חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נהיגה בפסילה: אפשרויות הפסילה, העונשים הקבועים בחוק, והפרשנות המקובלת בבית המשפט

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה06/08/20131390 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחוק קיימת דיפרנציאציה בין העבירות השונות של נהיגה ללא רישיון בתוקף. נהיגה עם רישיון שתוקפו פג, עד שישה חודשים ממועד התפוגה, לא נחשבת עבירה חמורה, ואף אין בגינה הזמנה לדין. מעבר לששת חודשי החסד האלה, או במקרה של נהג שמעולם לא היה לו רישיון נהיגה,- זו כבר עבירה המחייבת הגעה לבית המשפט (כל אלה עדיין בתחום של סע' 10 א', למתעקשים לדעת, בפקודת התעבורה). והחמור מכולם – נהיגה בעת פסילת רישיון (אליה מתייחס סעיף אחר בפקודה, המחמיר בהרבה מהקודם. סעיף 67 דווקא). ונוותר רגע על הציניות – מדובר כאמור בהפרדה לדרגות חומרה שונות לגמרי, ובפועל פועלים שופטי בית המשפט בדיוק על פי רוח זו.

יחד עם הנאמר, יש לציין שבעקבות עליה חדה למדי במספר העוברים על סעיף 10 א, החלו בתי המשפט להשיט גם שם עונשים קשים יותר, עד כדי מאסר על תנאי. ומנגד, לסבר את האוזן - המחוקק מזכיר 'נסיבות מיוחדות' בפרטו את עבירות הנהיגה ללא רישיון. אחת הנסיבות הנפוצות שמקובל לנהוג בה גישה מקלה, היא מצב כלכלי קשה, שמונע מהנהג את חידוש הרישיון על ידי משרד הרישוי, עקב חובות כספיים.

החוק, כפי שבא לידי ביטוי בפקודת התעבורה, מתייחס, אם כן, בחומרה לנהיגה בפסילה, והוא מאפשר תקופת מאסר מרבית של שלוש שנים, פסילה נוספת לתקופה של שנתיים וקנס כספי של מאה אלף שקלים, על עבירה זו. גם השופטים נוהגים להקשיח עמדות במקרה של נהיגה בפסילה, ובלא מעט פעמים משתמשים בעונשים חמורים, עד כדי מיצוי העונש האפשרי. שכן, עבירה זו נתפסת כמקרה של זלזול בוטה בחוק.

תפיסת עברייני נהיגה בפסילה מתאפשרת בבדיקות אקראיות של שוטרים, ובחלק מהמקרים מגיעה המשטרה אל מפרי החוק בזכות מידע מודיעיני.  המשטרה אף מפעילה כוח אדם ייעודי לאיתור מידע כזה והבאת העבריינים לדין. הפסולים המתחכמים, אשר מחזיקים בידם רישיון בדרכי מרמה, לא יוכלו כמובן להוליך את השוטרים שולל, שכן בדיקות רבות, אפילו שגרתיות – אקראיות, תכלולנה בדיקת הפרטים במסוף שבניידת, ובשלב זה יתגלה העניין מייד.

לגבי אופן השלילה, ישנן מספר אפשרויות. הנפוצות שבהן הן: פסילה על ידי משרד הרישוי, במקרה של צבירת נקודות תעבורה; פסילה מינהלית – המקנה לקצין משטרה את הזכות לשלול רישיון; ופסילה בעקבות פסק דין של שופט בית משפט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו פרידמן

(פוש-אפ קידום אתרים ושיווק באינטרנט)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו פרידמן

מאת: דודו פרידמןהשקעות25/09/131144 צפיות
היריעה קצרה מלהסביר, אך המאמר נותן רק מושג מהי קרן גידור, ומה עיקרון פעולתה. אפיק השקעה שמתחייב להרוויח תמיד: האם זה הגיוני? איך זה עובד? מה הקץ'?

מאת: דודו פרידמןדיני משפחה14/09/13961 צפיות
המאמר עוסק בשיקולי בית המשפט בדבר משמורת והסדרי ראיה, בהתבסס על העקרון של טובת הילד וזכויותיו. לאור אלה, מדגיש הכתוב את תפקידם עורכי דין דיני משפחה בתיקי גירושין, בדיונים העוסקים בילדים .

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה09/08/131447 צפיות
בבואנו לבחון העסקת עורך דין טוב מתחום התעבורה, נבדוק כמובן רזומה וניסיון, אולי תכונות אישיותיות מסויימות תהיינה חשובות בעינינו, תחושת הכימיה ונוחות השיח בינינו וכו'. האם חשוב מהיכן הוא בארץ? המאמר טוען שאם עבירה נעברה לכאורה באשדוד, למשל, ושם נערך המשפט, מבחינת הלקוח קיים יתרון מסוים לעורך דין תעבורה באשדוד. ננסה להבהיר מהו אם כן יתרון הנישה הגאוגרפית של עורך דין, מבחינת הלקוח.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה02/08/131531 צפיות
המאמר סוקר בקווים כלליים את עבירות הנהיגה במהירות מופרזת, וממיין אותן על פי החומרה והעונשים. כמו כן, הוא נוגע ביחס המשטרה ובתי המשפט לעבירות מסוג זה, על פי מדרג החומרה שלהן.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה11/07/131778 צפיות
נהיגה בשכרות מסוכנת וגובה קורבנות! באופן פרופורציונלי לתופעה, מחמירים לגביה מאוד התביעה ובית המשפט. כמה מחמירה הגישה, מהם אם כן העונשים במקרים כאלה, והאם ייתכנו סייגים וחריגים, שיעמדו לזכותו של עובר העבירה? מספר קווים מנחים בגישה האופרטיבית של עורך דין תעבורה בתיק מסוג זה.

מאת: דודו פרידמןנזיקין08/07/132204 צפיות
בתחום המשפטי של נזיקין נכללים נזקי הגוף. המאמר נוגע בקטגוריות העיקריות של נזקי גוף, במנגנון הפיצוי, ובהליך התביעה. הוא מתייחס לרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות אחרות, ועל קצה המזלג מסביר מה ההבדלים מבחינת ההתנהלות המשפטית בכל אחד מהמקרים.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182177 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171597 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161633 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152365 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152455 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151954 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152545 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica