חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דברים שחשוב לברר לפני רכישת דירה חדשה מקבלן

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן13/06/2013934 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכישת דירה חדשה היא החלטה שאין להקל בה ראש. החישובים הפיננסיים שאנו עושים לפני ביצוע צעד שכזה הם חשובים ביותר, אולם הם לחלוטין אינם מספיקים. הנה עיקרי הדברים שחשוב לבדוק לפני רכישת דירה מקבלן.

הדירה ואיזור המגורים

לפני שתבצעו כל החלטה ולפני שתתחילו בחיפוש - בררו לעצמכם באיזה סביבה תרצו לגור. בחרו שכונות או יישובים שעשויים להתאים לכם, וסיירו באיזור. דברו עם תושבים מהמקום, בדקו מוסדות  ציבוריים חשובים, ובחנו את הנגישות אל המקום וממנו.

לאחר מכן, בחרו את הדירה הרצויה על פי צרכיכם לטווח הקצר והארוך, כגון תכניות להרחבת המשפחה, איזור עבודה מיוחד לעובדים מהבית ועוד. לאחר מכן בדקו אם הדירה מתאימה לכם מבחינה פיזית. באיזו קומה היא נמצאת? האם היא פונה לרחוב, או שהיא עורפית? הסתובבו בשכונה ובדקו שאין מפגעים תברואתיים וסביבתיים שעלולים להפריע לכם.

לאחר שהחלטתם כי המקום מתאים לכם, גשו לתב"ע במקום המגורים ובדקו את התכניות לסביבה, כך שלא תופתעו ממפגעים מתוכננים שעשויים להפריע לכם.

בעלות על הקרקע המתוכננת לבנייה

אחרי שבחרתם את הדירה הרצויה והסביבה המתאימה, בדקו מיהם הבעלים על הקרקע עליה צפויה הדירה להיבנות.

לשם כך תצטרכו להוציא נוסח רישום מקרקעין (נסח טאבו), שבו מצויינים כל הפרטים הנחוצים. במסמך הזה תוכלו לבדוק מי הבעלים החוקי של הנכס, וגם מידע על שעבודים, עיקולים או הערות אזהרה למיניהן.

לאחר מכן, בדקו מיהו הקבלן האחראי על הבנייה. בקשו שיוצג בפניכם רשיון קבלן בתוקף, שבו מופיעים הסיווג המקצועי המתאים - אשר קובע למעשה באילו ענפים מותר לקבלן לעסוק - והסיווג הכספי, שמגדיר את היקף העבודה (על פי שווי כספי) שמותר לקבלן לבצע. בהמשך, בקרו בבניינים ובתים אחרים שהקבלן בנה, כך שתוכלו להתרשם מרמת הבנייה, הגימור, וגם כדי לדבר עם לקוחות אחרים של הקבלן כדי לשמוע מהם על עמידתו בהתחייבויות כלפיהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיא מנדלסון מתמחה בדיני מקרקעין. בעל תואר ראשון ושני במשפטים.
שותף במשרד מ. מנדלסון ושות', המתמחה בנדל"ן ומשקיע נדל"ן בעצמו.

מחבר "המדריך לרכישת דירה". לקבלת המדריך במתנה כנסו לכאן.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא מנדלסון

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן18/07/13898 צפיות
רבים מאיתנו רואים ברכישת דירה חדשה מקבלן חלום רחוק שנראה לחלוטין בלתי מושג. מה שרבים אינם יודעים הוא כי משרד הבינוי והשיכון מסייע לאוכלוסיות רבות בקבלת משכנתאות רכישה, החל ממענקים וכלה בנקודות זכות המוענקות לאותן אוכלוסיות ומאפשרות להן לקבל משכנתאות בסכומים גבוהים יותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן11/07/13917 צפיות
צעד מהותי וחשוב כמו רכישת דירה מחייב אתכם לנקוט בכל אמצעי ההגנה והבטחון שבהם תוכלו לנקוט, על מנת להבטיח שהעסקה תתבצע לטובת כל הצדדים, ועל מנת שתקבלו את הדירה שרכשתם בדיוק כפי שהובטח.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן04/07/13903 צפיות
לאחר ההסכמה בעל פה ביניכם ובין מי מטעמו של הקבלן, תקבלו לידיכם טיויטת חוזה רכישת דירה מהקבלן לעיון וחתימה בהמשך, בצירוף כל הנספחים הרלוונטיים. במקרים מסויימים תצטרכו לחתום גם על טופס "בקשה לרכישת דירה" – מעין מסמך מקדים המלווה את הסכום הראשוני לתשלום, שיופקד בנאמנות בידי עורך הדין מטעם הקבלן, עד לחתימה על החוזה.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן27/06/13784 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא צעד גדול וחשוב, ולכן נוצר הנוהג לחתימה על זכרון דברים ראשוני כהקדמה לחתימה על החוזה בין המוכר והקונה. זכרון דברים, בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, הינו מסמך משפטי לכל דבר, ומחייב את שני הצדדים על הפרטים המצויינים בו. בכל מקרה של חילוקי דעות בהמשך, מהווה זכרון דברים מסמך רשמי בפני בית המשפט.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין20/06/131257 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין20/06/13960 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין06/06/131012 צפיות
רכישת דירה חדשה היא עניין לא פשוט עבור רבים מאיתנו. למעט הסכומים העצומים של הכסף הנדרש לשם כך, וההוצאות הבלתי נגמרות – ראוי לזכור שמדובר בתהליך ארוך ובמקרים מסויימים יש צורך לבדוק ולקחת מספר פרמטרים חשובים בחשבון – לפני שמבצעים את ההחלטה החשובה הזו. עם כל כך הרבה מאמץ, חרטות הרי לא באות בחשבון. בדקו היטב את הסביבה בה אתם עומדים לגור, וודאו שהיא מתאימה היטב לאופי החיים שאתם מתכננים בבית החדש כל אלה לפני חתימת החוזה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222671 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183245 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182251 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica