חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנהלת חשבונות באינטרנט - האמנם?

מאת: דודו כהןמיסים - כללי11/07/20131591 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
כמו בכל נושא עדכני, גם שירותי הנהלת החשבונות מגיעים לאינטרנט ומציגים שלל שירותים לעסקים.

מכיוון שמדובר בתוכנה המנהלת מסד נתונים, האינטרנט יכול באופן תיאורטי ומעשי לספק פיתרון להנהלת חשבונות באמצעות אתר אינטרנט על שרת החברה המפתחת.

אך האם המחירים לשירותי הנהלת החשבונות במודל זה משתלמים?

מסתבר שבמצב הכלכלי היום (שאינו מאיר פנים במיוחד) מוצעים בישראל שירותי הנהלת חשבונות באינרטנט לעסק החל מ 100 ש"ח לחודש, קרי כ 1200 ש"ח לשנה ומכפיל את עצמו עבור חברות. מתוך מודעות לבעייתיות של מודל זה, חברות שונות אף מציעות שירותי הנח"ש יחד עם התוכנה על מנת להפוך את העסקה למשתלמת יותר ובכך מתחרות עם שירותי רואי החשבון המסורתיים ובעצם "כובלות" את הלקוח ביחסי תלות של התוכנה והנהלת החשבונות. כאשר הלקוח רוצה לעבור לרואה חשבון או יועץ אחר מסיבות שונות הוא מגלה שהוא "תקוע" ומשלם על שירותים בהם אינו מעוניין, או נאלץ גם לעבור תוכנת הנהלת חשבונות על כל הכרוך בכך.

חברות אחרות מציעות הנהלת חשבונות "חינם", אך בהמשך מתברר כי מכיוון שתוכנה נמצאת באתר החברה ולא ברשות הלקוח הוא נזקק לרכישת תמיכה ו/או שירותים נוספים בסך מאות שקלים בשנה.

בעיית התמיכה
ככידוע בתחום התוכנה, קיימת עקומת למידה בה המשתמש זקוק לתמיכה והטמעה בחודש הראשון ואחר כך הוא "רץ" בעצמו ללא צורך בעזרה. מציאות זו מייתרת את הצורך ברכישת שירותי תמיכה מתמשכים ועתירי עלות.

לכן בניגוד למצב המתואר לגבי תוכנות באינטרנט, עלותה הבסיסית של תוכנה להנהלת חשבונות וניהול העסק מתחילה בכ 549 ש"ח לכל החיים והיא נמצאת בשליטתו המוחלטת של הלקוח. הלקוח חופשי להשתמש בשירותי ייעוץ וחשבונאות שונים ואינו תלוי באיתנותה של חברת האינטרנט ומצב הרשת. תשלומי התמיכה הם רשות והתיעוד המקיף מאפשר לכל לקוח להחליט האם הוא נזקק לשירותי תמיכה או מטפל בבעיות בעצמו. במקרה הפסימי ביותר בו התוכנה מפסיקה לפעול באפשרותו להתקין את התוכנה מחדש, לשחזר גיבויים... וקדימה לדרך, ללא צורך בתשלומי תמיכה לכשהם.

או במילים אחרות, למה לשלם יותר על מה שאתה שולט בו פחות? ההמלצה היא לקנות תוכנה טובה להנהלת חשבונות ולהיות עצמאי - על כל המשתמע מכך.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו כהן עוסק מזה עשור בתחום הנהח"ש תוכנה ופתוח עסקי וייעוץ לארגונים, משנת 2001 בחברת 'עסקית'

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו כהן

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות25/07/131484 צפיות
במסגרת עבודתו עוסק רואה החשבון באיכות הרישום ותקינותו, יישום חוקים ונוהלים, בניתוח הנתונים וההשלכות שלהם על הארגון.

מאת: דודו כהןמיסים - כללי18/07/131527 צפיות
לעתים מנהל חשבונות ובעסק והמזכירה הם אותו בעל תפקיד ולעתים מנהל החשבונות הוא תפקיד יעודי. אמנם אפור משהו, אך חיוני מאין כמוהו. כיצד לבחור מנהל חשבונות לעסק? מדריך מקוצר.

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות09/06/132019 צפיות
הפסקת חשמל, גניבת מחשב, שריפה, הצפה, תקלה... יש סיבות רבות ושנות לכך שהמחשב יפסיק לפעול והחומר יעלם. כמובן שכל הבעיה מתחילה במחשבה "לי זה לא יקרה" שמונעת ממך לעשות את המאמץ (הכספי והפיסי) הדרוש כדי לגבות את הקבצים החשובים לך. כשמדובר בהנהלת החשבונות זהו מידע יקר ערך שהיעדרו עלול לסבך אותך עם רשויות המס. מה עושים?

מאת: דודו כהןמיסים - כללי29/05/132226 צפיות
השנויים הכלכליים מביאים עמם שינוי אחוז מע"מ נוסף תוך כמה חודשים. עסקים רבים עומדים שוב מבולבלים, בייחוד עסקים חדשים וכאלו שמדווחים מע"מ דו חודשי מכיוון שהשינוי באחוז המע"מ נופל הפעם באמצע תקופת הדיווח. הנה התשובות לשאלות שונות בתוכנת הנהלת חשבונות 'עסקית':

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות14/04/131518 צפיות
מהי חתימה דיגיטלית המאפשרת לשלוח חשבוניות בדואר אלקטרוני על פי חוק? האם חייבים לקנות דווקא? מסתבר שלא

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות08/04/131282 צפיות
מקימים עסק וקופצים למים הקרים של ניהול החשבונות. איך בדיוק?

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות31/03/131256 צפיות
תוכנות רבות להנהלת חשבונות מנסות להציע לעסק את כל היתרונות שיש לתוכנה פיננסית גדולה ומורכבת. הגישה הזו אולי נראית להן רווחית, אך התוצאה היא שבמקום אופנוע מהיר וזריז לנסיעה בעיר בעל העסק הקטן מקבל משאית ענק עם מערכת בקרה של מטוס קרב סובייטי

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201690 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171785 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162708 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162734 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162619 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152603 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153027 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica