חפש מאמרים:
שלום אורח
18.07.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה חשוב לבדוק במוצר או בשירות המוצע כשמקימים עסק?

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים04/11/2013389 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחינת מוצר חדש בהקמת עסק

לפני כל הקמת עסק, תחילה צריך היזם לבדוק מהן הצרכים והתועלות של המוצר שאותו הוא מעוניין לספק כלפי הלקוחות. ללא בדיקה זו עתיד המוצר יכול להיכשל.

 

ישנם יזמים חדשים הפותחים עסק ללא תכנית עסקית מפורטת וזוהי טעות. כאשר אין תכנית עסקית לא ניתן לבחון האם כדאי להקים את העסק ובנוסף לא ניתן לבחון את כדאיות המוצר שאותו היזם מעוניין לספק.

החלק העיקרי בתכנית העסקית מדבר על כדאיות המוצר החדש והאם הוא מתאים לעסק העתידי.

קיימות מספר שאלות אשר יאפשרו לכם לבחון בצורה מעמיקה ומפורטת את המוצר העתיד להיות.

    1. האם המוצר נותן מענה לצורכי השוק?

    תחילה, צריך להגדיר את מטרותיו של המוצר, ומהו הצורך שהוא יספק. במידה ואין תשובה לכך, אין סיבה שהלקוחות יקנו אותו. לדוגמא: מחשב נייד, מטרת המוצר הוא שניתן לקחת לכל מקום את המחשב, קומפקטי, נכנס לתיק. אנו צריכים לשאול את עצמנו האם מישהו יקנה את המחשב הנייד? התשובה היא כן, ישנו פלח שוק רחב שיקנה את המחשב הנייד. לדוגמא, סטודנטים, אנשי עסקים וכו' שצריכים להיות בתנועה מתמדת ולקבל גישה למחשב במקומות שונים.

    2. האם התועלות של המוצר ברורות ללקוח?

    כדי שהלקוחות יבינו מה התועלת של המוצר, צריכים לשווק אותו ולבסס את מעמדו בשוק ובכך לקבל עליו הכנסה עתידית מובטחת בצורה הטובה ביותר. למשל, מתקן לקוביות קרח. התועלת שלו ברורה מאוד, ברגע שתשים קוביית קרח במשקה שתייה, כך תוכל לשתות שתייה קרה. ישנם מוצרים שהתועלות

האם תועלות של מוצר כגון שולחן הן תועלות ברורות ומובנות לכולם, או האם הן משתנות ממתחרה למתחרה ומלקוח אחד לאחר? על מנת לבחון מוצר חדש, צריך קודם לבדוק מהי תועלת הלקוח.

    3.האם למוצר יש תחליפים?

ברגע שהחלטתם מהו המוצר שתספקו אותו. אתם צריכים גם לבדוק את האפשרויות האחרות העומדות בפני הלקוח. האם יש מוצר אחר העומד בצרכים של הלקוח המספק את אותה התועלת של המוצר שלכם? נניח שאדם שקם בבוקר רוצה לפתוח את היום עם שתייה חמה. הוא יכול לשתות קפה, תה או שוקו. מנקודת המבט של חברות הקפה, ברגע שלקוחות יעדיפו לשתות תה נניח, ההכנסות של החברה ירדו. ולכן צריך לבדוק את האופציות של הלקוח לגבי המוצר התחליפי.

    4. האם המוצר משרת שוק שיש בו ביקוש?

    בשלב זה, לאחר בדיקה שהמוצר שאותו אתם מעוניינים לייצר נותן תועלות ללקוח והוא עדיף על פני מוצרים תחליפים, צריך לבדוק את מצב הביקוש בשוק ומהם המתחרים שלו ומה אתה מתבדל יחסית לאחרים. ברגע שיש הרבה מתחרים, הכנסות העסק יכולות להיפגע וכך גם חסמי הכניסה ייתכן ויהיו גבוהות מידי, סיבות אלו יכולות לגרום לנו להבין האם כדאי באמת לייצר את המוצר העתידי. לדוגמא, במחשב הנייד, האם שוק החברות המספקות מחשבי נייד הוא מוצף? כיצד נוכל לספק את המחשבים הניידים ללקוחות שלנו בצורה הטובה ביותר, למרות שיש הרבה אלטרנטיבות ומתחרים בשוק?

    5. מהי ההשקעה הראשונית שעל העסק לבצע בכדי לייצר את המוצר?

    לאחר בדיקת המתחרים האחרים בשוק, החלטתם לספק את המוצר. צריך לאמוד איזה סכום נדרש להשקעה הראשונית על מנת לספק את המוצר. תשובה זו יכולה להשפיע רבות על פעילות העסק, מבחינת אפיקי המימון שאליו תפנו לצורך הקמת העסק וגם מבחינת מבנה הפעילות. לעיתים, אם המוצר הוא בעל עלות השקעה ראשונית נמוכה וישנו הון עצמי מספיק, אין צורך בגיוס אשראי. אך אם עלות ההשקעה הראשונית גבוהה ואין די הון עצמי, נדרש גיוס אשראי. גיוס אשראי יכול להתבטא באפיק הלוואות בערבות המדינה או משקיע חיצוני.

 

בחינת מדויקת ומקיפה של המוצר שאותו אתם רוצים לספק מאפשר לדעת מה צפוי בעתיד. כיזמים אתם חייבים להשקיע מאמץ רב בתכנון העסק ובבחינת כדאיותו. תכנית עסקית טובה תבסס את סיכויי ההצלחה של העסק העתידי שלכם ותתכוננו לסיכונים העתידיים. על מנת לבצע תכנית עסקית טובה כדאי להשתמש בשירותיה של חברת ייעוץ עסקי המתמחה במתן סיוע לעסקים קטנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) , מנהל חברת ייעוץ עסקי - מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן

מאת: ערןייעוץ עסקי02/03/14420 צפיות
לקיחת עזרה מגורמים מומחים בתחום הכלכלה והפיננסיים, הינו גורם משמעותי להצלחה העתידית של העסק. ליווי שוטף וצמוד של יועץ כלכלי בעל ניסיון יכול למנוע טעויות רבות בניהול העסק.

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים03/02/14594 צפיות
כיזמים תתקלו בדילמה, מה האפשרות הטובה ביותר לעסק שלכם? לפתוח את העסק בתור עוסק מורשה או בתור חברה בע"מ?

מאת: ערןהלוואות24/12/13530 צפיות
עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לקבל הלוואה בנקאית מאחר שמיצו את הבטחונות שלהם וכבר לא יכולים להגדיל את מסגרת האשראי. ולכן, במקרים מסוימים על מנת לאפשר את המשך קיום העסק, יש צורך בחיפוש פתרון מימוני חוץ בנקאי.

מאת: ערןיזמות עסקית23/12/13472 צפיות
רכישת זיכיון הפכה בשנים האחרונות לשיטת הקמת עסק פופולרית מאוד. אבל מה זה זכיינות?

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים23/12/13537 צפיות
במיגה ואתם מעוניינים בהלוואה לעסק יש לנו שתי מילים בשבילכם - קרן תבור

מאת: ערןייעוץ עסקי23/12/13444 צפיות
קרן סיוע לעסקים היא יתרון לכל עסק. הקרן נותנת הלוואות בערבות מדינה בתנאים נוחים. בחיפוש הלוואה לעסק יש לפנות ראשית לקרן סיוע לעסקים

מאת: ערןיזמות עסקית10/12/13436 צפיות
יזם מתחיל? חושב לפתוח עסק משלך, אך לא יודע מאיפה להתחיל? להלן כמה טיפים טובים שיכוונו אותך לדרך הנכונה להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: gal ganonעסקים קטנים ובינוניים01/07/18225 צפיות
כאשר אנחנו נוסעים נסיעה ארוכה או נסיעה ליעד קרוב יותר הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא שיהיה לנו תקר בגלגל. תקר בגלגל יכול לשבש את לוח הזמנים שלנו ולהפוך את סדר היום שלנו לכזה שיש בו הרבה אי נעימות ועיכובים. במקרה שיש לנו תקר בגלגל אנחנו לא צריכים להתאמץ ולהזיע עד שנצליח להחליף לבד את הגלגל ולתקן אותו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להזמין שירות החלפת גלגל כזה שאנשי מקצוע יבואו לכל מקום בו אנחנו תקועים ויחליפו לנו באופן מהיר ומאוד נוח את הגלגל עם התקר לגלגל קבע חדש שיוכל לשמש אותנו במשך זמן רב.

מאת: תמריץ לעסקיםעסקים קטנים ובינוניים05/01/18385 צפיות
המאמר מפרט מגוון תמריצים ודרכים לקידום המכירות של חנויות פרטיות במרחב הקמעונאי.

מאת: דניאל קולעסקים קטנים ובינוניים07/11/17691 צפיות
איך בוחרים נכון חברת הובלות? הבחירה הנכונה תהיה חברה מקצועית, אמינה ואחראית, חברה עליה תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. אם אתם מחפשים חברת הובלות כזאת, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו. כחברת הובלות מובילה בעלת מוניטין אנו מחזיקים בכל הציוד החדיש הדרוש לביצוע כל סוגי ההובלות, רישיונות, רכבי הובלה תקניים וצוות עובדים מקצועי, מסור ואדיב.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/17589 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/17733 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים26/06/17835 צפיות
פיתוח עסקי – הינו תת דסיפלינארי בתוך עולם התוכן של שיווק ומוגדת כ "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק". משאבים אלה יכולים להיות, כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגים, מיזוגים ורכישות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica