חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשבונאות מהי

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות25/07/20131483 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטרת החשבונאות הינה לבצע מעקב ורישום וניתוח של האירועים הפיננסיים בארגון. רואה החשבון אחראי לביצוע תהליכים אלו ולדיווח וייצוג מול שלטונות המס ובעלי העניין בארגון -בעלי מניות, בעלי שליטה וכו'. במסגרת עבודתו עוסק רואה החשבון באיכות הרישום ותקינותו, יישום חוקים ונוהלים, בניתוח הנתונים וההשלכות שלהם על הארגון. בתוך כך יעסוק בתחומים חשובנאיים ואף לוגיסטיים כגון תמחור, עלויות, מלאי, הפסדים ועוד. מכיוון שהתנהלות חשבונאית בלתי תקינה עלולה לפגוע ברווחי העסק, בקבלת ההחלטות ואף לגרור סנקציות פליליות, עוסק רואה החשבון בבקורת של הנהלת החשבונות ובדיקת תקינות הדו"חות הכספיים.

חשבונאות פיננסית
עוסקת בתנועות הכספיות של הארגון בראי תקנות המס והמנהל התקין. במסגרת זו יתבצע רישום תקין של התנועות הפיננסיות, בקרה, מעקב וניתוח מצבו של הארגון, כמו גם תכנון מס וייצוג בפני רשויות המס.

חשבונאות ניהולית
משמשת לצרכים פנים ארגוניים בתחומי ייצור, תמחור, רווח, יעילות וכו' ואינה מחוייבת לתקנות המס או לסטנדרטים חיצוניים כלשהם והיא משמשת את העסק בלבד.

רואה החשבון
זהו היועץ הבכיר בנושאים חשבונאים ופיננסיים. רואי החשבון מאוגדים בגילדה מקצועית - לשכת רואי החשבון ומחוייבים לקוד אתי חמור מתוקף היותם נציגי שלטונות המיסוי כלפי לקוחותיהם. זהו מקצוע מוערך ורציני, למרות שאינו מופיע בראש רשימת השאיפות האוטומטיות של כל אם יהודיה.

הנהלת חשבונות
זהו הכלי הביצועי לרישום התנועות הפיננסיות בארגון. דרך הנהלת החשבונות עוברת ונרשמת כל תנועה פיננסית. רישום זה מחייב סדר ארגון ושיטה בארגון ומאפשר ניתוח תפקוד הארגון בהתייחס לפן הפיננסי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו כהן עוסק מזה עשור בתחום הנהח"ש תוכנה ופתוח עסקי וייעוץ לארגונים, משנת 2001 בחברת 'עסקית'

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו כהן

מאת: דודו כהןמיסים - כללי18/07/131526 צפיות
לעתים מנהל חשבונות ובעסק והמזכירה הם אותו בעל תפקיד ולעתים מנהל החשבונות הוא תפקיד יעודי. אמנם אפור משהו, אך חיוני מאין כמוהו. כיצד לבחור מנהל חשבונות לעסק? מדריך מקוצר.

מאת: דודו כהןמיסים - כללי11/07/131590 צפיות
האמנם הנהלת חשבונות באינטרנט הולכת להיות הטרנד המוביל? על היתרונות והחסרונות של שיטה.

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות09/06/132016 צפיות
הפסקת חשמל, גניבת מחשב, שריפה, הצפה, תקלה... יש סיבות רבות ושנות לכך שהמחשב יפסיק לפעול והחומר יעלם. כמובן שכל הבעיה מתחילה במחשבה "לי זה לא יקרה" שמונעת ממך לעשות את המאמץ (הכספי והפיסי) הדרוש כדי לגבות את הקבצים החשובים לך. כשמדובר בהנהלת החשבונות זהו מידע יקר ערך שהיעדרו עלול לסבך אותך עם רשויות המס. מה עושים?

מאת: דודו כהןמיסים - כללי29/05/132225 צפיות
השנויים הכלכליים מביאים עמם שינוי אחוז מע"מ נוסף תוך כמה חודשים. עסקים רבים עומדים שוב מבולבלים, בייחוד עסקים חדשים וכאלו שמדווחים מע"מ דו חודשי מכיוון שהשינוי באחוז המע"מ נופל הפעם באמצע תקופת הדיווח. הנה התשובות לשאלות שונות בתוכנת הנהלת חשבונות 'עסקית':

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות14/04/131516 צפיות
מהי חתימה דיגיטלית המאפשרת לשלוח חשבוניות בדואר אלקטרוני על פי חוק? האם חייבים לקנות דווקא? מסתבר שלא

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות08/04/131281 צפיות
מקימים עסק וקופצים למים הקרים של ניהול החשבונות. איך בדיוק?

מאת: דודו כהןהנהלת חשבונות31/03/131255 צפיות
תוכנות רבות להנהלת חשבונות מנסות להציע לעסק את כל היתרונות שיש לתוכנה פיננסית גדולה ומורכבת. הגישה הזו אולי נראית להן רווחית, אך התוצאה היא שבמקום אופנוע מהיר וזריז לנסיעה בעיר בעל העסק הקטן מקבל משאית ענק עם מערכת בקרה של מטוס קרב סובייטי

מאמרים נוספים בנושא הנהלת חשבונות

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191322 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: אבי דוידיהנהלת חשבונות23/04/162057 צפיות
הסבר על פתיחת תיק עוסק פטור לעסקים מתחילים בישראל.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/143683 צפיות
דוגמא לדף נוכחות יומי לעובד/ת

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/142733 צפיות
הוצאות פרסום בעסק כהוצאה מוכרת ולא לטופס פחת בנוסף- הערה לגבי השוואה בין שתי הפנסיות

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/142410 צפיות
במאמר זה ניתן לראות את המסמכים הנדרשים להצהרת הון. לצורך סיוע בהכנת הצהרת ההון שלכם, נבקשכם להמציא למשרדנו בהקדם את רשימת הטפסים והנתונים כמפורט להלן וליצור עימנו קשר.

מאת: אוהד ז.הנהלת חשבונות23/11/138800 צפיות
הכלי הטוב ביותר להנפקה של חשבוניות הוא תוכנה אשר מנפיקה חשבוניות לעסק בחינם. הדרך השנייה והישנה של הנפקת חשבונית כרוכה בקנייה של פנקסי חשבוניות מדי תקופה ושמירתם הפיזית לצרכי ביקורת, והיא כמובן מסורבלת ויקרה יותר. אחד היתרונות של עולם האינטרנט היא תוכנה מעולה זו של הנהלת חשבונות באינטרנט, וניהול העסקים באופן אוטומטי וממוחשב.

מאת: אוהד ז.הנהלת חשבונות23/11/138457 צפיות
אחד היתרונות שרשת האינטרנט מציעה לנו הוא תכנות בחינם. תוכנה להוצאת חשבוניות באינטרנט היא תוכנה חינמית שבאמצעותה בעלי עסקים יכולים להפיק חשבוניות ממוחשבות בחינם. במאמר הבא נדבר על תוכנת חשבוניות באינטרנט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica