חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרנות גידור מתחייבות לרווחים בכל מצב שוק. האומנם?

מאת: דודו פרידמןהשקעות25/09/20131144 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרנות גידור הן קרנות השקעה אשר מפתחות ומנהיגות אסטרטגיות שונות במטרה לגרוף רווח בכל מצב, בין אם מגמת השוק היא בעליה ובין אם קיימת מגמת ירידה. בעיקר מתבססים מפתחי האסטרטגיות על איתור כשלים ועיוותים בשוק, כבסיס לפעולה. כאן מחפשים מנהלי הקרנות את ההגנות הרצויות ואת נקודות האחיזה לשם עלייה, גם אם בניגוד למגמות הזירה.

מינוף פיננסי ומכירה בחסר (שורט) הן שניים מהנפוצים שבכלים הפיננסיים אשר משמשים את מנהלי קרן הגידור, במטרה למקסם רווחים ולהרוויח גם בשוק תנודתי ואף במצב שוק יורד. מעבר לאלה ננקטות שיטות רבות ואסטרטגיות השקעה מגוונות.

הקונספט של רווחים גם במצבי שוק משתנים, יוצר מצב של "גידור" והגנה מפני הפסדים – ומכאן מקור הביטוי קרן גידור. החוסן שלה הפך אותה בשנים האחרונות להשקעה פופולרית, כאשר יהיה נכון לומר כי באופן כללי, בשלושת העשורים האחרונים, אפיק זה מציג תשואות גבוהות יותר, וגם יציבות יותר, מהמדדים הממוצעים.

מחירה של הצלחה כלכלית כמעט מובטחת זו אינו זול. מנהלי הקרנות מאפשרים כניסה רק בהשקעה ראשונית גבוהה מאוד בקרן כזאת, כאשר יש אף הדורשים השקעה מינימלית של מיליון דולר! גם דמי הניהול אינם נמוכים, וסכומי העמלות עבור הצלחות גבוהים לאין שיעור מכל קומישן מקובל אחר בתחום ההשקעות: מדובר בעשרות אחוזים. לעיתים, עד 50% מהרווחים!

במשך השנים הונהגה מדיניות גמישה מאוד בעניין הפיקוח על קרנות הגידור, מה שכנראה נבע מרוגע ומאמון בקונספט מצד אנשי הכלכלה וקובעי המדיניות. גם עובדה זו אפשרה לקרנות משחק כמעט חופשי בזירה, שסייע אף הוא במיקסום סכומי הרווח. אולם, מזה מספר שנים, יש הידוק של הפיקוח, לאחר  שמספר קרנות הגיעו לתשואות שיא שליליות, וכתוצאה נפגעו אנושות, מבחינה פיננסית, כל המשקיעים שלהן.

זוהי אכן נקודת התורפה העיקרית של אפיק ההשקעה הזה: אם גדרות החסינות של קרנות הגידור בכל זאת נפרצות, הנפילה היא, כפי שנהוג לומר, "בגדול". נפילה כואבת ורוויית סכומי השקעות גבוהים ביותר שירדו לטמיון. לאור זאת התחילו הרשויות בארה"ב, ולאחריהן באירופה וגם כאן, אצלנו, בישראל, כאמור, להקפיד בפיקוח אקטיבי והדוק יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו פרידמן

(פוש-אפ קידום אתרים ושיווק באינטרנט)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו פרידמן

מאת: דודו פרידמןדיני משפחה14/09/13962 צפיות
המאמר עוסק בשיקולי בית המשפט בדבר משמורת והסדרי ראיה, בהתבסס על העקרון של טובת הילד וזכויותיו. לאור אלה, מדגיש הכתוב את תפקידם עורכי דין דיני משפחה בתיקי גירושין, בדיונים העוסקים בילדים .

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה09/08/131447 צפיות
בבואנו לבחון העסקת עורך דין טוב מתחום התעבורה, נבדוק כמובן רזומה וניסיון, אולי תכונות אישיותיות מסויימות תהיינה חשובות בעינינו, תחושת הכימיה ונוחות השיח בינינו וכו'. האם חשוב מהיכן הוא בארץ? המאמר טוען שאם עבירה נעברה לכאורה באשדוד, למשל, ושם נערך המשפט, מבחינת הלקוח קיים יתרון מסוים לעורך דין תעבורה באשדוד. ננסה להבהיר מהו אם כן יתרון הנישה הגאוגרפית של עורך דין, מבחינת הלקוח.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה06/08/131391 צפיות
הן החוק והן פרשנות השופטים רואים בדרך כלל את הנהיגה בפסילה כחמורה וכביטוי של זלזול בוטה בחוק. ובהתאם לזאת הענישה. המאמר מציג את הסיבות הנפוצות לפסילת רישיון הנהיגה, את העונשים הקבועים בחוק לגבי מי שנוהג בפסילה, ואת מידת מיצוי העונש המקובלת. ויש גם מעט על נסיבות שנחשבות מקלות דווקא.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה02/08/131531 צפיות
המאמר סוקר בקווים כלליים את עבירות הנהיגה במהירות מופרזת, וממיין אותן על פי החומרה והעונשים. כמו כן, הוא נוגע ביחס המשטרה ובתי המשפט לעבירות מסוג זה, על פי מדרג החומרה שלהן.

מאת: דודו פרידמןדיני תעבורה11/07/131779 צפיות
נהיגה בשכרות מסוכנת וגובה קורבנות! באופן פרופורציונלי לתופעה, מחמירים לגביה מאוד התביעה ובית המשפט. כמה מחמירה הגישה, מהם אם כן העונשים במקרים כאלה, והאם ייתכנו סייגים וחריגים, שיעמדו לזכותו של עובר העבירה? מספר קווים מנחים בגישה האופרטיבית של עורך דין תעבורה בתיק מסוג זה.

מאת: דודו פרידמןנזיקין08/07/132205 צפיות
בתחום המשפטי של נזיקין נכללים נזקי הגוף. המאמר נוגע בקטגוריות העיקריות של נזקי גוף, במנגנון הפיצוי, ובהליך התביעה. הוא מתייחס לרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות אחרות, ועל קצה המזלג מסביר מה ההבדלים מבחינת ההתנהלות המשפטית בכל אחד מהמקרים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181561 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171703 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171765 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161748 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161595 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161464 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica