חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לנצל פיצול קשב?

היה זה עוד יום הפוך. כך זה לעיתים. במיוחד אחרי משחק ספורט שלא הסתיים כפי שהתלמידים רצו... ללמוד? זה ממש לא בראש שלהם. הם עסוקים בהרבה דברים אחרים, במשחק של אתמול, במריבה החדשה על איזה עניין פעוט...

הנה נכנסת המורה להיסטוריה. אפילו הבגרות שבדרך לא ממש הניעה אותם לכיוון למידה. מבחינתם, לא יקרה כלום אם יום אחד "ידלגו" על הלמידה (הם כבר שכחו שגם אתמול גם שלשום הם חשבו כך....)

איך אפשר לצאת מהמצב הזה?

איך אפשר לעודד אותם למידה?

כמה שזה נשמע מוזר, היום דווקא יש יותר ויותר אפשרויות לפתוח את ערוצי הלמידה !

אותה מורה לא התייאשה. פתאום פנתה לבחורים (כיתה י"א, כבר אמרנו?!) והציעה להם לפתוח קבוצת WhatsApp משותפת לכיתה.

"עוד מעט חופשת פסח. אשלח תמונות. נראה מי יצליח לענות על הכי הרבה חידות שאשלח"

זה כבר נשמע מאתגר, מעניין, שונה. התלמידים דווקא הסכימו. אפילו הכניסו לקבוצה שני בחורים שלא הגיעו באותו יום. זה לא מסובך מבחינה טכנולוגית...

והשאלות, החלו לזרום. הכיתה כאילו משוחחת איש איש וענייניו. חלק לומדים עם המורה שיעור חזרה על תחומים מסוימים. חלק משוחחים ביניהם על הא ודא... ובמקביל מועלות שאלות ב WhatsApp ובהתאמה, התשובות מתחילות לזרום.

היא נגשה אלי בסיום השיעור להראות לי את השרשור. "הספקנו לחזור על חומר של כמה שיעורים" היא אמרה בעיניים בורקות. והמדהים, אחד הבחורים שלא הגיע באותו יום לבית-ספר, ענה מצוין. "והוא בוודאי לא העתיק. תראה כמה שגיאות כתיב יש לו...".

מי אמר שאין דרכים יצירתיות להניע תלמידים ללמידה?

אין ספק כי הפדגוגיה בשילוב הטכנולוגיה העדכנית מעצימה את חווית הלמידה ומאפשרת אפילו לבעלי צרכים מיוחדים להניע את עצמם למימוש והגשמת חלום הלמידה בשוויוניות.

האם אתה מכיר דרכים נוספות בהבניית למידה מקדמת ומשמעותית?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה ללמוד כיצד מניעים ללמידה!?! איך מוסיפים יצירתיות בתלמידים? כיצד להפחית את הלחצים והאגרסיביות [התגרות, תוקפנות] בין התלמידים? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד". הנה הזדמנות להיות חלק מהקהילה שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים גולדברג

מאת: חיים גולדברגאקטואליה07/08/14817 צפיות
אילו יכולת לכתוב כעת לחמאס, אחרי כל הסבל של בני עמו, אחרי המחיר הכבד ששילמנו, מה היית אומר? כיצד היית ממנף את המצב לטובתנו? אילו כוחות היית מוצא בעם?

מאת: חיים גולדברגאקטואליה21/07/14927 צפיות
לא מזמן סיימנו את "המלחמה" על הגביע העולמי. זה סובב את הראש לחצי מתושבי כדור הארץ. בצד השני, יש "מלחמת ג'יהאד" שמורידה ראשים כפשוטו של עניין. כאן, נלחמים בנו אויב מר ונמהר. מה לנו יש לומר בכל זה? מה המסר שלנו, עם ישראל בעולם? מה הוא מצפה מאיתנו?!

מאת: חיים גולדברגאימון אישי - כללי09/07/14982 צפיות
בית הספר נועד להקנות ידע. אולי משפט זה היה נכון לפני שלושים שנה. היום, הידע נגיש לכל וזמין בכף יד... המורים צריכים לעבור שדרוג בתפקוד שלהם, ולהיות עם הערך המוסף שלנו כבני אדם - המגע האישי. הכלי האימוני יכול להוות הערך מוסף בעבודת המורה המחנך.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים24/06/141273 צפיות
כאשר אנו עוברים אירועים, אנו נוטים להכניס אותם לתוך התבניות המוכרות. זה בדרך כלל חוסם את האופק שלנו! צריך להיפתח בחיים לכלל האפשרויות העומדות בפנינו. כך נוכל להתמודד אפילו עם דברים מורכבים וקשים בצורה מעצימה ומקדמת.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים17/06/141207 צפיות
האם יש דרך לזהות מה הם הכוחות המניעים אותנו? האם נוכל להוביל את עצמנו להנעה מתוך "דחיפה חיובית", כזו שתניע אותנו לפעולה מתוך שמחה וכוחות מעצימים? כיצד נלמד את הדור הבא לפעול כך?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי11/06/14916 צפיות
חברת גוגל מריצה מכונית ללא נהג שכבר עשתה נסיעת מבחן ארוכה (למעלה ממליון ק"מ) ללא תאונות. זו רק שאלה של זמן עד שיוחלט להוציא את המכוניות הישנות מן החוק. מה המיומנויות החדשות/האחרות שצריך ללמד את הדור הצעיר במקום יכולת הנהיגה? כיצד נסתדר עם ענף שלם שיימחק מן המפה התעסוקתית? שינויי, כבר אמרנו?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי24/05/141037 צפיות
כאשר אנו נמצאים ב"עולם הגדול" מחוץ לכותלי בית ספר, אנו נתקלים בדילמות יומיומיות אשר מציבות בפנינו אתגרי חשיבה מרובים. האם בית הספר מכין אותנו להתמודדות נכונה עם מצבים אלו? במה עלינו להתרכז בשלב זה של הלמידה - בחומר לימודי או במיומנויות נצרכות בעידן המידע?

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161636 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152494 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152046 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151818 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152113 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica