חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחיקת רישום פלילי - מה צריך לדעת על השיחות עם קצינת המבחן לנוער?

מאת: גיל באיערייעוץ משפטי21/07/20133589 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע חשוב להגיע מוכנים לשיחה עם קצינת המבחן לנוער?

בכל הנוגע לתיקים פליליים העוסקים בעבריינות נוער, ישנה חשיבות גדולה לתסקיר המבחן הנכתב על ידי קצינת המבחן לאחר פגישה אחת או יותר עם הנאשם. חשיבותו של תסקיר המבחן נעוצה בכך שיש בכוחה של קצינת המבחן להמליץ לבית המשפט שלא להרשיע את הנאשם ולאפשר לו להשתקם מהר ככל הניתן – על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם צעיר שכל עתידו לפניו.

למען הסר ספק, מבחינתו של הנאשם, שאלת ההרשעה הופכת לקריטית מאין כמוה משום שבמידה שבית המשפט מחליט להימנע מהרשעה, הרי שהרישום פלילי יימחק לחלוטין אחרי תקופה של בין שלוש לארבע שנים (5 שנים אצל בגיר). לא כך הדבר במידה שבית המשפט מחליט להרשיע את הנאשם. במקרה כזה, מלבד ההרשעה שתימחק לחלוטין רק  לאחר 17 שנים, בית המשפט צפוי אף להטיל על הנאשם עונש שנמצא בטווח שבין עבודות שירות לתועלת הציבור (של"צ) לבין מאסר על תנאי ואפילו מאסר בפועל.

כיצד מתכוננים לשיחה עם קצינת המבחן לנוער?

במסגרת מפגשי ההכנה שאנו מקיימים עם הנאשמים לקראת פגישתם עם קצינת המבחן לנוער, אנו מדגישים בפניהם כי המטרה העיקרית שעומדת בפני קצינת המבחן הוא לסייע לנאשם לתקן את דרכיו ולהבטיח כי לא יעבור עבירות נוספות בעתיד ואין מטרתה  לפגוע בו. מדובר בהנחת היסוד הראשונה שיש להבהירה כבר בתחילת הדרך.

על מנת שקצינת המבחן תמליץ לבית המשפט על אי-הרשעה, חשוב מאוד שהנאשם יקח אחריות על ביצוע העבירה וימחיש לה כי הוא מבין את חומרת הדברים. לשם כך, אנו נערוך עמו סימולציה של שיחה דומה ונעלה בפניו את השאלות שצפויות לעלות גם במהלך השיחה עם קצינת המבחן.

חשוב לזכור כי, לעתים קרובות, נאשמים מתקשים לדבר בצורה פתוחה וכנה על העבירות אותן הם ביצעו. מדובר  בשיחה שבה טמון ממילא מטען אמוציונלי משמעותי והקושי להודות בביצוע העבירה בפני אדם אחר, יכול לשתק כל נאשם באשר הוא. בכל הנוגע לתיקים שעיקרם עבריינות הנוער מקבל הקושי דנן משנה תוקף.

לבסוף, הניסיון מלמד כי הכנה מוקדמת לקראת השיחה עם קצינת המבחן מסייעת לנאשמים, במידה ניכרת, לעבור את השיחה האמיתית בשלום – ובסופו של דבר לקבל את ההמלצה הנכספת על אי-הרשעתם בדין. ההכנה חייבת להיעשות על ידי עורכי דין מנוסים וותיקים שיודעים בדיוק כיצד מתנהלות שיחות דומות ולאילו כיוונים הן עשויות לפנות בכל רגע נתון. במשרד עורכי דין גיל באיער – זו המומחיות שלנו ונעשה ככל יכולתנו על מנת לאפשר לכם להגיע לשיחה עם קצינת המבחן רגועים ונינוחים ככל הניתן.

עו"ד פלילי גיל באיער מתמחה במשפט הפלילי מזה 15 שנים.
המשרד עוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות במשפחה,
מחיקת רישום פלילי,סגירת תיק משטרתי,גניבה ממעביד,הטרדה טלפונית ועוד.
לייעוץ ללא התחייבות התקשרו:
טל: 052-3877227

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד פלילי גיל באיער מתמחה במשפט הפלילי מזה 15 שנים.
המשרד עוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות במשפחה,
מחיקת רישום פלילי,סגירת תיק משטרתי,גניבה ממעביד,הטרדה טלפונית ועוד.
לייעוץ ללא התחייבות התקשרו:
טל: 052-3877227

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל באיער

מאת: גיל באיערדיני משפחה18/02/141219 צפיות
כתב אישום חמור נגד חשוד שאנס את אשתו וגרם לה להפיל את עוברה

מאת: גיל באיערחוק ומשפט - כללי06/02/14894 צפיות
זה מכבר פרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, המשמש מתוקף תפקידו גם כראש התביעה הכללית, שורה של הנחיות חדשות שיחוללו מהפך של ממש במשפט הפלילי: הכירו את הליך "ההסדר המותנה".

מאת: גיל באיערפלילי12/11/13957 צפיות
עם סיומה של חקירה המנוהלת נגד אדם זה או אחר, אשר הוזמן לתחנת המשטרה, צריכה המשטרה להחליט האם יש מקום להעמיד לדין את החשוד או שמא יש לסגור את התיק נגדו בשל אחת משלוש העילות המרכזיות המקובלות בחוק: חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות.

מאת: גיל באיערפלילי23/10/131132 צפיות
עבירת ההצתה מוגדרת בסעיף 448 לחוק העונשין הפלילי אשר קובע כי "המשלח איש בדבר לא לו, דינו – מאסר חמש עשרה שנים; עשה כן במטרה לפגוע בנכס של המדינה, בנכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע בבני אדם, דינו – מאסר עשרים שנים". בהקשר הזה חשוב לציין עוד כי מבחינת החוק גם העלאת מיכל אשפה תמים, לכאורה, באש – תיחשב בבחינת הצתה.

מאת: גיל באיערפלילי07/10/131307 צפיות
מאות אלפי אזרחים בשנה נחקרים במשטרה בחשד לביצוע עבירות פליליות. רק כנגד חלק קטן מהם מוגש לבסוף כתב אישום. הדבר נובע מ-2 סיבות עיקריות:

מאת: גיל באיערפלילי11/09/13874 צפיות
עבירת קבלת השוחד המעוגנת בסעיף 290 לחוק העונשין היא אחת העבירות החמורות בספר החוקים של ימינו וזאת במיוחד נוכח המשקל הרב שמייחסים המחוקקים, גורמי אכיפת החוק והמשפט לענישה מרתיעה למען יראו ויראו. כל זאת במטרה לבער את נגע השחיתות מזירת העשייה הציבורית והפוליטית, מוקדם ככל הניתן. חומרתה של העבירה באה לידי ביטוי, בין היתר, בכך שעל אף העובדה שמדובר בעבירה שכתבי האישום בעניינה מוגשים לבית משפט השלום – הרי שתמיד היא תטופל על ידי הפרקליטות ולא על ידי צוותי התביעה המשטרתיים.

מאת: גיל באיערפלילי12/08/131007 צפיות
תקיפה בנסיבות מחמירות מוגדרת בסעיף 382 לחוק העונשין כתקיפה הכוללת בתוכה מכלול רחב של תרחישים: החל מתקיפת בן זוג וכלה בתקיפת קטין וחסר ישע. כמו כן, העבירה מוגדרת בחוק ככזו שבוצעה על ידי "שניים או יותר שחברו יחד לביצוע המעשה". במקרים בהם תצליח הפרקליטות להוכיח כי אכן נעברה עבירה העונה להגדרת התקיפה בנסיבות מחמירות – הרי שיוטל על התוקפים עונש מאסר הכפול מזה הקבוע בחוק לתקיפה רגילה.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222356 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201141 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201216 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191260 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191329 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173513 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162054 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica