חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשירת שיער

מאת: Darling Budsנשירת שיער25/10/2013994 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נשירת שיער

מהו מחזור צמיחת שיער ונשירה הנורמלי?

המחזור הרגיל של צמיחת שיער נמשך בין 2 עד 6 שנים. כל שערה צומחת כ-1 סנטימטר לחודש במהלך שלב זה. כ-90 אחוזים מהשיער על הקרקפת גדל בכל זמן נתון. כ -10 אחוזים מהשיער על הקרקפת, בכל זמן, נמצא בשלב מנוחה. לאחר 2 עד 3 חודשים, השיער שנמצא בשלב המנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו.
טבעי שמעט שיער נושר בכל יום כחלק מהמעגל הזה. עם זאת, חלק מהאנשים עשויים לחוות אובדן מוגזם (יותר מהרגיל) של שיער. אובדן שיער מסוג זה יכול להשפיע על גברים, נשים וילדים.

מה גורם לנשירת שיער מוגברת ?

מספר מצבים יכולים לגרום לנשירת שיער מוגברת . לדוגמה, כ – 3 או 4 חודשים לאחר מחלה או ניתוח גדול, האדם עלול לאבד לפתע כמות גדולה של שיער. נשירת שיער זו קשורה ללחץ של המחלה והוא זמני .
בעיות הורמונליות עלולות לגרום לנשירת שיער. אם בלוטת התריס נמצאת במצב של פעילות יתר או תת, השיער עלול לנשור. נשירת שיער מסוג זה, בדרך כלל ניתן לפתור ע"י טיפול במחלות של בלוטת התריס. נשירת שיער עלולה להתרחש אם הורמונים גבריים או נשיים, המכונים אנדרוגנים ואסטרוגנים, יצאו מכלל איזון. תיקון חוסר איזון הורמונלי יכול לעצור את נשירת השיער.

נשים רבות שמו לב לנשירת שיער כ -3 חודשים לאחר לידה (זו לא התקרחות נשית). נשירה זו קשורה גם להורמונים. במהלך הריון, רמה גבוהה של הורמונים מסוימים גורמים לגוף לשמור על שיער שבדרך כלל נושר החוצה. כאשר ההורמונים חזרו לרמות של טרום הריון, שיער נושר והמחזור של צמיחה ואובדן הנורמלי מתחיל שוב.

תרופות מסוימות יכולות לגרום לנשירת שיער. סוג זה של נשירת שיער, אפשר להפחית, ע"י הפסקת נטילת התרופה. תרופות שיכולות לגרום לנשירת שיער כוללות מדללי דם (נקרא גם תרופות נגד קרישת דם), תרופות המשמשות לגאוט, תרופות המשמשות לכימותרפיה לטיפול בסרטן, ויטמין A) אם נטל יותר מדי) , גלולות למניעת הריון ותרופות נגד דיכאון .
זיהומים מסוימים יכולים לגרום לנשירת שיער. זיהומים פטרייתיים בעור הקרקפת יכולים לגרום לנשירת שיער אצל ילדים. ניתן טיפול בזיהום בקלות ע"י תרופות נגד פטריות .
לסיכום, נשירת שיער עלולה להתרחש כחלק ממחלה בסיסית, כגון זאבת או סוכרת. אובדן שיער יכול להיות סימן מוקדם של המחלה, חשוב למצוא את הסיבה, כך שיינתן טיפול בזמן .

מה היא התקרחות נפוצה ?

" ההתקרחות השכיחה" הנה בדרך כלל התקרחות גברית, או התקרחות בדפוס קבוע. התקרחות הגברית היא הסיבה השכיחה ביותר לנשירת שיער אצל גברים. גברים שיש להם סוג זה של נשירת שיער בדרך כלל ירשו את התכונה. גברים שמתחילים לאבד את שיערם בגיל צעיר נוטים לפתח התקרחות נרחבת יותר. בהתקרחות גברית, נשירת שיער נובעת בדרך כלל בקו שיער הנסוג והתקרחות בחלק העליון של הראש.
נשים עלולות לפתח דפוס התקרחות נשית. בדפוס זה של נשירת שיער, השיער יכול להיות דק על פני כל הקרקפת.

הרופא שלי יכול לעשות משהו כדי לעצור את נשירת שיער ?

אולי. הרופא שלך כנראה ישאל אותך כמה שאלות לגבי התזונה שלך, איזה תרופות אתה נוטל, אם הייתה לך מחלה לאחרונה ואיך אתה מטפל בשיער שלך. אם את אשה, הרופא שלך עשוי לשאול שאלות על מחזור הווסת, הריון וגיל המעבר שלך. הרופא שלך עשוי לבצע בדיקה גופנית כדי לאתר סיבות אחרות לנשירת שיער. לבסוף, בדיקות דם או ביופסיה (לקיחת דגימה קטנה של תאים לבדיקה תחת מיקרוסקופ) של הקרקפת שלך, ניתן כמובן לבצע השתלת שיער.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דארלינג באדס הנה מרפאה העוסקת בהשתלת שיער ומאפשרת התמודדות עם קרחת, המרפאה מנוהלת ע"י ד"ר Tejinder Bhatti אשר נחשב למומחה בתחומו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Darling Buds

מאת: Darling Budsנשירת שיער25/10/13985 צפיות
השתלת שיער הוא תהליך בו מעבירים זקיקי שיער מהחלק האחורי של הראש אל החלק הקדמי, הסובל הנשירת שיער. הצדדים של הראש וחלקו האחורי נקראים “האזור התורם”. באזור זה קיים שיער “דומיננטי”, שיער שימשיך לצמוח למשך כל חיי מרבית הגברים. השיער המושתל ממשיך לשמור על תכונה זו גם לאחר ההשתלה באזורים הקרחים.

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191935 צפיות
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך . כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.

מאת: nirנשירת שיער18/08/191627 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181616 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161633 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152254 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151614 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica