חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החלטה 979

לאחרונה נכנסה לתוקף החלטה 1155 שהינה המשכה של החלטה 979 בנושא הסדרה של זכויות החקלאיים בקרקע ושימושים החורגים בקרקע חקלאית. משמעות ההחלטה היא שחקלאיים יוכלו למכור או להשכיר את בתיהם, להעביר זכויות על הקרקע ולפצל את יחידות הדיור בחלקת המגורים.

בארץ ישנם 50,000 לערך בתי אב במושבים ובקיבוצים הנמצאים בשבע מאות ישובים חקלאיים. עד כה החוזים שהסדירו את ההתיישבות על הקרקע נעשתה עם האגודות השיתופיות ולא ישירות עם בעלי הקרקע. בדומה לכך בקיבוצים ההסכם נחתם עם אגודת הקיבוץ. המשמעות היא כי אלו היושבים על הקרקע אינם בעלי הקרקע ולכן הם מוגבלים במכירה או שינוי יעוד הקרקע. ההסדר החדש מאפשר להם לעגן את זכויותיהם על הקרקע בחלקת המגורים בלבד. מכאן שהם יוכלו למכור או לפצל את שטחה מגורים כראות עיניהם, לאפשר לבניהם לגור בנחלה או להשכיר יחידות דיור.

חילוקי הדעות בנושא החלטה 979 הביאה לתשע עתירות שהוגשו נגד שתי ההחלטות, ולאחר שבג"צ דחה אתעתירות אלו ניתן כיום לעדן את זכויותיהם של בעלי הנחלות בחלקת המגורים ומותירה שימוש תעסוקה לא חקלאי בחלקה זו.  חלקת המגורים הינה 2.5 דונם תוחכר לבעל הנחלה בחוזה חכירה לדורות - תקופה המתחדשת אחת ל- 49 שנים.  ויתרת המשבצת המגורים תוחכר לאגודה בחוזה חכירה לדורות. החלטה זו הינה וולנטרית וחקלאים שירצו להצטרך יוכלו לעדן את זכויותיהם בחלקת המגורים שהיא חלקה א'.

החלטה 979 מאפשרת בשלב א' להסיר את זכויותיהם של בעלי הנחלות על הקרקע לאחר תשלום דמי החכירה שהינו בגובה של 3.75%מערך הקרקע. ומאפשר זכויות בניה של 375 מ"ר למגורים. ביטול הרצף הבן דורי שהיה קיים עד כה. המשמעות היא שבעל הנחלה יוכל לבנות יחידות דיור לבני המשפחה ולא רק לבן ממשיך או לבחור לפצל יחידות דיור מחלקת המגורים תמורת תשלום.

שלב ב' של ההחלטה - בעלי הנחלות יוכלו לרכוש את מלוא הזכויות למגורים הקיימות והעתידיות תמורת 33% מערך הקרקע.

החלטה 979 תתאפשר גם לקיבוצים לעגן את זכויות החברים.

קרא עוד על החלטה 979 והחלטה 823

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפמסטר מתמחה בבנית אתרים, בניית חנות וירטואלית, קידום אתרים, בניית דפי נחיתה, פרסום ממומן, פרסום ביוטיוב וכדומה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נט מדיה- בניית אתרים

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191751 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: נט מדיה- בניית אתריםאבטחת הבית01/09/141102 צפיות
מצלמות במעגל סגור הפכו בשנים האחרונות לפופלאריות בשל יעילותן בהתרעה והן במעקב אחר המתרחש. בעסקים רבים ניתן למצוא מצלמות במעגל סגור ואף בבתים רבים. איזה מצלמות כדאי לקנות? מה לבדוק לפני שקונים במאמר הבא

מאת: נט מדיה- בניית אתריםקידום אתרים08/05/14958 צפיות
קידום אתרים משמעו להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש ובראשם גוגל. קידום אתרים שהינו מאסיבי או קידום אתרים שגוי יכול להביא לתוצאות ההפוכות, ואף עלולות להביא לכך שהאתר יורחק מתוצאות החיפוש. חשוב לפנות לחברת קידום המתמחה בתחום והיכולה להתחייב לתוצאות.

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהפקות אירועים08/05/14952 צפיות
מתכננים אירוע בטבע? יום כיף לעובדים. שירותים ניידים הוא צורך בסיסי, עם זאת אין להתפשר על רמת השירותים והשירות.

מאת: נט מדיה- בניית אתריםבניית אתרים19/03/14975 צפיות
האם יש צורך שלכל אחד שיש לו עסק יהיה אתר תדמיתי? התשובה ללא ספק כן. אתר אינטרנט בעל יתרונות רבים לקידום העסק שלכם ומהווה אפשרות לגייס לקוחות חדשים, להציע שירותים ללקוחות קיימים ועוד.

מאת: נט מדיה- בניית אתריםעסקים - כללי26/01/14966 צפיות
כל אחד מאיתנו נזקק לשירותי הובלות, למעבר דירה או משרד. מאמר זה בא לשפוך אור איך לבחור חברה מקצועית וסימנים שיעזרו לכם לזהות כאלה שאינם מקצועיים.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222243 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222750 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222723 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222848 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213618 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213866 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212188 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica