חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התקן הישראלי לבנייה ירוקה- יורם קראוס

מאת: יורם קראוסנדל"ן01/12/20091050 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"בנייה ירוקה, על פי הגדרתה, היא בנייה המתייחסת ומתקשרת עם הסביבה בה היא נבנית, שואבת ממנה חומרים ומתאימה את עצמה לתנאי האקלים והשטח", מסביר יורם קראוס. "לכן, ברור מאליו, שתקני בנייה ירוקה ישראלים לא היו יכולים להיות מעותקים ממקום אחר, ולא משנה עד כמה מתקדם אותו מקום/מדינה בהקשר של הבנייה הירוקה. היה צריך לכתוב תקן ישראלי לבנייה ירוקה, שיתייחס לסביבה הישראלית, לגיאוגרפיה ולאקלים של ארץ ישראל, לבעיות המיוחדות לאזורנו ולחומרים הטבעיים הנמצאים בו".

"נכון להיום כבר קיים תקן הישראלי לבנייה ירוקה, אומר יורם קראוס. "התקן הישראלי לבניינים ירוקים פורסם בחודש מאי 2006 ונקרא: ת"י 5281 - בניינים שפגיעתם בסביבה פחותה".

"את התקן יזמו המשרד לאיכות הסביבה  ומכון התקנים הישראלי", אומר יורם קראוס, "והוא מאפשר לאדריכלים, מתכננים, יזמים וקבלנים שמעוניינים לבנות מבנה אשר יעמוד בדרישות התקן לקבל "תו ירוק" של מכון התקנים הישראלי".

"האלמנטים של בנייה ירוקה להם מתייחס התקן כוללים: שימוש חכם באנרגיה, בידוד, חיסכון במים, פינוי פסולת ממבנים, טיפול ברעש, הקפדה על איכות האוויר במבנים, וכן שמירה על יחסים נכונים ו"ירוקים" בין השטח הפתוח לשטח הבנוי. התקן הקיים עוסק במבני מגורים ומשרדים והמשרד לאיכות הסביבה כבר החל לקדם את כתיבתו של תקן ישראלי לבתי מלון, ומבני תעשיה ותעסוקה. נכון ל- 2009, אומר יורם קראוס, קיימים כבר מספר פרויקטים בישראל הנמצאים בשלבי תכנון ובנייה, הכוללים כבר את האלמנטים הללו, כמו בניין הפקולטה החדש להנדסה אזרחית בטכניון ומעונות הסטודנטים בשדה בוקר".  

"לכל מי שרוצה לעיין בתקן", אומר יורם קראוס, "ניתן להוריד את התקן הישראלי לבנייה ירוקה (ת"י 5281), מאתר המשרד להגנת הסביבה, אשר רכש את זכויות ההפצה של תקן הבניה הירוקה בישראל".

יורם קראוס, הוא מייסד ומנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי. החברה פועלת בתחום הבנייה מזה למעלה מ-15 שנים ובין לקוחותיה נמנים ארגונים ומוסדות חשובים בישראל, כמו משרד הביטחון, ארגונים פיננסיים כמו בנקים וחברות ביטוח וחברות היי-טק בינלאומיות, כגון גוגל, סאפ, הוט ועוד. SMS בראשותו של יורם קראוס, פועלת בישראל ובחו"ל ונחשבת כיום לחברה הגדולה בתחומה במרכז הארץ.

 



תגיות המאמר: יורם קראוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם קראוס

מאת: יורם קראוסחברה ומדינה - כללי19/11/121103 צפיות
יורם קראוס: "קולות מחאת האוהלים אמנם נדמו כמעט לגמרי ובקיץ הנוכחי נשמעו הרבה פחות, אלא שהשקט הזה מטעה: דיור בר השגה הוא עדיין חלום רחוק עבור רבים." עוד הוסיף יורם קראוס כי הדבר נכון בעיקר כשמדובר בזוגות צעירים מנהלים את חייהם בתל אביב הם ורוצים גם לגור בה.

מאת: יורם קראוסאדריכלות22/10/121158 צפיות
1. הצרפתים גורמים לעליית מחירי הנדל"ן – נכון/ לא נכון? יורם קראוס מסביר כי תושבי החוץ אכן מעוררים את שוק הדירות הרדום, אך העובדה שמחירי הדירות לא נרכשו על ידי תושבי חוץ מעלה את החשש כי טענה זאת אינה נכונה

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121302 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121099 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121071 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסאדריכלות17/10/121533 צפיות
יורם קראוס: "לצורך פיתוח וניצול יעיל יותר של שטח קרקע מסוים כדי לאפשר לבנות עליו יותר בתי מגורים מאשר היה אפשר בתכנית מתאר קודמת. מתי מבצעים פרצלציה?

מאת: יורם קראוסבניין ואחזקה - כללי13/07/101471 צפיות
בעבר היה נהוג לחשוב כי סוגיית רכישה וקנייה של דירות, בשונה ממוצרי צריכה רגילים, אינה מושפעת מעונות השנה וכי הביקוש מתפרש בהתפלגות שווה בכל חודשי השנה. מתברר כי הדבר פשוט אינו נכון.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222725 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202520 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183226 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183256 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182606 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182261 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica