חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלון וניני – תפקידו של הסוכן המשטרתי

לעניין טענת הסנגור כי מדובר בסוכן מדיח- בתחילה הייתה ההתייחסות אל הסוכן המשטרתי כאל מוסד שלילי. כיום רואים בהפעלת סוכנים מודיעים משום אמצעי הכרחי, המהווים אחת משיטות הפעולה החיוניות של הלוחמה בפשע.

נכתב על ידי עורך הדין אלון וניני


אסור שפעולת הסוכן תשמש פיתוי והדחק שיש בהם כדי להשחית אדם חף מפשע ולהביאו לידי ביצוע עבירה שאחרת לא הייתה מתבצעת כלל. בישראל גם היותו של סוכן מדיח יש בה רק כדי להשפיע על חומרת העונש ולא תפסלנה ראיות בעקבות ההדחה.

ניתן לזהות מגמה חדשנית אשר מקימה לנאשם, אשר נפגע מהדחת סוכן, מה שמוביל למעשה בפגיעה בהליך הראוי, הגנה מן הצדק, קרי הגנה שיש בה כדי לבטל את הראיות שהושגו כנגד נאשם שלא כדין.לאור האמור לעיל נראה כי גם היותו של מוטי כסוכן מדיח אין בה כדי להשפיע על הראיות כנגד סמי, אולם ייתכן ויהיה בכך להוות שיקול בהחלטת המעצר עד תום ההליכים בעניין הראיות לכאורה.

זכות העיון וההעתקה
סעיף 74(א)1 לחסד"פ קובע כי משהוגש כתב אישום בגין פשע או עוון, רשאים הנאשם ובא כוחו לעיין בכל זמן סביר בחומר החקירה הנוגע לאישום שבידי התובע ולהעתיקו. הרציונאל לזכות זו טמונה בזכות של הנאשם להליך הוגן, שבו תינתן לו האפשרות הטובה ביותר להכין את קווי ההגנה המשפטיים שלו לאישומים אליהם נחשף.

יש לציין כי הזכות להעתיק נגזרת למעשה מזכות העיון של הנאשם וסנגורו ומטרתה נוחיותם של הנאשם וסנגורו. יש לציין כי זכות העתקה צריכה להינתן לאחר איזון ראוי בין זכות הנאשם וסנגורו לנוחיות והליך נאות לבין זכות הפרטיות של שאר המעורבים בתיק. מקום שבו זכות הפרטיות תגבר, לנאשם ולסנגורו נותר להסתפק בזכות העיון בלבד.זכות העיון כפופה כאמור לחריגים כדוגמת סעיף 78 לחסד"פ- חומר סודי, כדוגמת הוראות סעיפים 44 ו45 לפקודת הראיות- חומר חסוי מכח סעיף 74(ו) לחסד"פ.

זכות החסיון
עם זאת יש לציין כי זכות החיסיון אינה מוחלטת, שכן התביעה חייבת להביא לידיעת הסנגוריה בקווים כלליים, את תוכנה של אותה עדות חסויה. יש לציין כי הדרך היחידה של נאשם לעיין בחומר חסוי עם תעודת חיסיון היא לבקש הליך הנקרא "עתירה לחשיפת ראיה" – מכח סעיף 45 לפקודת הראיות, ולא דרך סעיף 74(ב) לחסד"פ. כאמור זכות העיון היא לגבי חומר חקירה, החוק אינו מגדיר מפורשות מהו חומר חקירה, אך נקבע בפסיקה כי המבחן הראשוני, הקובע מהו חומר חקירה כאמור,הינו מבחן הרלוונטיות, קרי האם אותו חומר רלוונטי לאישומים אשר בכתב האישום.

בפס"ד מסאוורה נקבע כי יש ליתן פירוש מרחיב למונח חומר חקירה , ויש לכלול חומר אשר אינו נוגע לאישומים עצמם, אך הוא נוגע לראיות אותן מתכוונת התביעה להציג כרקע או חיזוק לאישומים. עם זאת "אין להפליג למרחקים ולכלול במונח חומר חקירה ראיות, שהרלוונטיות שלהן לתביעה הפלילית היא רחוקה ושולית יש להדגיש כי להפרת החובה מצד התביעה להעיד את חומר החקירה לעיון הנאשם וסנגורו גוררת אחריה 2 תוצאות אפשריות.

1.איסור שימוש בראיה אשר לא הוצגה לעיון- סעיף 77(א) לחסד"פ.
2. מקום בו הפגיעה בנאשם קשה ובלתי הפיכה, אי גילוי החומר עשוי להוביל אף לזיכויו של הנאשם וזאת בשל הפגיעה בזכותו להליך הוגן.

עו"ד אלון וניני בעל ניסיון בתחום המקרקעין והחברות.
עו"ד אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים. 
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני - פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אלון וניני מתמחה בתחום המקרקעין והחברות.
עו"ד אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים. 
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני מספק פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אלון וניני

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי03/04/141081 צפיות
פרשת הרצח בברנוער ארעה בתאריך 1.8.09 בעת פעילות שנערכה בבית אגודת הלהט"ב בת"א. אל המקום נכנס אדם רעול פנים וירה למוות במדריך ובנערה שנכחו במקום, פצע עוד כעשרה בני אדם ונמלט מהמקום. במהלך החקירה קיבלה המשטרה מידע מצעיר אשר סייע לחשודים ברצח, ובתמורה למידע שיספק להם, ביקש מעמד של עד מדינה. השבוע, לאחר שהוכחה התנהלות בעייתית מצידו של עד המדינה, ההסכם בוטל.

מאת: עו"ד אלון וניניפלילי27/02/147514 צפיות
כידוע, עד מדינה הוא אדם שהיה שותף לעבירה כלשהי, הסכים להודות בחלקו בעבירה וגם הסכים לשמש עד ולסייע למשטרה בחקירה שלה את המקרה, נגד שותפיו לעבירה. לאחר בחירת עד מדינה, נחתם עמו הסכם מול המדינה.

מאת: עו"ד אלון וניניפסקי דין08/01/148135 צפיות
חוזה יכול להיכרת בהתנהגות, על כן הקיבול יכול שיהיה לאו דווקא בהודעת הניצע שנמסרה למציע, אלא גם במעשה לביצוע החוזה או בהתנהגות אחרת. יש צורך בגמירות דעת לשם כך.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי20/11/131226 צפיות
כאשר רשויות החוק שוקלות אם לתת לחשוד מעמד של עד מדינה, הן צריכות לפעול לפי שיקולים מסוימים, הרלוונטיים למקרה הספציפי. ריכזנו כמה מהם כאן.

מאת: עו"ד אלון ונינידיני חוזים16/10/132455 צפיות
סעיף 1 בחוק החוזים קובע כי חוזה נוצר בדרך של הצעה וקיבול ע"פ הוראות חוק החוזים. הבעיה: ביטוי התופעה החוזית באמצעות מונחי הצעה וקיבות אינו תמיד מציאותי. דוגמא: מקח וממכר בשוק שבמסגרתו מנסה ואף מצליח הקונה להוריד את המחיר הראשון שנקב המוכר.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי08/09/131642 צפיות
התועלתנות היא תפיסה פילוסופית-אתית שנוצרה על ידי ג'רמי בנטהם ותומס מיל. זוהי אחת הגישות שמנסות לענות על השאלה המרכזית באתיקה: מהו המעשה הראוי לעשותו?

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומנהל05/08/131740 צפיות
ישנה טענה לפיה חובתו המוסרית של מנהל היא לדאוג לרווחים לבעלי המניות. מנהל הפועל למען מטרות אחרות (מתןך מה שמכונה "אחריות חברתית"), הוא בלתי מוסרי ואנטי דמוקרטי. נבחן כיצד מנמק הכלכלן מילטון פרידמן את הטענה הזו.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231576 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica