חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בורסה

מאת: מנחם דפנותבורסת ת"א03/12/20091293 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בורסה

את החינוך הכלכלי של אזרחי ישראל, או של אזרחי העולם המערבי בכלל, ניתן לחלק ל-2 אסכולות מרכזיות- זו שעל פיה התעסקות בכסף היא דבר מלוכלך, כסף צריך לבוא רק מעבודה והבורסה ושוק ההון הם מקום להרפתקנים ולמהמרים בלבד, והאסכולה השנייה שעל פיה הבנה כלכלית היא חיונית בעולמינו היום, כסף צריך לבוא גם מעבודה אך גם מהשקעות נבונות, ולכן הבנה גדולה יותר בשוק ההון ובפיננסים יכולה לסייע לכל אחד להבין טוב יותר כיצד פועל העולם בו הוא חי וכיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

יותר ויותר אנשים מפנימים כי הגישה על פיה הבנה כלכלית היא מיותרת כבר פשטה את הרגל, וכיום אנשים צמאים למידע כלכלי שיסייע להם להבין את השווקים הפיננסיים. אם גם אתם משתייכים לאלו המעוניינים להתחיל ולדעת יותר בנושאים הכלכליים, אם גם לכם המושגים מעוף, אג"ח או מניות אינם זרים אך גם אינם מוכרים לעומקם, אם גם לכם יש סכום כסף פנוי שברצונכם להתחיל ולהשקיע או אם אתם מתכננים שיהיה ברשותכם יום אחד סכום כזה- הגעתם למקום הנכון. מטרתנו היא לספק לכם מידע אמין, מקיף ומהימן בכל הקשור לבורסה, להשקעות ולמסחר במכשירים פיננסיים שונים. הכינו לעצמכם כוס קפה, התרווחו בכסא ובואו נתחיל.

מסחר בבורסה – מושגים בסיסיים

הבורסה היא למעשה שם למקום בו מתבצע סחר במוצרים פיננסיים. בבורסה נפגשים מוכרים וקונים של ניירות ערך וסחורות, ומבצעים עסקאות ביניהם. הבורסה אינה שונה מכל שוק אחר, אך את הירקות והפירות מחליפים כאן ניירות ובמרבית הבורסות המפגש בין הקונים למוכרים נערך באופן וירטואלי באמצעות מערכות מחשב. כאשר מוכר וקונה נפגשים במחיר מסוים המקובל על שניהם מתבצעת העסקה ונייר הערך מחליף ידיים בהתאם לשער שנקבע. רצונותיהם של הקונים והמוכרים מוזרמים באמצעות פקודות קניה ומכירה דרך חברי הבורסה למחשב המרכזי, וחברי הבורסה הם היחידים הרשאים להזרים פקודות קניה ומכירה.

ישנן בורסות שונות המתמחות בסחורות שונות, אולם כאשר אנו משתמשים במונח בורסה כוונתנו היא לבורסה לניירות ערך, ובישראל ישנה אחת כזאת השוכנת בתל אביב. ניירות ערך הנסחרים בבורסה כוללים בעיקר מניות, אגרות חוב ואופציות. מניות הן חלקי בעלות על חברות שונות אשר הנפיקו את מניותיהן לציבור, אגרות חוב הן הלוואות הניתנות לחברות שונות בתמורה לריבית המשולמת למעמיד ההלוואה ואילו אופציות הם חוזים המאפשרים רכישה עתידית של מניות במחיר מסוים. שלושה ניירות שונים לחלוטין, אשר המסחר בכל אחד מהם מצריך ידע נפרד מאחר וכל אחד מהם מתנהג באופן שונה.

שלבי המסחר בבורסה

המסחר בבורסה מתבצע בכמה שלבים לאורך יום המסחר-
- שלב טרום הפתיחה- בשלב זה, הנמשך משעה 8:30 ועד שעת הפתיחה, מזרימים חברי הבורסה את פקודות הקניה והמכירה שהם קיבלו מציבור המשקיעים. שעת הפתיחה משתנה בהתאם לסוג הנייר ולסיווגו אך כעיקרון הפתיחה מתרחשת בין השעות 9:30 ל-10:15, כאשר אגרות חוב מתחילות להיסחר ראשונות, אחריהן 100 המניות הגדולות (המכונות ת"א 100) ולאחר מכן יתר המניות.
- שלב הפתיחה- בשלב הפתיחה מתבצעות כל העסקאות שהוזרמו בשלב הקודם בהתאם למחירן המשוקלל, אשר מוגבל באמצעים שונים.
- שלב הרצף- שלב זה נמשך משלב הפתיחה ועד לסיום יום המסחר ובו מתבצע מסחר רציף בניירות ערך.
- שלב הנעילה- 15 הדקות האחרונות של המסחר בהם שוב מבוצעות עסקאות במחיר אחיד שהוא שער הנעילה. לאחר נעילת הבורסה אין עסקאות עד למחרת היום.

מסחר בבורסה והשקעות

מסחר בבורסה והשקעות אינן מילים נרדפות. השקעות הן מושג רחב ביותר והן כוללות הרבה מעבר למסחר בניירות ערך. זוהי צורה אחת של השקעה, אך ניתן להשקיע גם בסחורות, במט"ח, בנדל"ן ובתחומים רבים נוספים. זהו עולם מרתק ומאתגר בו כסף מייצר כסף, חשיבה מקורית ויכולת ניתוח הן תכונות משתלמות ביותר והשמים הם הגבול. בואו והצטרפו גם אתם- אנחנו כאן בשביל לעזור לכם בכך!

 



תגיות המאמר: בורסה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנחם דפנות

מאת: מנחם דפנותמסחר יומי03/12/091334 צפיות
את המושג ניירות ערך מכירים כולם, אך לא רבים יודעים מהו באמת פירושו. ניירות ערך, כפי ששמם מרמז, הינם ניירות בעלי ערך כספי מסוים אולם כמובן שאין בכך בכדי למצות את ההגדרה, שהרי אם כן אז גם שטרות כסף הינם ניירות ערך. יש אמנם ויכוח על ההגדרה המדויקת של ניירות ערך, אולם נוכל להסתפק בהגדרה כי ניירות ערך הינם מניות, כתבי אופציה, אגרות חוב וניירות ערך מסחריים. ניירות ערך נסחרים בבורסה, שהיא זירת המסחר בה מחליפים ידיים נכסים פיננסיים שונים מהמוכרים לקונים, ולכל נייר ערך מאפיינים משלו.

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/098681 צפיות
מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

מאת: מנחם דפנותמט"ח03/12/091606 צפיות
טח, הקיצור המקובל למונח "מטבע חוץ", הוא אחד המונחים השגורים בפיו של כל כלכלן, בנקאי או משקיע. המשמעות של מטבע חוץ היא מטבע של מדינה אחרת אשר מקובל במסחר הבינלאומי ומסחר במטבע חוץ, או עסקת מטח, משמעותם החלפת מטבע מסוג אחד במטבע מסוג אחר בערך כספי זהה. המסחר מתבצע תמיד בין צמד מטבעות המכונה "קרוס", כאשר מטבע אחד הוא המטבע המוביל, או מטבע הבסיס, והמטבע השני הוא המטבע המובל, או המטבע העוקב.

מאת: מנחם דפנותהשקעות03/12/091314 צפיות
אם יש לכם סכום כסף פנוי להשקעה, גם אם לא גדול מדי, ישנן אופציות רבות להשקעה העומדות בפניכם- החל ממניות, אופציות ואגרות חוב וכלה בפיקדונות, קרנות ומק"מ. המסחר בכל אחד מאפיקי ההשקעות הללו, הנקראים גם מכשירים פיננסיים, טומן בחובו סיכונים שונים ואפשרויות רווח שונות, וכמעט בלתי אפשרי עבור המשקיע הפרטי והבודד להכיר את כולם בצורה טובה. מסיבה זו, משקיעים פרטיים רבים בוחרים להתמקד במכשירי השקעה מסוימים, כמו מניות, מט"ח או אופציות, ואילו אחרים בוחרים בניהול תיק השקעות חיצוני באמצעות בית השקעות.

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161950 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144967 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica