חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין דיני משפחה – משמורת והסדרי ראיה

מאת: דודו פרידמןדיני משפחה14/09/2013961 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עורך דין דיני משפחה עוסק בכלל נושאי המעמד האישי (ענייני דת, יוחסין, הורות, נישואין וגירושין), וכן בסוגיות הנובעות מהמעמד המשפחתי, כמו משמורת והסדרי ראיה של הילדים.

בסוגיות משפטיות העוסקות בענייני גירושין, הולכת וגוברת הנטייה לקביעת פסקי דין הנוגעים לעניין הילדים, בהתאם לעיקרון של "טובת הילד", הנתפש כנדבך חשוב בתחום זכויות האדם. כחלק ממגמה זו הדגיש בית המשפט את הסעיף בדו"ח הוועדה לבחינת עקרונות יסוד בתחום הילד והמשפט, המונה את הנקודות שלאורן יש לבחון את טובת הילד, לשם קבלת החלטה. עורך דין דיני משפחה יתייחס בהכרח לגורמים אלה, הכוללים את דעתו ורצונו של הילד, שלומו, הגיל הביולוגי וההתפתחותי, אלמנט הזמן, מין הילד ומשמעויות נגזרות, השפעת פסק דין אפשרי על חיי הילד, טיב הקשר והיחסים עם ההורים או עם דמויות אחרות, יחס ההורים לעניין, וחוות דעת מקצועיות רלבנטיות לעניין.

בהתאם לאלה – אף כאשר יש הסכמה בין הורים בנושא המשמורת והסדרי הראיה, בית המשפט יבחן את ההסכם טרם אישורו, ואם יראה לנכון, יקבל חוות דעתם של אנשי מקצוע. על אחת כמה וכמה, כאשר לא קיימת הסכמה בין ההורים, יבחן בית המשפט את הדברים לאור העיקרון האמור של טובת הילד, ויתחשב בחוות הדעת של מומחים. פסק דין של בית המשפט העליון משנות התשעים קבע שבסוגיה הזו שומה על בית המשפט לשמוע כל ראיה אפשרית, על מנת לקבל תמונה מלאה ככל האפשר, אשר תוודא במידת האפשר דאגה לילד ולזכויותיו.

בדרך כלל, ילד עד גיל 6 יהיה במשמורת אימו, למעט אם קיימות נסיבות מיוחדות המנוגדות לטובתו. עורכי דין דיני משפחה המייצגים את הצדדים, ינסו להביא טיעונים לקיום או להעדרן של נסיבות מיוחדות כאלה. אחרי גיל 6, במקרה של בירור, ישווה בית המשפט את המסוגלות ההורית של כל אחד מהצדדים, בלי העדפה מוקדמת. כאשר ילד בן 10, נותן בית המשפט משקל גם לרצונו, בתנאי שמתרשם שבגרותו הנפשית תואמת את גילו. גם בית הדין הרבני, אגב, מתייחס לעיקרון טובת הילד, אך תוך תפיסה שמעדיפה השארת בנות במשמורת האם, ובנים במשמורת האב.

במקרה שהדיון אינו בין שני ההורים, כמו, למשל, במקרה של פטירת אחד ההורים, וויכוח בין ההורה הנותר לבין הוריו של הנפטר, נותן בית המשפט, על פי רוב, עדיפות לזכותו טבעית של ההורה שנותר בחיים, לגדל את ילדו, למעט בנסיבות מיוחדות. גם פה ינסו עורכי הדין להביא טיעונים העוסקים בנסיבות האמורות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו פרידמן

(פוש-אפ קידום אתרים ושיווק באינטרנט)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו פרידמן

מאת: דודו פרידמןהשקעות25/09/131144 צפיות
היריעה קצרה מלהסביר, אך המאמר נותן רק מושג מהי קרן גידור, ומה עיקרון פעולתה. אפיק השקעה שמתחייב להרוויח תמיד: האם זה הגיוני? איך זה עובד? מה הקץ'?

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה09/08/131447 צפיות
בבואנו לבחון העסקת עורך דין טוב מתחום התעבורה, נבדוק כמובן רזומה וניסיון, אולי תכונות אישיותיות מסויימות תהיינה חשובות בעינינו, תחושת הכימיה ונוחות השיח בינינו וכו'. האם חשוב מהיכן הוא בארץ? המאמר טוען שאם עבירה נעברה לכאורה באשדוד, למשל, ושם נערך המשפט, מבחינת הלקוח קיים יתרון מסוים לעורך דין תעבורה באשדוד. ננסה להבהיר מהו אם כן יתרון הנישה הגאוגרפית של עורך דין, מבחינת הלקוח.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה06/08/131391 צפיות
הן החוק והן פרשנות השופטים רואים בדרך כלל את הנהיגה בפסילה כחמורה וכביטוי של זלזול בוטה בחוק. ובהתאם לזאת הענישה. המאמר מציג את הסיבות הנפוצות לפסילת רישיון הנהיגה, את העונשים הקבועים בחוק לגבי מי שנוהג בפסילה, ואת מידת מיצוי העונש המקובלת. ויש גם מעט על נסיבות שנחשבות מקלות דווקא.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה02/08/131531 צפיות
המאמר סוקר בקווים כלליים את עבירות הנהיגה במהירות מופרזת, וממיין אותן על פי החומרה והעונשים. כמו כן, הוא נוגע ביחס המשטרה ובתי המשפט לעבירות מסוג זה, על פי מדרג החומרה שלהן.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה11/07/131778 צפיות
נהיגה בשכרות מסוכנת וגובה קורבנות! באופן פרופורציונלי לתופעה, מחמירים לגביה מאוד התביעה ובית המשפט. כמה מחמירה הגישה, מהם אם כן העונשים במקרים כאלה, והאם ייתכנו סייגים וחריגים, שיעמדו לזכותו של עובר העבירה? מספר קווים מנחים בגישה האופרטיבית של עורך דין תעבורה בתיק מסוג זה.

מאת: דודו פרידמןנזיקין08/07/132205 צפיות
בתחום המשפטי של נזיקין נכללים נזקי הגוף. המאמר נוגע בקטגוריות העיקריות של נזקי גוף, במנגנון הפיצוי, ובהליך התביעה. הוא מתייחס לרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות אחרות, ועל קצה המזלג מסביר מה ההבדלים מבחינת ההתנהלות המשפטית בכל אחד מהמקרים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182005 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica