חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקופת בדק ותקופת אחריות

רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

החוק בישראל מאפשר לרוכשי הדירות להתמודד עם ליקויי בנייה שונים, שעלולים, באופן טבעי, להופיע גם זמן לא קצר לאחר שנכנסו הרוכשים לדירה. שתי תקופות מגדיר החוק הישראלי, שאם במסגרתן נתגלו ליקויים, רשאי הרוכש לבוא בטענות אל הקבלן ולדרוש את תיקונם: תקופת הבדק ותקופת האחריות.

תקופת הבדק

תקופת הבדק מתחילה למעשה מרגע שנכנסו רוכשי הדירה אל הנכס - ועד שבע שנים מיום הכניסה אליה. במהלך תקופה זו רשאים הרוכשים לדרוש מהקבלן את תיקון הליקויים - כמובן בהתאם לליקויים עצמם - ובתנאי שהוכח שלא נגרמו על ידי הרוכשים.

תקופת הבדק נועדה למעשה להטיל את האחריות המלאה על הקבלן לגבי הבניין שנבנה על ידו, ולאפשר לרוכשים לדרוש תיקונים מבלי שיזדקקו לפנייה לערכאות משפטיות, ועל פי חוקי המכר בארץ והסעיפים החוזיים עליהם מחוייבים קבלני הבנייה לחתום בעת חתימה על חוזי מכירת דירה חדשה.

תקופות הבדק השונות על פי חלוקה לליקוים, אותם מחוייב הקבלן לתקן:

- שבע שנים - במקרים של קילופים רציניים בחיפוי הקירות החיצוניים.

- חמש שנים - סדקים בקירות ובתקרות.

- שלוש שנים - קילופים רציניים בחיפוי קירות חדרי מדרגות, שקיעת מרצפות בקומות תחתונות, שקיעת מרצפות בשטח הבניין (שבילים, מדרכות וכו'), ליקויים במכונות הקשורות לתפעול הבניין  (מעליות, דוודים וכו') ורטיבות בקירות הבתים וחדירת רטיבות אל מקלט הבניין.

- שנתיים - ליקויים בצנרת ובאינסטלציה של הדירה או המבנה.

- שנה - התאמה אחרת החורגת מהרגיל.

תקופת האחריות

תקופת האחריות מתחילה לאחר תקופת הבדק, והיא נמשכת שלוש שנים. במהלך תקופה זו מחוייב הקבלן לתקן את הליקויים שנוצרו במבנה, אך ורק במקרים בהם  יצליח הרוכש להוכיח כי הנזק נגרם בגלל ליקויים בבנייה ולא בגלל אחזקה לקויה או הזנחה של בעל הנכס.

עם כל זאת, קובע החוק כי על הקונה לתת לקבלן הזדמנות לתקן את הליקויים ("הזדמנות נאותה"). חוק זה נועד להגן על הקבלנים ממקרים בהם מבצע הקונה תיקונים במחירים מופקעים ומשית את התשלום על הקבלן. רוכש נכס אשר לא העניק הזדמנות נאותה לקבלן לתיקון הליקויים שנוצרו בטווחי הזמן שהוגדרו, לא יהיה רשאי לקבלת פיצויים ממשיים מהקבלן או פיצויים כספיים. האחריות, במקרה הזה, עוברת לידיו של הרוכש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיא מנדלסון מתמחה בדיני מקרקעין. בעל תואר ראשון ושני במשפטים.
שותף במשרד מ. מנדלסון ושות', המתמחה בנדל"ן ומשקיע נדל"ן בעצמו.

מחבר "המדריך לרכישת דירה". לקבלת המדריך במתנה כנסו לכאן.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא מנדלסון

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן18/07/13898 צפיות
רבים מאיתנו רואים ברכישת דירה חדשה מקבלן חלום רחוק שנראה לחלוטין בלתי מושג. מה שרבים אינם יודעים הוא כי משרד הבינוי והשיכון מסייע לאוכלוסיות רבות בקבלת משכנתאות רכישה, החל ממענקים וכלה בנקודות זכות המוענקות לאותן אוכלוסיות ומאפשרות להן לקבל משכנתאות בסכומים גבוהים יותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן11/07/13917 צפיות
צעד מהותי וחשוב כמו רכישת דירה מחייב אתכם לנקוט בכל אמצעי ההגנה והבטחון שבהם תוכלו לנקוט, על מנת להבטיח שהעסקה תתבצע לטובת כל הצדדים, ועל מנת שתקבלו את הדירה שרכשתם בדיוק כפי שהובטח.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן04/07/13903 צפיות
לאחר ההסכמה בעל פה ביניכם ובין מי מטעמו של הקבלן, תקבלו לידיכם טיויטת חוזה רכישת דירה מהקבלן לעיון וחתימה בהמשך, בצירוף כל הנספחים הרלוונטיים. במקרים מסויימים תצטרכו לחתום גם על טופס "בקשה לרכישת דירה" – מעין מסמך מקדים המלווה את הסכום הראשוני לתשלום, שיופקד בנאמנות בידי עורך הדין מטעם הקבלן, עד לחתימה על החוזה.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן27/06/13785 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא צעד גדול וחשוב, ולכן נוצר הנוהג לחתימה על זכרון דברים ראשוני כהקדמה לחתימה על החוזה בין המוכר והקונה. זכרון דברים, בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, הינו מסמך משפטי לכל דבר, ומחייב את שני הצדדים על הפרטים המצויינים בו. בכל מקרה של חילוקי דעות בהמשך, מהווה זכרון דברים מסמך רשמי בפני בית המשפט.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין20/06/131257 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן13/06/13935 צפיות
רכישת דירה חדשה היא החלטה שאין להקל בה ראש. החישובים הפיננסיים שאנו עושים לפני ביצוע צעד שכזה הם חשובים ביותר, אולם הם לחלוטין אינם מספיקים. הנה עיקרי הדברים שחשוב לבדוק לפני רכישת דירה מקבלן.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין06/06/131012 צפיות
רכישת דירה חדשה היא עניין לא פשוט עבור רבים מאיתנו. למעט הסכומים העצומים של הכסף הנדרש לשם כך, וההוצאות הבלתי נגמרות – ראוי לזכור שמדובר בתהליך ארוך ובמקרים מסויימים יש צורך לבדוק ולקחת מספר פרמטרים חשובים בחשבון – לפני שמבצעים את ההחלטה החשובה הזו. עם כל כך הרבה מאמץ, חרטות הרי לא באות בחשבון. בדקו היטב את הסביבה בה אתם עומדים לגור, וודאו שהיא מתאימה היטב לאופי החיים שאתם מתכננים בבית החדש כל אלה לפני חתימת החוזה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica