חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התקרחות ונשירה: עובדות על נשירת שיער נשית וגברית

מאת: nirנשירת שיער18/08/20191934 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מהי התקרחות זכרית טיפוסית (אלופסיה אנדרוגנטית) ?
אלופסיה אנדרוגנטית, המכונה גם התקרחות זכרית טיפוסית, הנה תופעה תורשתית המתאפיינת בנשירת שיער או בהידלדלות השיער בקודקוד הראש. אלופסיה אנדרוגנטית זו הסיבה השכיחה ביותר בהתקרחות אצל גברים (98%).

מה גורם להתקרחות זכרית טיפוסית?
התקרחות זכרית היא תופעה תורשתית שנובעת מהשפעה גנטית לדיהידרו-טסטוסטרון   (DHT). בזקיקי שיער בעלי רגישות גנטית, הדיהידרו-טסטוסטרון מפעיל גנים המקצרים את שלב הצמיחה (השלב האנגני) של מחזור השערה. התוצאה היא הפיכה הדרגתית של זקיקים גדולים לזקיקים זעירים שיוצרים בהדרגה שערות קצרות ודקות יותר. אנזים בשם 5 אלפא רדוקטאז מסדיר את ייצור הדיהידרו-טסטוסטרון.

היכן בגוף מצוי ה-דיהידרוטסטוסטרון?
דיהידרוטסטוסטרון מצוי ברקמות רבות בגוף, כולל זקיקי שיער הקרקפת.

מה תפקידו של 5-אלפא רדוקטאז בגוף?
5-אלפא רדוקטאז הוא אנזים המסדיר את ייצור ה-דיהידרו-טסטוסטרון על ידי הפיכת טסטוסטרון לדיהידרו-טסטוסטרון.

עד כמה נפוצה ההתקרחות הזכרית הטיפוסית?
התקרחות זכרית טיפוסית יכולה להתחיל בשנות העשרה, העשרים, השלושים והארבעים, והיא מופיעה במידת- מה בקרב 50% מהגברים לפני גיל 50.

עובדות על נשירת שיער
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך .
כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.
בכל זמן נתון כ-10% משיער הקרקפת נמצא בשלב מנוחה (אינו צומח), ואילו יתר 90% צומח באופן פעיל.
אובדן שיער יכול להיחשב כבעיה רק כשהוא מתחיל ליצור כתמים קרחים.

נשירת שיער אצל גברים היא על פי רוב תוצאה של תופעה תורשתית המוכרת כהתקרחות זכרית טיפוסית או אלפוסיה אנדרוגנית, שבה השיער מתחיל להידלדל באזור הרקות והמצח ויוצר קו שיער נסוג. השיער הרגיל במקומות אלה מוחלף בשיער פלומתי רך, שבסופו של דבר נעלם כליל ויוצר שטח קרח הגדל לאט.
למעלה מ-50% מהגברים סובלים מהתקרחות גברית טיפוסית לפני גיל 50.

לפי הערכות, התקרחות זכרית טיפוסית נגרמת ככל הנראה מרגישות גנטית להשפעת הרמה של חומר טבעי בשם דיהידרו-טסטוסטרון המשפיע ככל הנראה באופן שלילי על צמיחת השיער.

הדיהידרו-טסטוסטרון מקצר את שלב הצמיחה, השערות הארוכות והעבות שצומחות בדרך כלל בקרקפת הופכות לשערות קטנות ועדינות יותר עד שנושרות. חלק משמעותי מהנשים מפתחות אף הן אלפוסיה אנדרוגנטית, אף כי נשירת השיער נוטה להיות מפוזרת יותר ובדרך כלל אינה מובילה לאובדן מלא של שיער הקרקפת.

סיבות לנשירת שיער אצל נשים

אפשרויות הטיפול בנשירת שיער
בעוד בעבר ה"טיפול" בהתקרחות היה  התאמת פיאה, כיום ישנו טיפול תרופתי אנטי-אנדרוגנים ספציפי. תרופות כגון "אצטט ציפרוסטרון" ו"ספירונולאקטון" עשויים טיפול יעיל בקרב נשים הסובלות מנשירת שיער הדרגתית. קיים גם מגוון של נוסחאות המבוססות על אסטרוגן לטיפול מקומי, אך אין מחקרים קליניים המוכיחים את יעילותם בזירוז צמיחת השיער.

 



תגיות המאמר: התקרחות ונשירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קרית טק פתרונות דיגיטליים kiryatech.com שיווק בפייסבוק שיווק בגוגל קידום אתרים אורגני בניית חנות וירטואלית בניית אתר תדמית בניית דף נחיתה אחסון אתרים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת nir

מאת: nirתעשייה15/02/22962 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: nirקידום אתרים23/12/213390 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213514 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: nirמחשבים ניידים02/12/213099 צפיות
החברה של ימינו עברה תמורות מרחיקות לכת בעשורים האחרונים. כיום אנו לא יכולים להסתדר רגע בלי המחשב שלנו, הפלאפון ושאר המכשירים האלקטרונים. עבור רוב האנשים מחשב הוא לא רק אמצעי לבידור, ידע והנאה אלא הוא מקור עבודה ובלעדיו לא ניתן לפעול. לכן,

מאת: nirפרסום באינטרנט01/11/213453 צפיות
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213462 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: nirעיצוב אתרים29/09/213391 צפיות
נכון לעכשיו שתי הגישות העיקריות בנוגע לעיצוב אתרי אינטרנט מנוגדות זו לזו – מצד אחד, גישת המעצבים שטוענים שעיצוב הוא כל מהותו של אתר האינטרנט ולכן חייב להיות מושקע ומרשים. מולם עומד שאר העולם וטוען שלעיצוב חשיבות משנית בלבד בהצלחת האתר.

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191626 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181613 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181347 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161632 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152254 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151613 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

מאת: ורדנשירת שיער24/12/141718 צפיות
במקרים אחרים, כאשר שיער דליל הופך מן הסתם לאורח חיים שאיתו צריך לחיות, כדאי להתחיל לפעול על פי שיטות אלטרנטיביות. דרכים אלה מתייחסות בדרך כלל לקרקפת כאל אמצעי חיצוני לגוף כולו. אם על הראש יש שיער דליל כנראה הדבר נובע מחולשה באזורים אחרים בגוף ויש לטפל בהם כמקשה אחת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica