חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרפולוגיה משפטית - מה באמת קורה בבית המשפט?

מאת: מרדכי שרםגישור ובוררות11/09/20131541 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום, ישנם בבתי המשפט בארץ תופעה הולכת וגוברת והיא; עדים מומחים ובוררים וזאת בשל העומס ההולך וגדל בבתי המשפט. לאחר שהשופט שמע את הטענות שהוגשו בפניו מתחילים בשלב הראיות והעדים של כל אחד מהצדדים. התובע והנתבע מנסים להצדיק את מהימנותם דרך הבאת עדים לדיון בבית המשפט.

כאשר הגרפולוג המומחה מתבקש להגיש את חוות דעתו המשפטית בנושא זיוף חתימה או אימות כתב יד, הפנייה נערכת ע"י עורך דינו של התובע ולאחר מכן מגישים את חוות הדעת לבית המשפט ולנתבע שיוכל ללמוד את הממצאים. ברוב המקרים לא מזמינים את הגרפולוג לבית המשפט, אולם במידה וכן, הדבר נקרא חקירה נגדית. במהלך החקירה העו"ד של הנתבע חוקר את הגרפולוג בנושא חוות הדעת המשפטית ומנסה להפריך את העדות שנכתבה ולערער את בטחונו האישי של הגרפולוג ובכך להוכיח לשופט שאין למומחה מושג, ושבין מה שנכתב לבין הידע הבסיסי שלו, ישנו פער ענק. הדבר דומה לקרב סכינים ותמיד החלש נופל.

חשוב לזכור שלחקירה נגדית ישנן כמה סיבות עיקריות: הדבר הראשון הוא הצורך לסתור או להוכיח שהעדות של חוות הדעת של המומחה אינה אמינה. הדבר השני הוא להוכיח שלגרפולוג שנותן עדות אין ניסיון. בד"כ העו"ד שואל שאלות לא רלוונטיות ושלא קשורות לחוות הדעת המשפטית.המטרה היא לגרום לעד לשנות את דעתו אחרי שרשם את חוות הדעת.

לדוגמא; כאשר המומחה כתב מספר מאמרים אולם לא הוא רשם אותם אלא המתמחים שלו או אדם אחר והוא חתום בסוף המאמר ולאור זה מוצא העו"ד נקודה מסוימת שהיא נוגדת את חוות דעתו המשפטית.

לפני עדות הגרפולוג בבית המשפט צריכים לבוא מוכנים והדבר הראשון והחשוב הוא להיפגש עם העו"ד שהזמין את חוות הדעת ולעשות סימולציות לפני הדיון בבית המשפט. מדוע? בד"כ עוברים מספר חודשים מיום מסירת חוות הדעת ועד לנתינת עדות בבית משפט וצריך לרענן את הזיכרון לגבי כל העובדות.

בחקירה נגדית ישנן שאלות שגורמות לעד למצב של מתח או לחץ ואז התשובות שלו משתהות או תוקפניות ולכן העו"ד של התובע צריך לעזור לעד המומחה לדעת כיצד לענות על השאלות. נקודה חשובה היא שלעו"ד של התובע אין אפשרות להתערב במהלך החקירה הנגדית.

חשוב לציין, כאשר מגישים חוות דעת משפטית לשופט/ת, היא צריכה להיות קצרה ועניינית, יש צורך להגיש לעו"ד של התובע את חוות הדעת כדי שיוכל לבדוק האם היא כתובה בצורה משפטית בכדי שהשופט/ת יוכלו להבין אותה.

היום בעידן האינטרנט קל לחפש וגם למצוא כישלונות של המומחה דבר זה משמש ראיות נגדו ועוזר לערער אותו. יחד עם זאת, ניתן למצוא מומחים רבים אשר צלחו משפטים כאלה בהצלחה רבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרדכי שרם הוא מומחה גרפולוגיה משפטית. מייעץ במתן חוות דעת מקצועית לבתי משפט ומטפל במקרים של זיוף מסמכים, זיוף חתימות, אימות כתבי יד ועוד.

בנוסף, מעניק הגרפולוג מרדכי שרם שירותים נוספים וייחודים: גרפותרפיה, יעוץ ארגוני והכוונה לבתי עסק, ניתוחים גרפולוגים אישיים, התאמה זוגית, פענוח ציורי ילדים, הכוונה תעסוקתית ולימודית ועוד.

http://shrem-graphology.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרדכי שרם

מאת: מרדכי שרםאימון מנהלים03/09/131140 צפיות
הם כבר נמצאים בטופ, אין יותר לאן לעלות בסולם הדרגות, האם הם מאושרים? האם הם מרגישים מאוחדים? מה הם צריכים לעשות בכדי להתגבש? בכתבה מרתקת זאת תוכלו ללמוד הכול על סדנאות לגיבוש מנהלים.

מאת: מרדכי שרםנשים - כללי11/11/122093 צפיות
בכדי להגיע לערב נשים איכותי וברמה גבוהה צריך להתאמץ, לשזור מותניים ולעבוד על כישוריי הדפדוף והאינטואיצייה שלכן. בכתבה מרתקת זו, תוכלו לקבל הצצה אל שפע רעיונות שיתאימו לערב נשים מושלם עבורכן.

מאת: מרדכי שרםהעצמת נשים09/10/128599 צפיות
חולמות על ערב מושלם עם חברה שלכן? רוצות לערוך ערב לכול החברות הקרובות שלכן? במאמר זה תקבלו טיפים רבים.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181588 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181532 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171696 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161854 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152628 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152107 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152525 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica