חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היש סיכויי לקשר? אפשר "לעבור" מסך?

הוראה, זה מקצוע משוגע. אפשר להעביר יום שלם בשיחות אין סופיות עם תלמידים, לפשר ולגשר במריבות שלהם, וכל זה עם המאמץ הבלתי נגמר לא לאבד אף אחד מאותם שלושים (לעיתים אפילו שלושים וחמישה...) נערים/נערות שיושבים ולומדים בכיתה....

זה אכן מאתגר, לא פעם אני עלול למצוא את עצמי עם שניים שלושה דברים שאני צריך לעשות בו זמנית. לא אחת אני מבולבל סביב כל המטלות והאתגרים שצריכים להיות מבוצעים ועדיין לא דיברתי על ההנהלה (או סתם רכז השכבה) והדרישות שעלי למלא...

מה מחזיק אותי במקצוע זה?

האמת חייבת להיאמר: הקשר עם המתבגרים. זה נותן כוחות. זה מזרים "דם צעיר" כל הזמן כל יום. הנה ההזדמנות להתחדש, במובן מסוים, להישאר צעיר לנצח... הם לא נרתעים, אין להם כל מניעה לנסות ולשפר את העולם במקום בו הם נמצאים, והם מוכנים לסחוף אותך לתוך עולמם זה.

אבל אליה וקוץ בה.

צריך לדעת לתקשר נכון עם הנוער. זה החלק הכי משמעותי עבורם. לא תקשורת רדודה, כזו שיודעת להגיד בוקר טוב וזהו. משהו יותר משמעותי. ולכל אחד יש את חלק המשמעותי שלו. לאחד זה המשחק של מכבי אחת לשבוע, לשני זו המסיבה בסופ"ש. לשלישי יש עניין עם בני המין השני וכן הלאה.

איך אדע אם תקשרתי נכון?

טיפ ראשון – לזכור את שמות התלמידים. זה נראה כל כך פשוט, במיוחד בסוף שנה כאשר כבר מתרגלים לשמות... אבל ממש לא. הרבה פעמים אנו מעדיפים לזכור את שמות המשפחה בלבד. אני זוכר כמנהל צעיר, חודש בשנה היה בית הספר מתהפך כולו עם תקנון מיוחד לטובת התלמידים (חודש אדר...). אחד הבקשות שתמיד היו מונחות על שולחני מטעם התלמידים, לשחרר את הכיתה כאשר המורה אומר שלוש פעמים שמות משפחה במקום שמות פרטיים... כמה שזה מפריע להם! אפשר ל"בזבז" שיעור על משחקי הכרות. אפשר להתחיל בסיפור אישי ואח"כ לבקש שכל אחד יחשוף מעצמו משהו אישי(לא כזה שעלול להיות לרועץ -  תרגיל זה מועדף בכיתה המכירה אחד את השני). אפילו שבוע ראשון של מאמץ להכרת תלמידיך, יסייע לך בהמשך השנה בתפקוד שלהם במקצוע עליו אתה מופקד.

טיפ שני – תשוחח עם תלמידיך על משהו משמעותי להם, והכי חשוב, תזכור על מה שוחחתם. זו לא צריכה להיות השיחה הכי ארוכה בחייך. מספיק החלפת מספר משפטים קצרים. זה כבר יביא לידי קשר משמעותי עמו. כל תלמיד קודם כל הוא בן אדם המחפש קשר משמעותי עם עולם הבוגרים. ואתה אחד כזה.

טיפ שלשי – הערכה. כל אחד אוהב שמעריכים אותו. ברגע שתראה לתלמידך שאתה מעריך אותו [ואפשר ואף רצוי לתת על זה "פרס" כל שהוא] – כבר הקשר האישי יתחזק. מאוד. תתפלא עד כמה זה מתאים גם בכיתות הגבוהות. בהתאמה לגיל. אם לצעירים מספיק סוכריה, מתבגרים לא אחת יסתפקו באמירה מעריכה, ואם זה יהיה בפני קבוצה וייאמר דרך אגב, בכלל... רכשת את אמונו.

בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה ללמוד כיצד מניעים ללמידה!?! איך מוסיפים יצירתיות בתלמידים? כיצד להפחית את הלחצים והאגרסיביות [התגרות, תוקפנות] בין התלמידים? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד". הנה הזדמנות להיות חלק מהקהילה שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים גולדברג

מאת: חיים גולדברגאקטואליה07/08/14815 צפיות
אילו יכולת לכתוב כעת לחמאס, אחרי כל הסבל של בני עמו, אחרי המחיר הכבד ששילמנו, מה היית אומר? כיצד היית ממנף את המצב לטובתנו? אילו כוחות היית מוצא בעם?

מאת: חיים גולדברגאקטואליה21/07/14923 צפיות
לא מזמן סיימנו את "המלחמה" על הגביע העולמי. זה סובב את הראש לחצי מתושבי כדור הארץ. בצד השני, יש "מלחמת ג'יהאד" שמורידה ראשים כפשוטו של עניין. כאן, נלחמים בנו אויב מר ונמהר. מה לנו יש לומר בכל זה? מה המסר שלנו, עם ישראל בעולם? מה הוא מצפה מאיתנו?!

מאת: חיים גולדברגאימון אישי - כללי09/07/14979 צפיות
בית הספר נועד להקנות ידע. אולי משפט זה היה נכון לפני שלושים שנה. היום, הידע נגיש לכל וזמין בכף יד... המורים צריכים לעבור שדרוג בתפקוד שלהם, ולהיות עם הערך המוסף שלנו כבני אדם - המגע האישי. הכלי האימוני יכול להוות הערך מוסף בעבודת המורה המחנך.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים24/06/141271 צפיות
כאשר אנו עוברים אירועים, אנו נוטים להכניס אותם לתוך התבניות המוכרות. זה בדרך כלל חוסם את האופק שלנו! צריך להיפתח בחיים לכלל האפשרויות העומדות בפנינו. כך נוכל להתמודד אפילו עם דברים מורכבים וקשים בצורה מעצימה ומקדמת.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים17/06/141205 צפיות
האם יש דרך לזהות מה הם הכוחות המניעים אותנו? האם נוכל להוביל את עצמנו להנעה מתוך "דחיפה חיובית", כזו שתניע אותנו לפעולה מתוך שמחה וכוחות מעצימים? כיצד נלמד את הדור הבא לפעול כך?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי11/06/14914 צפיות
חברת גוגל מריצה מכונית ללא נהג שכבר עשתה נסיעת מבחן ארוכה (למעלה ממליון ק"מ) ללא תאונות. זו רק שאלה של זמן עד שיוחלט להוציא את המכוניות הישנות מן החוק. מה המיומנויות החדשות/האחרות שצריך ללמד את הדור הצעיר במקום יכולת הנהיגה? כיצד נסתדר עם ענף שלם שיימחק מן המפה התעסוקתית? שינויי, כבר אמרנו?

מאת: חיים גולדברגהפרעות קשב וריכוז29/05/144617 צפיות
הנוער טרוד היום בדברים רבים המסיחים את דעתו, מאירועי ספורט למיניהם, דרך המסכים הקטנים שאינם מאפשרים להם לשוחח כראוי ביניהם. האם יש דרך למנף את הכלים האלו לקשר ולמידה יותר משמעותיים?

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213979 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204835 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica