חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התעלמות המורים מהפן האישי

שגיאה ראשונה: התעלמות מוחלטת מהתקדמות הטכנולוגיה [שינויי הפרדיגמה]

אני מכיר מורה אחד, שבטוח שהוא מאוד חדשני. במשך שנתיים הוא טרח, עמל, והעלה את כל הנושאים שהוא מלמד לתוך המחשב האישי שלו. כל פעם שהוא מגיע לבית הספר, כולם יודעים שאחד ממכשירי הברקו נמצאים אצלו לאורך כל היום. הוא בטוח שהוא חדשן. מבין בענייני טכנולוגיה. אז הנה הבעיה הראשונה בשיא התגלמותה.
ההתנהלות הזו גרועה ממורה שכותב על הלוח!!!
כן, אני עומד אחרי מילותיי.
עדיף מורה שכותב על הלוח ובכל פעם מתייחס לשינויים החלים בכיתה מאשר מורה שמשתמש באמצעים טכנולוגיים חדשניים עם תפיסת עולם ישנה...
היום אנו לא צריכים להתרכז בהעברת המידע – אלא בהטמעת רצון ללמידה!
איך מייצרים מוטיבציה ללמידה בעזרת תבניות החשיבה של המכשיר הסלולרי?
איך מקשרים בין תחומי הדעת בזכות מאגר האינטרנט העצום?
איך מובילים ליצירתיות והבעה בעולם שבסיסו כל כך ויזואלי?
בכדי להבין את עוצמת השינוי, אבקש להזכיר את פרויקט הויקיפדיה, שמושתת כולו על התנדבות ורצון טוב של הקהל הרחב, מה באמת מניע את האנשים להיות שותפים בפרויקט? מה מניע אנשים בכל העולם לתרגם את הרצאות TED המפורסמות ללא כל תמורה?! כיצד נוכל להשתמש ב"אבקת הקסמים" הקיימת היום ולמנף אותה בכיתה עם תלמידים?!

שגיאה שנייה: התמסרות מוחלטת ל"עידן הטכנולוגי" [נזכור שיש שם מישהו ולא חפץ נטול רגשות]

טוב, יש גם את הצד השני. אותם מחנכים שמאוד מתלהבים מהחידושים הטכנולוגיים. נכון, הרבה יותר מאתגר היום לחנך את הדור הבא, זה בעיקר בגלל שאנו סוג של "מהגרים" בעולם שלהם. רובם נולדו עם מכשירים מתקדמים ביד שלהם, עד לפני עשרים שנה הטלפונים עוד היו עם חוגה, זוכרים את זה?! היום הפער הוא כל כך גדול. משוחחים אחד עם השני ללא חוט, לעיתים גם ללא מילים [חחחח.... וכד'] ללא קשר ממשי, וזה הדימוי הקולע ביותר, הקשר האישי רופף, מנותק.
לנו, המחנכים אסור להישאר בתחום הקר, המנוכר, בתחום הטכני שאין לו כל אישיות. זו התוספת האיכותית ביותר שאנו מוסיפים על פני כל הטכנולוגיה. היחס הרגשי, האישי, המביא את צד החיים לתוך עולם הדעת והמידע.
לנו, אין תחליף!
כל תחום דעת, אפשר ללמוד ולהשכיל ללא דמות מלמדת!
נפגשתי לאחרונה עם מיזם מדהים המלמד את כל תחומי המתימטיקה באופן ידידותי למשתמש, ללא כל מורה. זהו יישומון המותקן על הפלפון, מחשב או סתם טבלט, ולאט ובעדינות מסביר צעד אחרי צעד את כל השלבים השונים, מעבר לאפשרות להיפתח ולהרחיב במקומות בהם אתה נתקע. יתר על כן, לאט ובבטחה, ה יישומון לומד את התלמיד המשתמש, ומסייע היכן שהוא מזהה חולשות... מה אם כן תפקידו של המורה למתמטיקה?!
נכון, הקשר האישי.
ללמד את הדור הבא מה המשמעות להיות בן אנוש במקום בו המידע וניתוח המערכות כל כך חשוב לארגונים השונים, להבהיר שסטטיסטיקה היא עניין חשוב לראיה הכללית, אך כל מקרה של עוני הוא אינו סטטיסטי אלא אדם ולעיתים אפילו משפחה שנפלו לתוך משבר חמור ומתקשים לאכול בצורה מסודרת.
יחס אנושי, יחס אישי, זה לא יגיע מהמחשב (או האייפון....).

אשמח לשמוע היכן הדברים פוגשים אותך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה ללמוד כיצד מניעים ללמידה!?! איך מוסיפים יצירתיות בתלמידים? כיצד להפחית את הלחצים והאגרסיביות [התגרות, תוקפנות] בין התלמידים? הנה קישור לקבלת פרק בחינם מהספר "לגעת בעתיד". הנה הזדמנות להיות חלק מהקהילה שלנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים גולדברג

מאת: חיים גולדברגאקטואליה07/08/14815 צפיות
אילו יכולת לכתוב כעת לחמאס, אחרי כל הסבל של בני עמו, אחרי המחיר הכבד ששילמנו, מה היית אומר? כיצד היית ממנף את המצב לטובתנו? אילו כוחות היית מוצא בעם?

מאת: חיים גולדברגאקטואליה21/07/14924 צפיות
לא מזמן סיימנו את "המלחמה" על הגביע העולמי. זה סובב את הראש לחצי מתושבי כדור הארץ. בצד השני, יש "מלחמת ג'יהאד" שמורידה ראשים כפשוטו של עניין. כאן, נלחמים בנו אויב מר ונמהר. מה לנו יש לומר בכל זה? מה המסר שלנו, עם ישראל בעולם? מה הוא מצפה מאיתנו?!

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים24/06/141272 צפיות
כאשר אנו עוברים אירועים, אנו נוטים להכניס אותם לתוך התבניות המוכרות. זה בדרך כלל חוסם את האופק שלנו! צריך להיפתח בחיים לכלל האפשרויות העומדות בפנינו. כך נוכל להתמודד אפילו עם דברים מורכבים וקשים בצורה מעצימה ומקדמת.

מאת: חיים גולדברגאימון לאיכות חיים17/06/141205 צפיות
האם יש דרך לזהות מה הם הכוחות המניעים אותנו? האם נוכל להוביל את עצמנו להנעה מתוך "דחיפה חיובית", כזו שתניע אותנו לפעולה מתוך שמחה וכוחות מעצימים? כיצד נלמד את הדור הבא לפעול כך?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי11/06/14914 צפיות
חברת גוגל מריצה מכונית ללא נהג שכבר עשתה נסיעת מבחן ארוכה (למעלה ממליון ק"מ) ללא תאונות. זו רק שאלה של זמן עד שיוחלט להוציא את המכוניות הישנות מן החוק. מה המיומנויות החדשות/האחרות שצריך ללמד את הדור הצעיר במקום יכולת הנהיגה? כיצד נסתדר עם ענף שלם שיימחק מן המפה התעסוקתית? שינויי, כבר אמרנו?

מאת: חיים גולדברגהפרעות קשב וריכוז29/05/144620 צפיות
הנוער טרוד היום בדברים רבים המסיחים את דעתו, מאירועי ספורט למיניהם, דרך המסכים הקטנים שאינם מאפשרים להם לשוחח כראוי ביניהם. האם יש דרך למנף את הכלים האלו לקשר ולמידה יותר משמעותיים?

מאת: חיים גולדברגחינוך ולימודים - כללי24/05/141035 צפיות
כאשר אנו נמצאים ב"עולם הגדול" מחוץ לכותלי בית ספר, אנו נתקלים בדילמות יומיומיות אשר מציבות בפנינו אתגרי חשיבה מרובים. האם בית הספר מכין אותנו להתמודדות נכונה עם מצבים אלו? במה עלינו להתרכז בשלב זה של הלמידה - בחומר לימודי או במיומנויות נצרכות בעידן המידע?

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205531 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196088 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173142 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173131 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162378 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica