חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין פלילי גיל באיער - הכל על עבירת ההצתה

מאת: גיל באיערפלילי23/10/20131133 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


מהי עבירת ההצתה?


עבירת ההצתה מוגדרת בסעיף 448 לחוק העונשין הפלילי אשר קובע כי "המשלח איש בדבר לא לו, דינו – מאסר חמש עשרה שנים; עשה כן במטרה לפגוע בנכס של המדינה, בנכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע בבני אדם, דינו – מאסר עשרים שנים". בהקשר הזה חשוב לציין עוד כי מבחינת החוק גם העלאת מיכל אשפה תמים, לכאורה, באש – תיחשב בבחינת הצתה.

כאשר עולה חשד להצתה נוטה בית המשפט להורות על הארכת מעצרם של החשודים עד למועד הגשת כתב האישום לפחות וזאת נוכח הסברה כי שחרורם של החשודים, בטרם עת, יוביל לשיבוש מהלכי החקירה ואף להיתכנות ביצוע עבירת הצתה נוספת ע"י החשודים. ראוי לזכור כי ברוב המקרים לא מוגשים כתבי אישום בעבירות ההצתה מחוסר ראיות, אך במידה שכבר הוגש כתב אישום – הרי שבמרבית המקרים הוא יוגש יחד עם בקשה למעצר החשודים עד תום ההליכים.

מדוע חשוב לפנות במהרה לעורך דין פלילי?

באם אתם מתמודדים עם חשד לעבירת ההצתה, ישנה חשיבות גדולה לפנייה מיידית ומהירה, ככל הניתן, לעורך הדין פלילי ומנוסה הבקיא בתקדימים המשפטיים הרלוונטיים לעבירה זו. הסיבה לכך היא שהיכרות מעמיקה עם התקדימים הללו, וזאת לצד היכרות אישית עם צוותי הפרקליטות שמכריעים בדבר הגשתם של כתבי האישום, תסייע בידיו לשכנע את בית המשפט שלא להורות על מעצרו של מרשו עד תום ההליכים או להניא את הפרקליטות מהגשתו של כתב אישום, מלכתחילה – בהתאמה.

מבחינתו של הסנגור מטרת העל בתיק ההצתה תהיה לעורר ספק סביר בעיניו של בית המשפט בדבר הקשר שבין מרשו לבין מעשה ההצתה. הסניגור יוכל לעשות כן רק באמצעות בחינה מדוקדקת ויסודית של חומר הראיות הקיים בתיק. המדובר במרכיב נוסף הדורש התמחות משפטית מעמיקה המאפיינת, על פי רוב, עורכי דין שכבר טיפלו בתיקים דומים רבים בעבר – ומכאן שהם גם מודעים לניואנסים השונים שעליהם הם יתבקשו לתת את הדעת.

עו"ד פלילי גיל באיער מתמחה במשפט הפלילי מזה 15 שנים.

המשרד עוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות במשפחה,

מחיקת רישום פלילי,סגירת תיק משטרתי,גניבה ממעביד,הטרדה טלפונית ועוד.

לייעוץ ללא התחייבות התקשרו:

טל: 052-3877227

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד פלילי גיל באיער מתמחה במשפט הפלילי מזה 15 שנים.
המשרד עוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות במשפחה,
מחיקת רישום פלילי,סגירת תיק משטרתי,גניבה ממעביד,הטרדה טלפונית ועוד.
לייעוץ ללא התחייבות התקשרו:
טל: 052-3877227

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל באיער

מאת: גיל באיערדיני משפחה18/02/141220 צפיות
כתב אישום חמור נגד חשוד שאנס את אשתו וגרם לה להפיל את עוברה

מאת: גיל באיערחוק ומשפט - כללי06/02/14895 צפיות
זה מכבר פרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, המשמש מתוקף תפקידו גם כראש התביעה הכללית, שורה של הנחיות חדשות שיחוללו מהפך של ממש במשפט הפלילי: הכירו את הליך "ההסדר המותנה".

מאת: גיל באיערפלילי12/11/13958 צפיות
עם סיומה של חקירה המנוהלת נגד אדם זה או אחר, אשר הוזמן לתחנת המשטרה, צריכה המשטרה להחליט האם יש מקום להעמיד לדין את החשוד או שמא יש לסגור את התיק נגדו בשל אחת משלוש העילות המרכזיות המקובלות בחוק: חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות.

מאת: גיל באיערפלילי07/10/131310 צפיות
מאות אלפי אזרחים בשנה נחקרים במשטרה בחשד לביצוע עבירות פליליות. רק כנגד חלק קטן מהם מוגש לבסוף כתב אישום. הדבר נובע מ-2 סיבות עיקריות:

מאת: גיל באיערפלילי11/09/13875 צפיות
עבירת קבלת השוחד המעוגנת בסעיף 290 לחוק העונשין היא אחת העבירות החמורות בספר החוקים של ימינו וזאת במיוחד נוכח המשקל הרב שמייחסים המחוקקים, גורמי אכיפת החוק והמשפט לענישה מרתיעה למען יראו ויראו. כל זאת במטרה לבער את נגע השחיתות מזירת העשייה הציבורית והפוליטית, מוקדם ככל הניתן. חומרתה של העבירה באה לידי ביטוי, בין היתר, בכך שעל אף העובדה שמדובר בעבירה שכתבי האישום בעניינה מוגשים לבית משפט השלום – הרי שתמיד היא תטופל על ידי הפרקליטות ולא על ידי צוותי התביעה המשטרתיים.

מאת: גיל באיערפלילי12/08/131008 צפיות
תקיפה בנסיבות מחמירות מוגדרת בסעיף 382 לחוק העונשין כתקיפה הכוללת בתוכה מכלול רחב של תרחישים: החל מתקיפת בן זוג וכלה בתקיפת קטין וחסר ישע. כמו כן, העבירה מוגדרת בחוק ככזו שבוצעה על ידי "שניים או יותר שחברו יחד לביצוע המעשה". במקרים בהם תצליח הפרקליטות להוכיח כי אכן נעברה עבירה העונה להגדרת התקיפה בנסיבות מחמירות – הרי שיוטל על התוקפים עונש מאסר הכפול מזה הקבוע בחוק לתקיפה רגילה.

מאת: גיל באיערייעוץ משפטי21/07/133591 צפיות
בכל הנוגע לתיקים פליליים העוסקים בעבריינות נוער, ישנה חשיבות גדולה לתסקיר המבחן הנכתב על ידי קצינת המבחן לאחר פגישה אחת או יותר עם הנאשם. חשיבותו של תסקיר המבחן נעוצה בכך שיש בכוחה של קצינת המבחן להמליץ לבית המשפט שלא להרשיע את הנאשם ולאפשר לו להשתקם מהר ככל הניתן – על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם צעיר שכל עתידו לפניו.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201367 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201187 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191566 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181467 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161899 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161932 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162532 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica