חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מט"ח

מאת: מנחם דפנותמט"ח03/12/20091615 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטח

מטח, הקיצור המקובל למונח "מטבע חוץ", הוא אחד המונחים השגורים בפיו של כל כלכלן, בנקאי או משקיע. המשמעות של מטבע חוץ היא מטבע של מדינה אחרת אשר מקובל במסחר הבינלאומי ומסחר במטבע חוץ, או עסקת מטח, משמעותם החלפת מטבע מסוג אחד במטבע מסוג אחר בערך כספי זהה. המסחר מתבצע תמיד בין צמד מטבעות המכונה "קרוס", כאשר מטבע אחד הוא המטבע המוביל, או מטבע הבסיס, והמטבע השני הוא המטבע המובל, או המטבע העוקב. השער מוצג במונחי המטבע המוביל, והוא גם המתואר ראשון בצמד המטבעות, כך שאם השער של יורו-דולר הוא 1.35 המשמעות היא כי תמורת 1.35 דולר ניתן לרכוש יורו אחד.

באופן דומה, כאשר אנו מתייחסים לשער הדולר או שער היורו במונחי שקלים חדשים הכוונה היא למעשה לשער דולר-שקל או יורו-שקל, כך שאם שער הדולר עומד על 4.2 המשמעות היא כי יידרשו 4.2 שקלים חדשים בכדי לרכוש דולר אחד.

שוק המטח – מלך השווקים הפיננסיים!

שוק המטח הוא השוק הפיננסי הגדול ביותר בעולם והוא הולך וגדל בהתמדה מדי שנה, כאשר נפח המסחר היומי הממוצע בו עומד על למעלה מ-4.5 טריליון דולר אמריקאי. זהו השוק המשוכלל ביותר בעולם והוא מערב גורמים רבים על פני הגלובוס כולו. המסחר במטח מתנהל 24 שעות ביממה, 5 ימים בשבוע, במספר רב של מרכזים בעולם אשר העיקריים שבהם הם ארה"ב, יפן ובריטניה. המסחר נערך בהיקפים עצומים, אשר למעשה מונעים משחקנים בשוק, חזקים ככל שיהיו, להשפיע על תנודות השערים וכך נוצר שוק נקי ממניפולציות. בשוק המקומי כמובן שהמצב שונה, ובישראל לדוגמא יכול בנק ישראל להשפיע על שערי מטבעות הנסחרים מול השקל באמצעות פעולות התערבות שונות.

איך מתבצע המסחר במטח?

אם בעבר המסחר במטח בישראל היה מוגבל, והתבצע בעיקרו בקרנות הרחוב על ידי חלפני כספים, הרי שכיום המסחר במטח פתוח לכל וכל אחד יכול לרכוש ולמכור מטבע חוץ בכל סניף בנק ואצל כל ברוקר מטח. עם זאת, שוק המטח חייב את התפתחותו המטאורית לאינטרנט, ומיום שהתחילה להתפתח רשת האינטרנט החלו החסמים של מסחר במטבע חוץ לקרוס עד למצב השורר כיום, בו כל אחד יכול להתחיל ולסחור במטח באופן מיידי ממחשבו האישי בכל מקום בעולם באמצעות תוכנות מסחר פשוטות הניתנות להורדה בחינם.

ההיקפים העצומים של המסחר במטח אחראים גם על ירידת העמלות והעלויות הנלוות לביצוע עסקאות במטח, וכיום הן עומדות על מספר קטן של פיפסים למטבעות הפופולאריים אשר הולך וגדל ככל שמדובר על מטבעות פחות נזילים. פיפס הוא הערך המינימאלי לתזוזה בשער מטבע מסוים וערכו 0.01%. שוק המטח הוא למעשה השוק הפיננסי בו העמלות הן ביחס הנמוך ביותר לגובה העסקה, ובנוסף מקובלות מאוד בשוק זה עסקאות המבוצעות באמצעות מינוף. המינוף ניתן על ידי גופים פיננסיים שונים המציעים שירותי מסחר במטח ללקוחות פרטיים ומשמעותו הקצאת יכולת גבוהה יותר לביצוע עסקאות במטח. לדוגמא, מערכת מסחר המציעה מינוף של 1:100 מאפשרת למעשה לסוחר המטח כוח מסחר של 100,000$ על כל 1,000$ שהוא מפקיד בחשבון המסחר שלו.


מסחר יומי במטח

אחד המאפיינים המבדילים את שוק המטח משווקים פיננסיים אחרים, כמו שוק המניות, הוא הנטייה למסחר קצר מועד. בשוק המטח מקובל גם מסחר לטווח ארוך אך רבים מאוד סוחרי המטח המבצעים מסחר יומי, כלומר פותחים וסוגרים פוזיציות (עסקאות במטח) מספר פעמים במהלך יום המסחר כאשר בסיומו כולן נותרות סגורות . מסחר זה, המכונה מסחר ספקולטיבי, נפוץ מאוד בשוק המטח עקב התנודות הרבות המאפיינות אותו וכמות המשתנים האינסופית המשפיעה עליו.

 



תגיות המאמר: מטח, מטבע חוץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנחם דפנות

מאת: מנחם דפנותמסחר יומי03/12/091340 צפיות
את המושג ניירות ערך מכירים כולם, אך לא רבים יודעים מהו באמת פירושו. ניירות ערך, כפי ששמם מרמז, הינם ניירות בעלי ערך כספי מסוים אולם כמובן שאין בכך בכדי למצות את ההגדרה, שהרי אם כן אז גם שטרות כסף הינם ניירות ערך. יש אמנם ויכוח על ההגדרה המדויקת של ניירות ערך, אולם נוכל להסתפק בהגדרה כי ניירות ערך הינם מניות, כתבי אופציה, אגרות חוב וניירות ערך מסחריים. ניירות ערך נסחרים בבורסה, שהיא זירת המסחר בה מחליפים ידיים נכסים פיננסיים שונים מהמוכרים לקונים, ולכל נייר ערך מאפיינים משלו.

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/098688 צפיות
מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

מאת: מנחם דפנותהשקעות03/12/091319 צפיות
אם יש לכם סכום כסף פנוי להשקעה, גם אם לא גדול מדי, ישנן אופציות רבות להשקעה העומדות בפניכם- החל ממניות, אופציות ואגרות חוב וכלה בפיקדונות, קרנות ומק"מ. המסחר בכל אחד מאפיקי ההשקעות הללו, הנקראים גם מכשירים פיננסיים, טומן בחובו סיכונים שונים ואפשרויות רווח שונות, וכמעט בלתי אפשרי עבור המשקיע הפרטי והבודד להכיר את כולם בצורה טובה. מסיבה זו, משקיעים פרטיים רבים בוחרים להתמקד במכשירי השקעה מסוימים, כמו מניות, מט"ח או אופציות, ואילו אחרים בוחרים בניהול תיק השקעות חיצוני באמצעות בית השקעות.

מאת: מנחם דפנותבורסת ת"א03/12/091298 צפיות
את החינוך הכלכלי של אזרחי ישראל, או של אזרחי העולם המערבי בכלל, ניתן לחלק ל-2 אסכולות מרכזיות- זו שעל פיה התעסקות בכסף היא דבר מלוכלך, כסף צריך לבוא רק מעבודה והבורסה ושוק ההון הם מקום להרפתקנים ולמהמרים בלבד, והאסכולה השנייה שעל פיה הבנה כלכלית היא חיונית בעולמינו היום, כסף צריך לבוא גם מעבודה אך גם מהשקעות נבונות, ולכן הבנה גדולה יותר בשוק ההון ובפיננסים יכולה לסייע לכל אחד להבין טוב יותר כיצד פועל העולם בו הוא חי וכיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152464 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151907 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151990 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141976 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141871 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141864 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141889 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica