חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיזוק מבנים לרעידות אדמה

כיום ידוע כי חיזוק מבנים לרעידות אדמה נדרשים לא מעט. כביכול, כל בניין אשר נבנה לפני שנות ה-80 אינו עומד בתקן. בישראל יש לא מעט רעידות אדמה קטנות, וידוע כי צפויות להיות עוד בעתיד. כל בעל נכס אחראי לבדוק כי הדירה בה הוא גר אכן עומדת בתקן הקיים בישראל. ניתן לעשות בדיקה קצרה על ידי שירותיו של בעל מקצוע מנוסה אשר ידע לומר האם הבניין שלכם אכן עמיד מפני רעידות אדמה.

 

כולנו איננו מעוניינים לראות את ביתנו נפגע ברעידת אדמה, החל מסדק קיים ובמקרים חמורים יותר קריסתו של הבית. רעידות האדמה משתנות ואילו למרות שניתן לחזות אותן הן הנן ניתנות לחיזוי במאה האחוזים ובזמן מדויק, לכן, ישנן הערכות רבות כאשר לא ידוע מהימנותן. לפי מיקומה של ישראל, החלק המזרחי של המדינה הנו החלק המסוכן ביותר משאר חלקי הארץ, אך עם זאת מיקום ישראל על המפה אינו מעודד מבחינת חוזק ורצף רעידות האדמה בעולם. במבט לאחור ועל פי ההיסטוריה הקיימת בישראל, קרו לא מעט רעידות אדמה אשר גרמו לבנייני דירות להתמוטט הסתיימו במספר רב של הרוגים, הן במבנים פרטיים והן במבני ציבור.

 

התקן הישראלי אשר נוגע לחיזוק מבנים ברעידות אדמה נקרא תקן 413. תקן זה הנו מחמיר מאוד וכל אדם אשר גר בבניין שעומד בתקן זה, יכול להיות רגוע מפני רעידות אדמה. כמו כן, בניינים אשר יש בהם מרחב מוגן הנם בניינים יותר חזקים ועמידים יותר בפני פגעי רעידות אדמה. בניינים אשר נבנו לא על פי התקן הקיים בישראל או שנבנו לפני שנות ה-80 דורשים חיזוק של תשתית הבניין. גם כאשר ישנן רעידות אדמה פשוטות ומספר מועט עדיין ישנו הצורך בחיזוק שכן אפילו היווצרות סדקים גורמת לערעור יציבות הבניין. בנוסף, גם ברעידות אדמה קטנות ישנו סיכון רב בפגיעה ברכושנו אשר מטלטל מצד לצד מאחר והבניין אינו מחוזק מספיק.

 

מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מתמחים בחיזוק מבנים לרעידות אדמה כדי לבחון האם יש הצורך בחיזוק בניין המגורים שלכם, או בחיזוקו הבניין בו מקום העסק שלכם. הימנעו ממצבים בלתי צפויים אשר יכולים לפגוע ברכושכם ובמידה החמורה אף יותר, פגיעה בנפש. כיום זוהי אחריותם של האזרחים, כל אחד לביתו לבדוק ולהיות מוכן מפני רעידת אדמה, גם הקטנה ביותר. התקנות המחייבות אשר קיימות בארץ אינן נוצרו מאיליהן והן תוצר של היסטוריה מרובת רעידות אדמה ותחזיות של רעידות אדמה עתידיות בישראל. כיום רבים מבינים את החשיבות שבבדיקת הבניין וחיזוקו בעת הצורך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברטה חני

מאת: ברטה חנישייט11/12/142632 צפיות
תשכחו מכל מה שהכרתם על חגיגות וארועים עד היום, בריזה מציעה לכם את שירותיה של השכרת יאכטות וכך לציין את הארוע שלכם או להפתיע את הקרובים לכם ביותר באווירה מיוחדת, מקורית ואינטימית שאף אחד לא ישכח. מתאים לאירועים פרטיים או עסקיים, תוך בחירתם של יעדים שונים,אורך השייט והזמן ביום לפי האווירה הרצוייה ולפי המטרה.

מאת: ברטה חניעסקים - כללי07/11/141215 צפיות
כל עבודה לגובה דורשת מאיתנו עזרה של ציוד על מנת לאפשר הגעה ונגישות. כאן תמצאו טיפים לבחירת הסולם המושלם עבורך, הערכת היקף העבודה, התאמה לסביבת העבודה וכמובן התאמת הסולם לכך. סולמות אלומיניום הם המומלצים ביותר ומספקים את היציבות המקסימלית ומאפשרים עבודה נוחה ולא מסורבלת.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14912 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14914 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה11/08/141218 צפיות
בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בשימוש במוצרים אשר נחשבים 'ירוקים', כלומר, הם ניזונים מהאנרגיה הקיימת באוויר וממחזרים אותה לשימוש נוסף אשר מפחית את השימוש בהפקת אנרגיות חדשות. משאבות חום וקולטי שמש הם רק חלק מהמוצרים הקיימים היום בשוק הפועלים מתוך עיקרון דומה של החיסכון בחשמל מתוך הבנה כי התברכנו בארץ חמה ושמשית וניתן להפיק אנרגיה חינמית לחלוטין ממנה. נוכחנו לדעת כי ההשפעה של ההתנהגות יכולה להזין או להיטב עם איכות הסביבה וקידום הנושא יכול לשמור על העולם לנו ולדורות הבאים.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143396 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: ברטה חנירכב08/07/131630 צפיות
ציוד מכני הנדסי הנו שם כולל לכלי עבודה כבדים אשר משמשים לעבודות הנדסיות שונות בתחום הבניה, התעשייה והחקלאות. ציוד זה נקרא גם בשמו המקוצר צמ"ה/צ.מ.ה ומכונה ע"י משרד התחבורה בשם מכונה ניידת.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222808 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223116 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211565 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211752 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica