חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעותה של נהיגה בשכרות, והיבטים משפטיים

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה11/07/20131779 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הן החוק הישראלי והן מערכת המשפט, מחמירים מאוד עם עבירת הנהיגה בשכרות. שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי החווה דעתו בנושא וטען כי יש למצות את הדין על פי המירב שמאפשר החוק. לדבריו אין החמרה שניתן להחשיבה כהפרזה, משום הסיכון העצום שיוצר נהג בגילופין לשלומם של כלל המשתמשים בדרך.  בשל התפיסה המחמירה, מבקשת, למשל, התביעה, לעיתים רבות, התייחסות לעבירה כאל הריגה ולא כאל גרימת מוות ברשלנות. הווי אומר – נהג שיורשע יהיה עונשו מאסר למשך מספר שנים. העונש המינימלי על נהיגה בשכרות, על פי פקודת התעבורה, הינו פסילת רשיון הנהיגה למשך שנתיים. העונש המינימלי על הישנות העבירה – ארבע שנות מאסר!

נהג אשר נתבקש על ידי שוטר, ומסרב לבצע את בדיקת האלכוהול בדמו, עשוי להיתפס סירובו זה בעת הדיון בבית משפט, כחיזוק להנחת התביעה שנהג בשכרות. נהג שנבדק ונמצא כי כמות האלכוהול שבדמו רבה מהכמות המותרת – נתון לפסילת רישיון אוטומטית למשך 30 ימים. נהג שנמצא שיכור והיה מעורב בתאונת דרכים, הפסילה תהיה לשישים ימים וניתן אף להאריכה לתשעים ימים.

הזהירות המתבקשת בנושא גובה קורבנות זה היא רבה. בהיבט המוסרי – מניעת הסכנה הקטלנית לשלום הציבור. בהיבט הזהירות והביטחון האישי – רבים הנהגים השיכורים שקיפחו את חייהם שלהם או של מכריהם, חבריהם ויקיריהם. ובהיבט הכדאיות הרווחית – הענישה המחמירה מוודאת שבשום שיקולי תועלת אישית לא תימצא בנהיגה בשכרות תועלת כזו שתעלה על הנזק האפשרי שבחומרת העונש.

כפי שמשתמע מהדברים, כותב שורות אלה מוקיע מכל וכל את תופעת הנוהגים בגילופין על הכביש. אם זאת מתרצה הכותב להבין את הסייג שבקביעת העונשים המינימליים שבפקודת התעבורה, המוסיפה על כל קביעת מינימום עונש את המילים "למעט בנסיבות מיוחדות". זאת בשאיפה שנסיבות אלה תהיינה חריגות ביותר ושתהיה בהן איזושהי מידה של הצדקה.

דוגמה לאפשרות סבירה לנסיבה מיוחדת כזו היא כשל טכני, המערער את האמינות של בדיקת הנהיגה בשכרות . כל סטייה מהנורמה המקובלת בדרך הבדיקה או בהתנהלות של השוטר עשויים לקעקע את מהימנות הממצאים. בדיון המשפטי יש חשיבות רבה לנסיבות הייחודיות למקרה, להתנהלות השוטר והנהג, וכך גם כל גורם אחר המעורב בסיטואציה, אפשר ויימצא שהיתה לו השפעה על טכניקת הבדיקה או על הממצאים המרשיעים. שני הצדדים מחוייבים בזהירות וברגישות מירבית על מנת להגיע לדיון בבית המשפט ולהציג גרסה העושה רושם אמין יותר מהצד הנגדי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו פרידמן

(פוש-אפ קידום אתרים ושיווק באינטרנט)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו פרידמן

מאת: דודו פרידמןהשקעות25/09/131145 צפיות
היריעה קצרה מלהסביר, אך המאמר נותן רק מושג מהי קרן גידור, ומה עיקרון פעולתה. אפיק השקעה שמתחייב להרוויח תמיד: האם זה הגיוני? איך זה עובד? מה הקץ'?

מאת: דודו פרידמןדיני משפחה14/09/13964 צפיות
המאמר עוסק בשיקולי בית המשפט בדבר משמורת והסדרי ראיה, בהתבסס על העקרון של טובת הילד וזכויותיו. לאור אלה, מדגיש הכתוב את תפקידם עורכי דין דיני משפחה בתיקי גירושין, בדיונים העוסקים בילדים .

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה09/08/131450 צפיות
בבואנו לבחון העסקת עורך דין טוב מתחום התעבורה, נבדוק כמובן רזומה וניסיון, אולי תכונות אישיותיות מסויימות תהיינה חשובות בעינינו, תחושת הכימיה ונוחות השיח בינינו וכו'. האם חשוב מהיכן הוא בארץ? המאמר טוען שאם עבירה נעברה לכאורה באשדוד, למשל, ושם נערך המשפט, מבחינת הלקוח קיים יתרון מסוים לעורך דין תעבורה באשדוד. ננסה להבהיר מהו אם כן יתרון הנישה הגאוגרפית של עורך דין, מבחינת הלקוח.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה06/08/131392 צפיות
הן החוק והן פרשנות השופטים רואים בדרך כלל את הנהיגה בפסילה כחמורה וכביטוי של זלזול בוטה בחוק. ובהתאם לזאת הענישה. המאמר מציג את הסיבות הנפוצות לפסילת רישיון הנהיגה, את העונשים הקבועים בחוק לגבי מי שנוהג בפסילה, ואת מידת מיצוי העונש המקובלת. ויש גם מעט על נסיבות שנחשבות מקלות דווקא.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה02/08/131532 צפיות
המאמר סוקר בקווים כלליים את עבירות הנהיגה במהירות מופרזת, וממיין אותן על פי החומרה והעונשים. כמו כן, הוא נוגע ביחס המשטרה ובתי המשפט לעבירות מסוג זה, על פי מדרג החומרה שלהן.

מאת: דודו פרידמןנזיקין08/07/132208 צפיות
בתחום המשפטי של נזיקין נכללים נזקי הגוף. המאמר נוגע בקטגוריות העיקריות של נזקי גוף, במנגנון הפיצוי, ובהליך התביעה. הוא מתייחס לרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות אחרות, ועל קצה המזלג מסביר מה ההבדלים מבחינת ההתנהלות המשפטית בכל אחד מהמקרים.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182186 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171602 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161640 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152369 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152459 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151959 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica