חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תה שחור

רבים מתושבי העולם שותים תה. בחלק מהעמים שתיית תה היא טכס מיוחד. בין סוגי התה הרבים יש את התה השחור. התה השחור מיוצר מעלי תה שעברו חמצון ארוך יותר משער עלי התה המוכרים (התה הירוק, הלבן והאולונג).
בעלי התה השחור יש יותר קופיאין מאשר בעלי התה האחרים. התה השחור, בניגוד לתה מסוג אחר, שומר על טעמו לאורך שנים רבות (אפילו עד 50 שנה.
בבריטניה תה ללא חלב נקרא התה השחור, למרות שהתה אותו שותים האנגלים הוא התה הרגיל בעל צבע אדום חום.

כל הארצות המייצאות עלי תה משווקות גם עלי תה שחור. את התה השחור שותים יותר במזרח הרחוב ובדרום אמריקה. אירופה והמזרח הקרוב מרבים בשתיית תה רגיל.
גם בארץ יש אנשים ששותים תה שחור. ניתן להשיגו בכל רשת מצרכי מזון עליו מגיעים באריזת נייר. לחובבי התה השחור ובכלל לכל סוגי התה נפתחו חנויות לממכר תה בתפזורת או בחבילות ומי שמחפש סוגי תה מיוחדים ימצא אותם בחנויות התה.

את עלי התה השחור מרתיחים לכדי תמצית שנמזגת לכוס ועליה שופכים מים רתוחים וממתיקים. בניגוד ליתר סוגי התה כמעט ולא ניתן למצוא שקיות מעלי תה שחור. קנקן של תמצית תה שחור יכולה להחזיק מספר ימים עד שצריך להחליפה בעלים חדשים.

מתכוני עוגות

במאה ה-20 עד שהטלוויזיה הפכה לחלק מחיינו היו עקרות הבית אופות עוגות על פי מתכונים שהעבירו אחת לשנייה או ממתכונים שהועברו מאם לבת. מאז שערוצי הטלוויזיה מתחרים על כל צופה הפכו תוכניות הבישול והאפייה לנתח מהתוכניות היום יומיות.

הייתה תקופה שבכל בית אפו עוגות אך עם הזמן נפתחו יותר ויותר קונדיטוריות עם מגוון רחב של עוגות וחלק נכבד מעקרות הבית החליפו את העוגות הביתיות עם עוגות קנויות. בשנים האחרונות חזר שוב הטרנד של אפייה בבית.
אין כיום ערוץ אחד של טלוויזיה בו לא נצפה קונדיטור כלשהו שמעביר שיעורי אפייה עם פירוט של מתכוני עוגות שונות. בנוסף החלו העוסקים באפייה להוציא ספרי עוגות עם מתוכני עוגות שהם מכינים בקונדיטוריה שלהם.
יותר ויותר קונדיטורים ושפים הוציאו ספרי בישול משולבים עם מתכוני עוגות ובשנים האחרונות החלו אף להוציא ספרי מתכוני עוגות ללא סוכר וללא גלוטן לאלה שהמצרכים הללו אסורים עליהם מטעמים בריאותיים.
גם בעיתונות הכתובה, בעיקר במוספי סוף השבוע, אפשר למצוא מדורים עם מתכוני עוגות. בעיקר לפני חגים אפשר למצוא מתכוני עוגות מיוחדים לחג המתקרב. מתכוני עוגות דבש לראש השנה, מתכוני עוגות פרי לט"ו בשבט, ומתכוני עוגות גבינה לשבועות.

בנוסף למתכוני עוגות מפרסמים בעיתונות גם מתכוני סופגניות של עדות שונות, אזני המן ויש אפילו שהוציאו ספרי אפייה למתכוני עוגות מיוחדים לפסח.
בנות רבות שרוצות להנציח את אמותיהן עושות זאת על ידי הוצאת ספר עם מתכוני המאכלים שהאם הייתה מבשלת וכן מתכוני עוגות ייחודיות שהאם הותירה לבת את המתכון.
לבנות היה קשה ללמוד מהאם את מתכוני העוגות והבעיה עם מתכוני האמהות היא שאף פעם אין להן מידה מדויקת. לשאלת הבת לכמויות הייתה האם אומרת קחי מעט מזה ומעט מזה הוסיפי כך וכך כוסות קמח ומים ערבבי ויצא לך הבצק. באפיה יש צורך במידות מדויקות בניגוד לבישול שאפשר ללמוד את הכמויות הנדרשות. היחס בין הקמח הסוכר והשמרים צריך להיות מדויק אחרת הבצק לא יתפח והעוגה לא תצליח.
כדי להגיע למתכון מדויק היה על הבנות לאפות מספר פעמים את העוגה עד לקבלת כמויות מדויקות והטעם שווה לטעם העוגות של האם.

 



תגיות המאמר: מתכוני עוגות, תה שחור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי דואני

www.easygoisrael.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני דואני

מאת: בני דואניחתונות05/09/172057 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: בני דואניטיולים בחו"ל11/08/162247 צפיות
ברלין היא עיר שמושכת אליה מדי שנה אלפי תיירים מהעולם וגם מישראל, תיירים שסוגרים אלפי דילים בברלין ולא בכדי, שכן, ברלין מכילה אין ספור אטרקציות ושילובים שתחילה נראים כמעט בלתי אפשריים אך בסופו של יום זהו הקסם שבברלין.

מאת: בני דואניתעשייה21/07/165708 צפיות
אריזות פלסטיק הינן אריזות חשובות ומהותיות ביותר, הן בעבורנו כאנשים פרטיים העושים בחומר שימוש רב ונפוץ (בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא) והן להתפתחות האנושות כולה אשר עושה שימוש נרחב וחשוב במגוון מוצרי הפלסטיק השונים הקיימים בעולם.

מאת: בני דואניאדריכלות פנים20/07/164604 צפיות
עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לתחום מעניין ומרתק בו עוסקים גם אנשים פרטיים אשר מעוניינים בעיצוב אישי ועצמאי של ביתם על פי אהבתם וחזונם העיצובי וגם כמובן של מעצבי פנים וחוץ אשר עוסקים בתחום ומאפשרים את שינויו המתמיד על פי מגמות משתנות מן הארץ ומהעולם כולו.

מאת: בני דואניקפה20/07/164289 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: בני דואניתיירות ונופש - כללי18/07/163492 צפיות
היער השחור הינו אזור פורח ומרהיב ביופיו השוכן בגרמניה כאשר מצדדיו חוצה הוא את גבולותיהן של צרפת ושוויץ (מה שמקנה לו אווירה אירופאית מושלמת לטיול מיוחד וססגוני).

מאת: בני דואניפרסום מקוון08/05/162510 צפיות
הפרסום באפליקציית הניווט וויז הינו פרסום משתלם מכל הבחינות !

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205264 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205184 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205487 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205577 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195886 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196092 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183088 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica