חפש מאמרים:
שלום אורח
20.07.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה כל כך חשוב בחזון עסקי לעסק קטן?

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים04/11/2013419 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עסקים מתמקדים בעשייה השוטפת היומיומית של העסק בטווח הקצר אבל שוכחים שמצריך להסתכל גם על הטווח הארוך ומהי מטרת העסק. לכן, ברגע שמחליטים להקים עסק חדש, דבר ראשון חשוב להגדיר עבורו את החזון העסקי. החזון העסקי משקף את תמונת העתיד לטווח הארוך של העסק, המטרות והשאיפות שהיזם מצפה ממנו. החזון יוצר מוטיבציה רבה הגורמת לנו להתעלות מעל כל הקשיים לצורך השגת העסק שאנחנו שואפים שיהיה. כאשר יש חזון עסקי טוב, זה מה שיניע את העסק להצלחה לטווח הארוך. החזון העסקי חשוב ליצירת אוירת עבודת צוות, קירוב הסגל, תשתית טובה ונכונה של הפעלת העסק.

 

כאשר יזם מעוניין לפתוח עסק עליו לשאול את עצמו שלוש שאלות מרכזיות:

  1. "מהו החזון העסקי?" - זהו המצב האידאלי שאנו מצפים להגיע אליו על מנת שהעסק שלנו יצליח, בנוסף לערך המוסף והשאיפה הכלכלית.

    לדוגמה, החזון של חברת "בזק בינלאומי" הוא: "עולם פשוט, מהיר ויעיל, עם תקשורת נוחה, כוללת ומתקדמת. " ניתן לראות שבחזון של חברת "בזק בינלאומי" המצב העסקי האופטימלי הוא לייצר מוצר טכנולוגי אשר יהווה צורך בסיסי לקהל הרחב בבית או בעסק.

  2. "למה דווקא החזון העסקי הספציפי הזה?"- לפי אלו ערכים גיבשנו את החזון העסקי הנ"ל? זאת אומרת, צריך לתרגם את הערכים שכתבתם בחזון העסקי כך שישקפו את הערכים שאתם מעוניינים לבסס עליהם את העסק שלכם. העבודה תתבצע על פי ערכים אלו. לדוגמה, חברת טרה, מתמקדת אך ורק בתחום החלב, וזאת על מנת לספק ללקוחות את המוצר הטוב ביותר על פני יתר המתחרים.

  3. "איך נבצע את החזון העסקי?" - בשלב זה, יש להעזר בשירותי ייעוץ עסקי ולהגדיר מהן הפעולות הנגזרות מאותו חזון עסקי ומה עושים בשביל לממש אותן. למשל המטרות הנגזרות מחזון "בזק בינלאומי" הם: השקעה במחקר ופיתוח בטכנולוגיה החדשה, יציאה לשוק עם רעיונות חדשים לפני המתחרים,שביעות רצון גבוהה מהלקוחות, והגדלת הרווח הכספי. התמקדות בכל אלא תיצור בסופו של דבר הצלחה ורווחים. כאשר על מנת להשיג זאת ניתן להניח שהם ,למשל, ישכרו חברת ייעוץ שיווקי ויבצעו גיוס אשראי.

ביצוע חזון עסקי נותן ליזם אמצעי להצלחה עתידית. חזון עסקי טוב ייתן דחיפה לעסק, ויאפשר סביבת עבודה נוחה, המצליחה לייצר צמיחה כלכלית.

לפי החזון העסקי ניתן לנתח ולהחליט אילו דרכי פעולה מתאימים לעסק. בין אם זה הלוואה לעסק, או בין אם זה מיצוב פרופיל החברה לבין כל החלטה עתידית.

 

    ובכן, מהו החזון העסקי שלכם?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) , מנהל חברת ייעוץ עסקי - מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן

מאת: ערןייעוץ עסקי02/03/14421 צפיות
לקיחת עזרה מגורמים מומחים בתחום הכלכלה והפיננסיים, הינו גורם משמעותי להצלחה העתידית של העסק. ליווי שוטף וצמוד של יועץ כלכלי בעל ניסיון יכול למנוע טעויות רבות בניהול העסק.

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים03/02/14596 צפיות
כיזמים תתקלו בדילמה, מה האפשרות הטובה ביותר לעסק שלכם? לפתוח את העסק בתור עוסק מורשה או בתור חברה בע"מ?

מאת: ערןהלוואות24/12/13531 צפיות
עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לקבל הלוואה בנקאית מאחר שמיצו את הבטחונות שלהם וכבר לא יכולים להגדיל את מסגרת האשראי. ולכן, במקרים מסוימים על מנת לאפשר את המשך קיום העסק, יש צורך בחיפוש פתרון מימוני חוץ בנקאי.

מאת: ערןיזמות עסקית23/12/13473 צפיות
רכישת זיכיון הפכה בשנים האחרונות לשיטת הקמת עסק פופולרית מאוד. אבל מה זה זכיינות?

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים23/12/13538 צפיות
במיגה ואתם מעוניינים בהלוואה לעסק יש לנו שתי מילים בשבילכם - קרן תבור

מאת: ערןייעוץ עסקי23/12/13446 צפיות
קרן סיוע לעסקים היא יתרון לכל עסק. הקרן נותנת הלוואות בערבות מדינה בתנאים נוחים. בחיפוש הלוואה לעסק יש לפנות ראשית לקרן סיוע לעסקים

מאת: ערןיזמות עסקית10/12/13437 צפיות
יזם מתחיל? חושב לפתוח עסק משלך, אך לא יודע מאיפה להתחיל? להלן כמה טיפים טובים שיכוונו אותך לדרך הנכונה להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: gal ganonעסקים קטנים ובינוניים01/07/18226 צפיות
כאשר אנחנו נוסעים נסיעה ארוכה או נסיעה ליעד קרוב יותר הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא שיהיה לנו תקר בגלגל. תקר בגלגל יכול לשבש את לוח הזמנים שלנו ולהפוך את סדר היום שלנו לכזה שיש בו הרבה אי נעימות ועיכובים. במקרה שיש לנו תקר בגלגל אנחנו לא צריכים להתאמץ ולהזיע עד שנצליח להחליף לבד את הגלגל ולתקן אותו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להזמין שירות החלפת גלגל כזה שאנשי מקצוע יבואו לכל מקום בו אנחנו תקועים ויחליפו לנו באופן מהיר ומאוד נוח את הגלגל עם התקר לגלגל קבע חדש שיוכל לשמש אותנו במשך זמן רב.

מאת: תמריץ לעסקיםעסקים קטנים ובינוניים05/01/18386 צפיות
המאמר מפרט מגוון תמריצים ודרכים לקידום המכירות של חנויות פרטיות במרחב הקמעונאי.

מאת: דניאל קולעסקים קטנים ובינוניים07/11/17694 צפיות
איך בוחרים נכון חברת הובלות? הבחירה הנכונה תהיה חברה מקצועית, אמינה ואחראית, חברה עליה תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. אם אתם מחפשים חברת הובלות כזאת, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו. כחברת הובלות מובילה בעלת מוניטין אנו מחזיקים בכל הציוד החדיש הדרוש לביצוע כל סוגי ההובלות, רישיונות, רכבי הובלה תקניים וצוות עובדים מקצועי, מסור ואדיב.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/17591 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/17734 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים26/06/17837 צפיות
פיתוח עסקי – הינו תת דסיפלינארי בתוך עולם התוכן של שיווק ומוגדת כ "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק". משאבים אלה יכולים להיות, כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגים, מיזוגים ורכישות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica