יקב בוטיק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי דואני

www.easygoisrael.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני דואני

מאת: בני דואניחתונות05/09/172060 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: בני דואניטיולים בחו"ל11/08/162247 צפיות
ברלין היא עיר שמושכת אליה מדי שנה אלפי תיירים מהעולם וגם מישראל, תיירים שסוגרים אלפי דילים בברלין ולא בכדי, שכן, ברלין מכילה אין ספור אטרקציות ושילובים שתחילה נראים כמעט בלתי אפשריים אך בסופו של יום זהו הקסם שבברלין.

מאת: בני דואניתעשייה21/07/165709 צפיות
אריזות פלסטיק הינן אריזות חשובות ומהותיות ביותר, הן בעבורנו כאנשים פרטיים העושים בחומר שימוש רב ונפוץ (בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא) והן להתפתחות האנושות כולה אשר עושה שימוש נרחב וחשוב במגוון מוצרי הפלסטיק השונים הקיימים בעולם.

מאת: בני דואניאדריכלות פנים20/07/164605 צפיות
עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לתחום מעניין ומרתק בו עוסקים גם אנשים פרטיים אשר מעוניינים בעיצוב אישי ועצמאי של ביתם על פי אהבתם וחזונם העיצובי וגם כמובן של מעצבי פנים וחוץ אשר עוסקים בתחום ומאפשרים את שינויו המתמיד על פי מגמות משתנות מן הארץ ומהעולם כולו.

מאת: בני דואניקפה20/07/164289 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: בני דואניתיירות ונופש - כללי18/07/163493 צפיות
היער השחור הינו אזור פורח ומרהיב ביופיו השוכן בגרמניה כאשר מצדדיו חוצה הוא את גבולותיהן של צרפת ושוויץ (מה שמקנה לו אווירה אירופאית מושלמת לטיול מיוחד וססגוני).

מאת: בני דואניפרסום מקוון08/05/162510 צפיות
הפרסום באפליקציית הניווט וויז הינו פרסום משתלם מכל הבחינות !

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142917 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144444 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411835 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148164 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148483 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica