חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימון יכול ליהפך ללימונדה!

היא נכנסה לאולם, החזיקה בידה קופסת מתנה עם סרט יפה. "מי רוצה מתנה מושלמת? כזו שתוכל לגלות לך מי הם חבריך ואוהביך האמתיים? כמה הייתם מוכנים לשלם בשביל לקבל מתנה כזו שתעמיק את הקשר שלכם עם האנשים החשובים לכם? מתנה אשר תיתן משמעות חדשה לחיים שלכם? תעמיד כל דבר בחייכם בפרופורציה הנכונה? תעניק משמעות, שמחה ואושר לחייכם?" ועד שאנו היינו כל כך מופתעים מהעוצמה של השאלות היא מוסיפה ואומרת "והכל בחינם!"
לא תאמינו, כל השיחה, כולל הפתרון לחידה, ארכה בסך הכל שבע דקות. לא יותר.
הגב' פשוט גילתה את הסוד.
בתוך הקופסה חיכתה תמונה רפואית של חתיכת גידול סרטני קטן שהיה לה בראש.
מדהים!
איך אפשר לקחת כל דבר, כל אירוע, ולהתנהג מולו בצורה מעצימה.
להפוך את הלימון ללימונדה.
לפי התיאור שלה, היא לא עברה תקופה קלה. יחד עם זאת, היא אכן הצליחה לברר, מי הם חבריה האמתיים, למצוא זמן איכות עם המשפחה שלה, לברר לעצמה מה חשוב לה בחיים ומה טפל – ובאמת, להתבונן במצבה מתוך צמיחה והתקדמות ולא מתוך יגון ושקיעה למרה שחורה.
כאשר אנו נמצאים בחשיבה של "הטייס האוטומטי", לא משקיעים חשיבה פורצת גבולות ביום יום, אנו בדרך כלל נחשוב בצורה "שבלונית", אירוע גורר תגובה שגורר אירוע המביא לתגובה הצפויה שוב וחוזר חלילה, במעגליות.
אפשר לנהוג ברכב תוך שינה עם עיניים פקוחות!
הבעיה היא שרוב החיים שלנו מתנהלים באופן דומה. בסוג של "ברירת מחדל" Default, ללא כל מחשבה. כל מידע חדש שנכנס לתוך מוחנו, מיד מעובד ומוכנס לקטגוריה המובנת והמקובלת זה מכבר. אנו זקוקים מידי פעם לאירועים מטלטלים על מנת שנוכל לצאת מהקופסה – לחשוב חשיבה אחרת, לצאת מאזור הנוחות של האמונות הרגילות ולברר את העובדות לאשורן, להיפתח, ולהיחשף לאותם דברים שאנחנו בכלל לא יודעים שאיננו יודעים!!!
כאשר היינו ילדים, שמחנו מאוד לחקור את העולם. המבט המסוקרן, תחושת הגילוי, התרוממות הרוח והרגשות שעורר בנו יצר הסקרנות, כל אלו החדירו בנו תום והרבה אנרגיה טהורה ומעצימה של סקרנות, פתיחות, פליאה ומשיכה לחקר החדש.
המקום בו מתנהגים בצורה הפתוחה ביותר, נמצא בקבוצת החוקרים הבוחנים בכלים מדעיים את הפשעים השונים. המעבדה לזיהויי פלילי של המשטרה. (Crime Science Investigation) אין אפשרות לגשת לחקר הדברים על פי אמונות קודמות, "נדמה לי", "תחושות בטן" ועוד. בכל חקירה שנפתחת, העובדות הן אלו שמדברות. ללא מילים.
צריך לדעת לנתח אתגרים חדשים מתוך "משקפיים חדשות". כמו ה – CSI.להיפגש עם אירועים קשים (לא עלינו) כמו הסיפור שאתו התחלנו, ולגלות את הצד המעצים והמעשיר של החיים בכל הזדמנות. כך נוכל לצמוח ולהתמלא בכל הזדמנות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה ללמוד כיצד מניעים ללמידה!?! איך מוסיפים יצירתיות בתלמידים? כיצד להפחית את הלחצים והאגרסיביות [התגרות, תוקפנות] בין התלמידים? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד". הנה הזדמנות להיות חלק מהקהילה שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים גולדברג

מאת: חיים גולדברגאקטואליה07/08/14817 צפיות
אילו יכולת לכתוב כעת לחמאס, אחרי כל הסבל של בני עמו, אחרי המחיר הכבד ששילמנו, מה היית אומר? כיצד היית ממנף את המצב לטובתנו? אילו כוחות היית מוצא בעם?

מאת: חיים גולדברגאקטואליה21/07/14927 צפיות
לא מזמן סיימנו את "המלחמה" על הגביע העולמי. זה סובב את הראש לחצי מתושבי כדור הארץ. בצד השני, יש "מלחמת ג'יהאד" שמורידה ראשים כפשוטו של עניין. כאן, נלחמים בנו אויב מר ונמהר. מה לנו יש לומר בכל זה? מה המסר שלנו, עם ישראל בעולם? מה הוא מצפה מאיתנו?!

מאת: חיים גולדברגאימון אישי - כללי09/07/14982 צפיות
בית הספר נועד להקנות ידע. אולי משפט זה היה נכון לפני שלושים שנה. היום, הידע נגיש לכל וזמין בכף יד... המורים צריכים לעבור שדרוג בתפקוד שלהם, ולהיות עם הערך המוסף שלנו כבני אדם - המגע האישי. הכלי האימוני יכול להוות הערך מוסף בעבודת המורה המחנך.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים17/06/141207 צפיות
האם יש דרך לזהות מה הם הכוחות המניעים אותנו? האם נוכל להוביל את עצמנו להנעה מתוך "דחיפה חיובית", כזו שתניע אותנו לפעולה מתוך שמחה וכוחות מעצימים? כיצד נלמד את הדור הבא לפעול כך?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי11/06/14916 צפיות
חברת גוגל מריצה מכונית ללא נהג שכבר עשתה נסיעת מבחן ארוכה (למעלה ממליון ק"מ) ללא תאונות. זו רק שאלה של זמן עד שיוחלט להוציא את המכוניות הישנות מן החוק. מה המיומנויות החדשות/האחרות שצריך ללמד את הדור הצעיר במקום יכולת הנהיגה? כיצד נסתדר עם ענף שלם שיימחק מן המפה התעסוקתית? שינויי, כבר אמרנו?

מאת: חיים גולדברגהפרעות קשב וריכוז29/05/144623 צפיות
הנוער טרוד היום בדברים רבים המסיחים את דעתו, מאירועי ספורט למיניהם, דרך המסכים הקטנים שאינם מאפשרים להם לשוחח כראוי ביניהם. האם יש דרך למנף את הכלים האלו לקשר ולמידה יותר משמעותיים?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי24/05/141037 צפיות
כאשר אנו נמצאים ב"עולם הגדול" מחוץ לכותלי בית ספר, אנו נתקלים בדילמות יומיומיות אשר מציבות בפנינו אתגרי חשיבה מרובים. האם בית הספר מכין אותנו להתמודדות נכונה עם מצבים אלו? במה עלינו להתרכז בשלב זה של הלמידה - בחומר לימודי או במיומנויות נצרכות בעידן המידע?

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213840 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173587 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162776 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162633 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163534 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica