חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זהירות! חבר שהוא גם אויב!!

לא יאומן כי יסופר!

יש אנשים שהשהייה במחיצתם, מעניקה כוחות ומרגישים שמתמלאים מהשותפות. תראו כיצד משפחות החטופים (אירוע החטיפה בגוש עציון, 13.5.14, שלושה תלמידי ישיבה תיכונית) נעזרים, מסתייעים בנוכחות של השכנים. תפלות המוניות, סעודות משותפות, הדבר משרה ביטחון ושותפות בתוך אי הוודאות בו נמצאות האימהות ובני המשפחה. אפשר להמשיל את המצב לנר המדליק נר אחר. יש לפתע שני נרות בחדר – והנר הראשון, זה שנותן מעצמו, אינו חסר דבר!

לעומת זאת, יש מצבים בהם הנוכחות, המפגש, השותפות עם האחר, שואבת כוחות! אין חשק למפגש עצמו, לאחר המפגש, צריך קצת זמן עצמי להתאוששות ולעיתים אפילו מנסים להתחמק מפגישה נוספת עם אותו גורם. זה מצב המזכיר את באר המים. אנו לא יכולים לחיות בלי מים. מצד שני, הבאר מתרוקנת(!) ככל שאנו שואבים יותר, היא נחסרת עוד ועוד.

גם אנו, בתוכנו, בנויים משני מערכות מקבילות. כזו שהיא שואבת מאתנו כוחות ואחרת, שהיא מעצימה אותנו לגבהים ומושכת אותנו לכיוון מעלה. כן, יש בנו כוחות שדוחפים אותנו לפעולה ולהצלחה באמצעות הכעס, החרטה, הפחד האשמה הבושה, ההתחייבות וכו', ויש בנו כוחות המובילים אותנו לעשייה מתוך אנרגיה חיובית, הזדהות עם תהליך הלמידה, יצירתיות, סקרנות ורצון לתרום וליצור משמעותית לכל הסביבה.

איך אתם מעדיפים שידחפו אתכם בחייכם? שידחפו אתכם [כמו בתחושות ה"באר" המתרוקנת מכוחותיה] או שימשכו אתכם קדימה [כמו "נר" הנדלקת מחברתה והראשונה אינה חסרה דבר]?!

היכן נוכל ללמוד את המשמעות של כל כוח, לזהות אותו, ולהבין כיצד הוא פועל בתוכנו?

בכל מקרה, זה מאותם תחומים שאינם יכולים להישאר רק בבית הספר, כאן צריך שפה משותפת בין המורים, ההורים והדור הבא כאחד. הרי ברור לכולנו כי הדור הבא עשוי לקבל החלטות שגויות במשך חייו. הם עשויים לגלות כעבור מספר שנים כי בחרו בתחום לימודים שלא כל כך מתאים להם, הם עשויים לחוות שברון לב לאחר מערכת היחסים הראשונה שלהם, הם עשויים לפגוש מקרים מסובכים בצבא ואפילו להיכשל בעבודה הראשונה שלהם. כאלה הם החיים. לא משנה כמה אני כהורה אשאף "לסדר" את חייהם של ילדי. לא אוכל להגן עליהם מכל הקשיים שאיתם הם יצטרכו להתמודד. יחד עם זאת, אם אלמד אותם לזהות נכון את הכוחות הטמונים בהם, הם יוכלו להפוך את הנסיבות השליליות, השגיאות והכישלונות שלהם להזדמנויות. להמשיך לגדול מבלי לאבד את תחושת השלווה שלהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה ללמוד כיצד מניעים ללמידה!?! איך מוסיפים יצירתיות בתלמידים? כיצד להפחית את הלחצים והאגרסיביות [התגרות, תוקפנות] בין התלמידים? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד". הנה הזדמנות להיות חלק מהקהילה שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים גולדברג

מאת: חיים גולדברגאקטואליה07/08/14816 צפיות
אילו יכולת לכתוב כעת לחמאס, אחרי כל הסבל של בני עמו, אחרי המחיר הכבד ששילמנו, מה היית אומר? כיצד היית ממנף את המצב לטובתנו? אילו כוחות היית מוצא בעם?

מאת: חיים גולדברגאקטואליה21/07/14925 צפיות
לא מזמן סיימנו את "המלחמה" על הגביע העולמי. זה סובב את הראש לחצי מתושבי כדור הארץ. בצד השני, יש "מלחמת ג'יהאד" שמורידה ראשים כפשוטו של עניין. כאן, נלחמים בנו אויב מר ונמהר. מה לנו יש לומר בכל זה? מה המסר שלנו, עם ישראל בעולם? מה הוא מצפה מאיתנו?!

מאת: חיים גולדברגאימון אישי - כללי09/07/14980 צפיות
בית הספר נועד להקנות ידע. אולי משפט זה היה נכון לפני שלושים שנה. היום, הידע נגיש לכל וזמין בכף יד... המורים צריכים לעבור שדרוג בתפקוד שלהם, ולהיות עם הערך המוסף שלנו כבני אדם - המגע האישי. הכלי האימוני יכול להוות הערך מוסף בעבודת המורה המחנך.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים24/06/141272 צפיות
כאשר אנו עוברים אירועים, אנו נוטים להכניס אותם לתוך התבניות המוכרות. זה בדרך כלל חוסם את האופק שלנו! צריך להיפתח בחיים לכלל האפשרויות העומדות בפנינו. כך נוכל להתמודד אפילו עם דברים מורכבים וקשים בצורה מעצימה ומקדמת.

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי11/06/14914 צפיות
חברת גוגל מריצה מכונית ללא נהג שכבר עשתה נסיעת מבחן ארוכה (למעלה ממליון ק"מ) ללא תאונות. זו רק שאלה של זמן עד שיוחלט להוציא את המכוניות הישנות מן החוק. מה המיומנויות החדשות/האחרות שצריך ללמד את הדור הצעיר במקום יכולת הנהיגה? כיצד נסתדר עם ענף שלם שיימחק מן המפה התעסוקתית? שינויי, כבר אמרנו?

מאת: חיים גולדברגהפרעות קשב וריכוז29/05/144620 צפיות
הנוער טרוד היום בדברים רבים המסיחים את דעתו, מאירועי ספורט למיניהם, דרך המסכים הקטנים שאינם מאפשרים להם לשוחח כראוי ביניהם. האם יש דרך למנף את הכלים האלו לקשר ולמידה יותר משמעותיים?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי24/05/141035 צפיות
כאשר אנו נמצאים ב"עולם הגדול" מחוץ לכותלי בית ספר, אנו נתקלים בדילמות יומיומיות אשר מציבות בפנינו אתגרי חשיבה מרובים. האם בית הספר מכין אותנו להתמודדות נכונה עם מצבים אלו? במה עלינו להתרכז בשלב זה של הלמידה - בחומר לימודי או במיומנויות נצרכות בעידן המידע?

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213831 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173586 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162632 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica