חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם נטל המיסים נכון בישראל

עם מנהל רשות המיסים מכריז כי נטל המס בישראל הוא גבוהה וקשה מאד להתפרנס במדינה הזאת! למה הוא מתכוון.

לעובדים השכירים, לבעלי העסקים, לחברות, לתאגידים, לרשתות! למי בדיוק!

להבנתי את נטל המס המלא בישראל משלמים שני גורמים מרכזיים, ציבור השכירים, ובעלי העסקים והחברות.

ואם לזאת כוונתו, ואנו ניקח במאמר זה את מחלקת העסקים והחברות מהקביעה הדרמטית שלו, נצא מבולבלים ולא נבין איך כולם משבחים את מדיניות הממשלה, את הפרסים שמעניקים הגופים הבינלאומיים בדירוגים של ישראל ועל ישראל, ודוחות ה-OECD שלמעשה חלקם משבחים וחלקם מקטרגים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אפשר להבין מדוע השכירים בישראל נאלצים ומחוייבים לעבוד שני בני הזוג ולפעמים גם יותר מעבודה אחת וכהשלמה לבקש עזרה מההורים, שהרי נטל המס הישיר והעקיף המושט עליהם הוא גבוה ביחס לשעות העבודה וההשקעה שהם משקיעים בעבודה ומחוצה לה, אין כול אינטגרציה בין השכר האמיתי לשכירים לבין ההוצאות שהם מוציאים למחייתם, מבחינתי זה לא רק המע"מ שהוא מס מוצמד לכול שירות או מוצר, זה גם עלות המוצרים אשר גם עליהם משלמים מס אלה שמייצרים אותם, מייבאים אותם או מגדלים אותם. בקיצור עם ניקח את נטל המס בישראל נבין שכמו שאנו משלמים על הלוואה ריבית דריבית כך גם אנו משלמים מס על מס על מס.

כ יועץ אסטרטגי אני שב לתחום העסקים בישראל וגם כאן מעבר המס שעסקים צריכים לשלם, ונאמר כי הרבה מאד עסקים לא משלמים מס מאחר והם נמצאים בהפסדים, אבל, מאחר והמיסים העקיפים שהם משלמים הם בסדר גודל "ענק" על כול מוצר, או שכר עבודה, או שירות, או חומרי גלם שהם משתמשים בנוסף למיסים של משרד המשפטים, ארנונות, אשיונות, מס שלטים, ועוד מיסים כאלה ואחרים המושטים עליהם מכול עבר וכוון.

האמת אין צורך למנהל רשות המיסים להצהיר את מה שהוא מצהיר מאחר ואנו האזרחים וגם בעלי העסקים חשים זאת על בשרינו ועל חוסר מנוחתינו ושנת הלילה שלנו.

המיסים הישירים והעקיפים בישראל גבוהים, גבוהים מאד.

עם ניקח לדוגמא רק את מיליוני הרכבים המסתובבים בכבישים שעליהם המדינה מקבלת מיסוי על הרכב, מע"מ על הרכב, אגרות על הרכב, דלק שהרכב נוסע בו, חלפים של הרכבים נבין עד כמה מדינת ישראל שוחה בתוך בריכה של מיסים ישירים ועקיפים.

אולי הגיע הזמן למנות וועדה אופרטיבית שתעשה סדר בכול המיסים והמיסים על המיסים וכך חוזר חלילה, תתנהל בצורה אחרעית תגבה מיסים מהחברות הגדולות ואז יוכלו להוריד מיסים כמו שעשו במקצת בשבועות האחרונים!

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני מציע סדר ורפורמה במשרד האוצר שלא תזיק לקברניטי המדינה שהאזרחים והעסקים בה מתרסקים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141459 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141170 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143302 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141125 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141149 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141060 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141168 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211346 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208605 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202946 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193006 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181357 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181606 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172014 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica