חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השתלת שיער

מאת: Darling Budsנשירת שיער25/10/2013985 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היסטוריה:

השתלת שיער הנו תהליך שכולל העברת זקיקי שיער מחלקו האחורי של הראש אל חלקו הקדמי, הסובל מנשירת שיער.
הצדדים של הראש וחלקו האחורי נקראים “האזור התורם”. באזור זה קיים שיער “דומיננטי”, שיער שימשיך לצמוח למשך כל חיי מרבית הגברים. השיער המושתל ממשיך לשמור על תכונה זו גם לאחר ההשתלה באזורים הקרחים. השיער הדומיננטי (מהצדדים והחלק האחורי של הראש) הוכח מחקרית כשיער שמאפשר הצלחה בתהליך השתלת השיער.
ד”ד Okuda מיפן היה הראשון שתיאר את השימוש בהשתלת שיער לצורך תיקון גבות וריסים.
ד”ר Norman Orentreich פרסם את הדוח הראשון על ניתוח השתלת שיער בשנת ,1959 כך תחום השתלת השיער נולד.

ניתוח השתלת שיער  Follicular Unit Extracti on (חילוץ זקיק יחיד) FUE:

חילוץ יחידת זקיקים (FUE) היא אחת מהחידושים האחרונים בטכניקות שיקום שיער. יחידות זקיקים בודדות נקצרת ישירות מהאזור התורם, ללא צורך בחתך סכין מנתחים. בהליך שיקום שיער זה, מחט בעובי של עד 1 מ”מ-משמשת לביצוע חתך עגול קטן בעור שמסביב ליחידת הזקיקים, אשר לאחר מכן יחולץ ישירות מהקרקפת מוכנה להעברה. FUE היא שיטה מינימום פולשנית ולמעשה ללא צלקת המאפשרת למטופל לספר את שערו קצר ככל שירצה, לאחר הטיפול.


FUE היא אפשרות טובה במיוחד לאלו עם סיכון מוגבר לצלקות באזור התורם (אסייתים, לדוגמה). הוא משמש גם כחלופה למי שאין לו רפיון קרקפת מספיק כדי לעבור כריתת רצועה מסורתית (FUT).

ניתן לשלב לפעמים FUE וניתוח להשתלת שיער FUT בנסיבות הנכונות על מנת למקסם את האזור התורם ולספק את מרבית יחידות הזקיקים שנקצרו בהליך אחד. זה יכול להועיל למטופלים שנמצאים בסולם נורווד מתקדם של נשירת שיער ומבקשים להשיג את הכיסוי הטוב ביותר והצפיפות בטיפול השתלת שיער אחד.

השתלת יחידת זקיקים (FUT) ו-חילוץ יחידת זקיקים (FUE) לעיתים נתפסים כשני הליכים שונים לחלוטין. FUE, למעשה, הוא סוג של FUT בו יחידות הזקיקים מופקות ישירות מהקרקפת, במקום להיות מופקות ע”י הפרדה מתחת למיקרוסקופ מרצועה שכבר הוסרה.
ניתן להגדיר זאת בדרך אחרת, ניתן להשיג יחידות זקיקים בודדות באחת משתי דרכים: או דרך קצירת רצועה ונתיחתה מתחת למיקרוסקופ (FUT), או באמצעות FUE.

כאשר נעשות השוואות בין FUT ו FUE-מה שבפועל מושווה הוא הדרך שבה שתלי הזקיקים מתקבלים (כלומר קצירת רצועה ונתיחתה לעומת מיצוי ישיר) ולא דרך ההשתלה לתוך הקרקפת. עם זאת, יש בשיטת הקצירה השלכות על ההליך, כגון חיתוך רוחב (פגיעה בזקיק) ושיעור הנזק, מספר השתלים שחולצו בכל שיטה, אי הנוחות לאחר ניתוח וסה”כ תשואת שתל.

בתקופת ההחלמה שלאחר ניתוחFUE , יש מגבלות מועטות בשבועיים הראשונים. לעתים נדירות מטופלים מדווחים על כאב מהאזור התורם. ניתן לשטוף את האזור התורם במידת הצורך. שיער צומח מתוך האזור התורם די מהר, כך ששבוע אחד לאחר הליךFUE , רוב הפצעים באזור התורם, יהיו מכוסים על ידי שיער קצר שהופך את השרידים מהניתוח באזור התורם לכמעט בלתי מורגשים.

ניתוח השתלת שיער בשיטת FUT

השתלת יחידת זקיקים (FUT) מתבצעת באמצעות הרדמה מקומית. פס דק של שיער נקצר מהאזור התורם, שהוא האזור בחלק האחורי של הראש שבו השיער מתוכנת גנטית לא לנשור. שערות אלו הן קבועות ללא קשר למקום שאליו הועברו.

עם הסרת הזקיקים, הם נחתכים לתוך יחידות זקיקים (הידועים גם כשתלים) תחת מיקרוסקופ ומוכנים להיות מוכנסים לתוך האזור המקבל בקרקפת. אמנם לביצוע סוג זה של השתלת שיער מחיר גבוהה יותר, אך זה הסוג המועדף ביותר עבור רוב המטופלים באם לא הכסף היה הגורם המכריע.

הצעד החשוב הזה בהשתלת שיער חייב להיות מדויק כדי להשיג את התשואה הטובה ביותר מהאזור התורם שלך. היתרון בשיטה זו הוא היכולת לבצע השתלה של אלפי יחידות זקיקים בטיפול אחד. הטיפול עשוי להשתנות מכמה מאות שתלים ליותר מ -5,000 שתלים בהליך אחד.

שיטה זו תשאיר צלקת ליניארית זעירה שתהיה מכוסה על ידי השיער שמסביב. עם זאת, הפעם היחידה שבה תוכל לראות את הצלקת היא אם אתה מחליט לגלח את הראש שלך או לקצוץ את השיער שלך (רמה 1 במכונת גילוח). הסידור והארגון של השתלים קובעים את האיכות האסתטית של השתלת השיער, כך שהסידור צריך להיות מוכרע על בסיס מקרה ספציפי, בהתאם להיסטוריה של המטופל, של נשירת השיער והסבירות לנשירת שיער בעתיד. שתלי השתלת שיער נועדו לחקות את דרך צמיחת השיער בטבע, התוצאות, בידיים של מומחים, ייראו טבעיות לחלוטין ולא ניתן להבחין בין השיער המקורי של האדם לבין השתלת השיער. יש אפשרות לראות השתלת שיער לפני ואחרי ולראות את האיכות הסופית של ההשתלה.

מרבית המטופלים חווים נפיחות קלה באזור המצח לכמה ימים לאחר ההליך. בדרך כלל מופיע בסביבות היום ה-3 אחרי הניתוח ונעלם לאחר 3-4 ימים. שיער מושתל עובר את שלבי המנוחה ושלבי צמיחה כמו השיער הרגיל שלך. השערות מהשתלים המושתלים יתחילו לצמוח כ-4 חודשים לאחר ההליך (כפי שקורה בהליך FUE) וימשיכו לשארית חייך בהנחה שהאזור התורם שלך יישאר עמיד למשך כל חייך. בחלק מהמקרים, האזור התורם מדלדל גם הוא, כך גם השיער המושתל, הדבר קורה לאחר הרבה מאד שנים אם בכלל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דארלינג באדס הנה מרפאה העוסקת בהשתלת שיער ומאפשרת התמודדות עם קרחת, המרפאה מנוהלת ע"י ד"ר Tejinder Bhatti אשר נחשב למומחה בתחומו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Darling Buds

מאת: Darling Budsנשירת שיער25/10/13996 צפיות
המחזור הרגיל של צמיחת שיער נמשך בין 2 עד 6 שנים. כל שערה צומחת כ-1 סנטימטר לחודש במהלך שלב זה. כ-90 אחוזים מהשיער על הקרקפת גדל בכל זמן נתון. כ -10 אחוזים מהשיער על הקרקפת, בכל זמן, נמצא בשלב מנוחה. לאחר 2 עד 3 חודשים, השיער שנמצא בשלב המנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו.

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191935 צפיות
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך . כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.

מאת: nirנשירת שיער18/08/191629 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181617 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181349 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161635 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152256 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151615 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica