חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נזקי גוף ומנגנון הפיצוי

מאת: דודו פרידמןנזיקין08/07/20132207 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום נזקי הגוף עוסק רובו ככולו בתביעות פיצויים בגין פגיעות הנובעות מתאונות שונות. קטגוריות התאונות העקריות הן תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית ותאונות שאינן שייכות לקטגוריות אלה.


בכל מקרה של תביעה בגין נזקי גוף יש צורך בחוות דעת רפואית. זו צריכה לכלול את מהות הפגיעה, היקפה (כמותית – באחוזי נכות), תקופת השפעתה (זמנית או לצמיתות), וכמובן, חוזק הקשר הסיבתי בין נסיבות התאונה והפגיעה. בדרך כלל תוגש חוות הדעת מטעם התובע, אשר יגיש מסמך משפטי שיכין עד מומחה המקובל על בית המשפט, - רופא, מן הסתם. זאת למעט במקרה של תאונת דרכים, אז ימנה בית המשפט מומחה מטעמו להכנת דין וחשבון כזה.


נזקי הגוף,  כפי שמוגדרים על פי החוק, כוללים גם פגיעות נפשיות הנובעות מהפגיעה, אשר ניתן להוכיח ולהעריך את היקפן, בדיוק באותו אופן, על ידי אנשי מקצוע מתאימים מתחום הפסיכולוגיה / פסיכיאטריה.


מובן שמבין הנושאים בתחום, המורכב יותר הוא עניין הרשלנות הרפואית. כאן יש להוכיח את הרשלנות, היינו את חוסר הסבירות שבהתנהלות איש הרפואה מול הנפגע, ביחס להתנהלותו המצופה נוכח הנסיבות הספציפיות של המקרה. גם כאן יש להוכיח כמובן את הקשר הסיבתי בין התנהלות זו לבין הפגיעה. והמקרה המורכב עוד יותר, נכון גם לשאר המקרים של נזקי גוף, הוא העניין הנפשי-רגשי, שדורש גם הוא הוכחת קשר סיבתי והערכה כמותית של מהות ומידת הפגיעה.


מבחינת תביעת הפיצויים, לכל קטגוריית פגיעה יש מנגנון פיצויים שונה. בתאונת דרכים, למשל, החוק מטיל את האחריות לפגיעה על הנהג שברכבו נפגע אדם (כולל הוא עצמו), או על נהג הרכב שבא במגע פיזי עם מי שנפגע. אין החוק מתייחס כאן למידת האשמה של האחראי. האחריות היא לצורך קביעת היעד הישיר של תביעת הפיצוי. האחראי וחברת הביטוח שלו. זאת כדי לוודא שכל מי שאירע לו נזק גופני בתאונת דרכים, תהיה לו כתובת לתביעת פיצויים. על פי החוק קיימת אף קרן ממשלתית, שתפקידה לפצות נפגע בתאונת דרכים בה לא ניתן להשית את האחריות על אדם מסוים, כמו במקרה של תאונת פגע וברח, או במקרה שלא ניתן לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח של האחראי לפגיעה. למשל אם החברה בתהליך של פירוק, או אם היא יכולה לפתור עצמה מתשלום הפיצויים כי השימוש ברכב התבצע בניגוד לתנאי הפוליסה.


במקרה של תאונת עבודה, ישנן כמה אפשרויות תביעה, חלקן אף לא חופפות, וניתן לתבוע אותן בנפרד. ביטוח לאומי הוא האחראי הישיר לפיצוי הנפגע. מעבר לפיצוי עבור אובדן ההכנסה שנגרם, יתכן ויש חבות מעביד, מה שהופך אותו ליעד אפשרי לתביעה נוספת. על המעביד חלה החובה לוודא באופן אקטיבי בטיחות בסביבת העבודה, ומוגדר בחוק מה מצופה ממנו בעניין זה. לעיתים קיימות פוליסות ביטוח נוספות, אם מטעם המעסיק ואם מטעם הנפגע עצמו, המאפשרות, בקרות מקרה הביטוח, תשלום נוסף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו פרידמן

(פוש-אפ קידום אתרים ושיווק באינטרנט)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו פרידמן

מאת: דודו פרידמןהשקעות25/09/131145 צפיות
היריעה קצרה מלהסביר, אך המאמר נותן רק מושג מהי קרן גידור, ומה עיקרון פעולתה. אפיק השקעה שמתחייב להרוויח תמיד: האם זה הגיוני? איך זה עובד? מה הקץ'?

מאת: דודו פרידמןדיני משפחה14/09/13963 צפיות
המאמר עוסק בשיקולי בית המשפט בדבר משמורת והסדרי ראיה, בהתבסס על העקרון של טובת הילד וזכויותיו. לאור אלה, מדגיש הכתוב את תפקידם עורכי דין דיני משפחה בתיקי גירושין, בדיונים העוסקים בילדים .

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה09/08/131448 צפיות
בבואנו לבחון העסקת עורך דין טוב מתחום התעבורה, נבדוק כמובן רזומה וניסיון, אולי תכונות אישיותיות מסויימות תהיינה חשובות בעינינו, תחושת הכימיה ונוחות השיח בינינו וכו'. האם חשוב מהיכן הוא בארץ? המאמר טוען שאם עבירה נעברה לכאורה באשדוד, למשל, ושם נערך המשפט, מבחינת הלקוח קיים יתרון מסוים לעורך דין תעבורה באשדוד. ננסה להבהיר מהו אם כן יתרון הנישה הגאוגרפית של עורך דין, מבחינת הלקוח.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה06/08/131391 צפיות
הן החוק והן פרשנות השופטים רואים בדרך כלל את הנהיגה בפסילה כחמורה וכביטוי של זלזול בוטה בחוק. ובהתאם לזאת הענישה. המאמר מציג את הסיבות הנפוצות לפסילת רישיון הנהיגה, את העונשים הקבועים בחוק לגבי מי שנוהג בפסילה, ואת מידת מיצוי העונש המקובלת. ויש גם מעט על נסיבות שנחשבות מקלות דווקא.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה02/08/131531 צפיות
המאמר סוקר בקווים כלליים את עבירות הנהיגה במהירות מופרזת, וממיין אותן על פי החומרה והעונשים. כמו כן, הוא נוגע ביחס המשטרה ובתי המשפט לעבירות מסוג זה, על פי מדרג החומרה שלהן.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה11/07/131779 צפיות
נהיגה בשכרות מסוכנת וגובה קורבנות! באופן פרופורציונלי לתופעה, מחמירים לגביה מאוד התביעה ובית המשפט. כמה מחמירה הגישה, מהם אם כן העונשים במקרים כאלה, והאם ייתכנו סייגים וחריגים, שיעמדו לזכותו של עובר העבירה? מספר קווים מנחים בגישה האופרטיבית של עורך דין תעבורה בתיק מסוג זה.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193116 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica