חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגים שונים של אבחון ילדים

מאת: Eli Levyליקויי למידה20/05/2013855 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
סוגים שונים של אבחון ילדים

כיום הולכת גוברת המודעות לבצע אבחון ילדים בעקבות חשד לבעיה רגשית או קוגניטיבית של הילד. קיימים סוגים שונים של אבחונים, כאשר כל אבחון ילדים מתבצע באמצעות אנשי מקצוע המוסמכים לכך.

אבחון דידקטי מבוצע בידי אנשים מתחום ההוראה, שהוכשרו לבצע אבחון מסוג זה. ילדים שמופנים לצורך אבחון דידקטי הם ילדים שמגלים קשיים לימודיים, או בעלי הישגים נמוכים משמעותיים מאלו שצפו עבורם מוריהם, המערכים אותם בילדים פקחים ואינטליגנטיים, שאין כך סיבה שהישגיהם הלימודיים יהיו נמוכים.

אבחון דידקטי בוחן את היכולות הקוגניטיביות, השפתיות, חשיבה מתמטית, זיכרון, כישורי כתיבה, הבנת הנקרא, יכולת הבעה בכתב ובעל פה, יכולת התארגנות ועוד.

אבחון פסיכו דידקטי מבוצע בידי פסיכולוג מומחה בתחום זה או בשיתוף פעולה בין פסיכולוג ילדים לבין מאבחן דידקטי. אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון משולב, המשלב אבחון דידקטי עם  אבחון רגשי- נפשי של הילד, כאשר המטרה הא לברר האם כשלים או בעיות למידה של הילד נעוצות דווקא בפן הרגשי. אבחון פסיכו דידקטי בודק גם את מנת המשכל והאינטליגנציה של הנבדק. לכן, יש מקרים בהם הממצאים של אבחון פסיכודידקטי יכולים להעיד כי מדובר בילד נבון ופיקח, ללא כל בעיות שפתיות, זיכרון או יכולת התארגנות, אשר הסיבה להישגיו הנמוכים או לבעיות ההתנהגות שלו נובעות מבעיות רגשיות. בהתאם לממצאי האבחון, באשר הוא- כמובן דרכי הטיפול המומלצות.

ביקורת כנגד אבחון פסיכו דידקטי:

הביקורת העיקרית כנגד ביצוע אבחון פסיכודידקטי נעוצות בטענה כי במדיה וקיימות לקויות למידה, אבחון זה לא ממפה נכון את מנת המשכל של הנבדק ואת מצבו הרגשי. כלומר, הטענת העיקרית נגד ביצוע אבחון פסיכו דידקטי היא כי במקרים בהם הילד סובל מלקויות למידה- הרי שממצאי מנת המשכל שלו וממצאי הפן הרגשי שלו יכולים להיות לא מדויקים בעליל.

האם ניתן ליישר את המחלקות בהשקפה זו?

בסופו של דבר, בתחום האבחון הפסיכו דידקטי קיימות, כמו בכל תחום, מספר גישות, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. לכל אחת מהן יש חסידים ויש מתנגדים. הרעיון הכללי שעומד מאחורי ביצוע אבחון פסיכודידקטי הוא לבדוק לבחון ולתת חשיבות לפקטור של מנת משכל, היות ובאמצעותו ניתן להעריך קשיים לימודיים, שלא לומר כי יש לו תפקיד מרכזי למדי באישור או שלילת לקויות למידה הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. "בידוד" מרכיב האינטליגנציה מאפשר לבחון האם יש קשר בין קושי דידקטי לפקטור הקוגניטיבי, וכיצד אותו קושי קוגניטיבי גורם לבעיות דידקטיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Eli Levy

מאת: Eli Levyהדברה14/10/132519 צפיות
תיקנים ונמלים בקיץ? מעופפים? ברחשים? יתושים וזבובים? מי מאיתנו לא חווה באופן אישי את טרדות הקיץ?ומה בנוגע למכרסמים- חולדות? עכברים? הדברה מקצועית אמנם מספקת לנו איכות חיים, אולם בנוסף לנוחות ולאיכות היא מספקת גם אלמנט בריאותי –תברואתי.

מאת: Eli Levyאדריכלות פנים14/10/133196 צפיות
המכנה המשותף לכל מטבחי היוקרה הוא באיכות חומרי הגלם מהם הם עשויים, בתכנון העיצוב שלהם, וביכולת שלהם להיות מותאמים ללקוח באופן אישי, בהתאם לצרכיו, לסגנון החיים שלו ולשימושי המטבח עבורו (בנוסף לשימוש הסטנדרטי).

מאת: Eli Levyניקיון30/05/132547 צפיות
ללא קשר לגילכם או לסגנון החיים שלכם, אתם חיים ומתמודדים עם אבק ועם לכלוך. בין אם אתם חובבי ניקיון מושבעים ובין אם אתם לא מאלו שמקפידים במיוחד, כך אך כך, בית דורש ניקוי ותחזוקה שוטפת.

מאת: Eli Levyקידום אתרים29/05/132484 צפיות
בכדי שאיש מקצוע העוסק בקידום אתרים יוגדר, ובצדק , מומחה קידום אתרים, עליו לשלוט היטב בכל הלוגיסטיקה והמדיניות שמתרחשת מאחורי הקלעים ברשת. כשאנו מדברים על מומחה קידום אתרים אנחנו מתכוונים לאיש מקצוע היודע לקדם את האתר שלנו בגוגל

מאת: Eli Levyקידום אתרים29/05/132406 צפיות
רבים שוגים בשעה שהם חושבים שאם הם יטמיעו לינקים לאתר שלהם בכל מיני אינדקסים שבגוגל, אזי הם יזכו לצפות באתר שלהם בעמוד הראשון שלו. ימים אלו חלפו מזמן.

מאת: Eli Levyבניין ואחזקה - כללי29/05/132536 צפיות
מי מאיתנו לא חווה סתימה בכיור או בשירותים? המים לא מתנקזים ? מציפים את הכלים הסניטאריים? משאירים לנו לכלוך דבוק לדפנות ועוד לא דיברנו על הריחות הלא נעימים המלווים לכל העניין. אין ספק שהדבר האחרון...

מאת: Eli Levyפרסום28/05/132512 צפיות
במידה ואתם מעוניינים בצבעוניות רבה אשר תשתקף מהמדבקות של החברה שלכם, מומלץ לכם לעשות שימוש במדבקות מסוג פרוצס, כלומר המדבקות הצבעוניות. מדובר על שמונה תחנות של צבע אשר מביאות את המדבקה לרמה גבוהה מאד של פרזנטציה ייצוגית

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173632 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161865 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152164 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152465 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143966 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143530 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144166 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica