חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתי השקעות

מאת: מנחם דפנותהשקעות03/12/20091314 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית השקעות

אם יש לכם סכום כסף פנוי להשקעה, גם אם לא גדול מדי, ישנן אופציות רבות להשקעה העומדות בפניכם- החל ממניות, אופציות ואגרות חוב וכלה בפיקדונות, קרנות ומק"מ. המסחר בכל אחד מאפיקי ההשקעות הללו, הנקראים גם מכשירים פיננסיים, טומן בחובו סיכונים שונים ואפשרויות רווח שונות, וכמעט בלתי אפשרי עבור המשקיע הפרטי והבודד להכיר את כולם בצורה טובה. מסיבה זו, משקיעים פרטיים רבים בוחרים להתמקד במכשירי השקעה מסוימים, כמו מניות, מט"ח או אופציות, ואילו אחרים בוחרים בניהול תיק השקעות חיצוני באמצעות בית השקעות. בתי השקעות אלו מעסיקים יועצי השקעות ומנהלי תיקי השקעות ותפקידם לבנות עבור כל לקוח את תמהיל ההשקעות המתאים לאופי שלו ולסיכון שהוא מוכן לקחת. בנוסף, הם משמשים בתור ברוקר ומבצעים עבור לקוחותיהם פעולות קניה ומכירה של ניירות ערך שונים.

ניהול תיק השקעות – מה זה אומר?

על פי החוק לניירות ערך רשאי לעסוק בייעוץ בנושא השקעות רק מי שהוסמך על ידי הרשות לניירות ערך כיועץ השקעות מוסמך לאחר שעמד בהצלחה בבחינות בכלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה, מימון, דיני ניירות ערך, אתיקה מקצועית וניתוח של ניירות ערך ולאחר שהשלים תקופת התמחות בת שנה לפחות. מנהל תיקים הוא היחיד אשר רשאי לנהל תיקי השקעות עבור משקיעים אחרים ועל מנת לקבל את רישיונו עליו להיות יועץ השקעות מוסמך, לעמוד בבחינות נוספות ולהשלים תקופת סטאז' נוספת.

העברת ניהול תיק ההשקעות למהל תיקים מוסמך מטעם בית השקעות משמעותה הגדרה של מסגרת ההשקעה העומדת לרשותכם, העדפות ההשקעה שלכם ורמת הסיכון שאתם מוכנים ליטול על עצמכם. מנהל התיק שלכם מטעם בית ההשקעות יקבע מהו התמהיל המתאים ביותר לנתונים שהגדרתם, ירכוש עבורכם את ניירות הערך ויבצע פעולות בתיק שלכם בהתאם למדיניות שהגדרתם ועל סמך הרשאה כללית שאתם מספקים לו. מנהל התיק הוא למעשה מיופה הכוח שלכם בכל הקשור לפעילות בתיק.

היתרונות והחסרונות של ניהול תיקי השקעות

ניהול תיקי השקעות מקצועי טומן בחובו יתרונות רבים, אך גם כמה חסרונות, וננסה לעמוד על כולם. בין היתרונות הבולטים של ניהול תיקי השקעות על ידי בית השקעות-

1. מקצועיות- כאשר אתם מפקידים את ניהול תיק ההשקעות שלכם בידי בית השקעות מנוסה אתם למעשה רוכשים ממנו את ניסיונו הרב ואת היכרותו ארוכת הטווח עם המכשירים הפיננסיים השונים. ההבנה שלכם ויכולת הניתוח שלכם היא כנראה פחותה משל בית ההשקעות ואלו משמשים בידיו כלים לייצר עבורכם רווחים.

2. ניסיון- הניסיון של בית ההשקעות מאפשר לו ללמוד מטעויות העבר, מספק לו נתונים רבים לביצוע ניתוחים טכניים ומאפשר לו להתאים את תמהיל ההשקעות המתאים ביותר לכל משקיע. אין ספק כי זהו יתרון חשוב וכי משקיע הבוחר לנהל את תיק ההשקעות באופן עצמאי כמעט ולא יכול להגיע לאותה רמת התאמה.

3. אפשרות מעקב ובחינת הביצועים- למרות שהתיק אינו מנוהל באופן שוטף על ידכם, עדיין יש לכם גישה תמידית לתיק ואפשרות לראות בכל עת את ביצועיו. כמו-כן אתם יכולים להתערב בכל עת בניהול התיק ולבצע פעולות נוספות אם אתם סבורים שהם יניבו לכם רווחים גבוהים יותר.

4. היצע גדול של בתי השקעות- ישנם בתי השקעות רבים המציעים ניהול תיקים ללקוחות פרטיים והן מפרסמות מדי רבעון את הנתונים והביצועים של התיקים המנוהלים על ידן. נתונים אלו מאפשרים להשוות ביתר קלות בין בתי השקעות שונים ולבצע את הבחירה הטובה ביותר.

בין החסרונות של ניהול תיק השקעות על ידי בית השקעות חיצוני במקום ניהול של תיק השקעות באופן פרטי-

1. דמי ניהול ועמלות- מנהלי תיקים, כמו כולנו, אינם עובדים בחינם, ושכרם נגזר משני מקורות שונים- הראשון הוא דמי ניהול קבועים המשולמים למנהל התיק ללא קשר לביצועי התיק, והשני הוא עמלות בגין התשואה בתיק. שני אלו מכרסמים ברווחים של המשקיע.

2. ניהול שכלתני ולא אינטואיטיבי- מנהלי בתי השקעות מתאימים לכם תמהיל השקעות ואסטרטגיות השקעה על פי הנתונים שאתם מגדירים להם ובהתאם לניסיונם הרב ולכלי הניתוח בהם הם משתמשים. זהו ניהול שכלתני ויציב אך לא אינטואיטיבי, וישנם משקיעים רבים המעדיפים לנהל את התיק באופן המבוסס יותר על תחושות מאשר על נתונים.

3. רמת סיכון קבועה- רמת הסיכון שהגדרתם למנהל התיק היא רמת הסיכון של התיק שלכם, והיא תישאר קבועה לכל אורך תקופת הניהול. יש שמעדיפים זאת כך אך יש גם משקיעים שרואים בכך פגיעה ביכולת התמרון שלהם בתיק.

 



תגיות המאמר: בית השקעות, בתי השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנחם דפנות

מאת: מנחם דפנותמסחר יומי03/12/091334 צפיות
את המושג ניירות ערך מכירים כולם, אך לא רבים יודעים מהו באמת פירושו. ניירות ערך, כפי ששמם מרמז, הינם ניירות בעלי ערך כספי מסוים אולם כמובן שאין בכך בכדי למצות את ההגדרה, שהרי אם כן אז גם שטרות כסף הינם ניירות ערך. יש אמנם ויכוח על ההגדרה המדויקת של ניירות ערך, אולם נוכל להסתפק בהגדרה כי ניירות ערך הינם מניות, כתבי אופציה, אגרות חוב וניירות ערך מסחריים. ניירות ערך נסחרים בבורסה, שהיא זירת המסחר בה מחליפים ידיים נכסים פיננסיים שונים מהמוכרים לקונים, ולכל נייר ערך מאפיינים משלו.

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/098681 צפיות
מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

מאת: מנחם דפנותמט"ח03/12/091606 צפיות
טח, הקיצור המקובל למונח "מטבע חוץ", הוא אחד המונחים השגורים בפיו של כל כלכלן, בנקאי או משקיע. המשמעות של מטבע חוץ היא מטבע של מדינה אחרת אשר מקובל במסחר הבינלאומי ומסחר במטבע חוץ, או עסקת מטח, משמעותם החלפת מטבע מסוג אחד במטבע מסוג אחר בערך כספי זהה. המסחר מתבצע תמיד בין צמד מטבעות המכונה "קרוס", כאשר מטבע אחד הוא המטבע המוביל, או מטבע הבסיס, והמטבע השני הוא המטבע המובל, או המטבע העוקב.

מאת: מנחם דפנותבורסת ת"א03/12/091294 צפיות
את החינוך הכלכלי של אזרחי ישראל, או של אזרחי העולם המערבי בכלל, ניתן לחלק ל-2 אסכולות מרכזיות- זו שעל פיה התעסקות בכסף היא דבר מלוכלך, כסף צריך לבוא רק מעבודה והבורסה ושוק ההון הם מקום להרפתקנים ולמהמרים בלבד, והאסכולה השנייה שעל פיה הבנה כלכלית היא חיונית בעולמינו היום, כסף צריך לבוא גם מעבודה אך גם מהשקעות נבונות, ולכן הבנה גדולה יותר בשוק ההון ובפיננסים יכולה לסייע לכל אחד להבין טוב יותר כיצד פועל העולם בו הוא חי וכיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161465 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica