חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ברכות שונות

מאת: shmolikספרות15/06/2014973 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
ברכה היא תמיד דבר טוב ומקרב, היא מתנה שאנו נותנים לאנשים קרובים ויקרים לליבנו. יש ברכות כתובות שהאדם קורא אותן בעצמו, ויש ברכות שאנו מקריאים בזמן ארוע. אכן, ארוע הוא זמן שבו ברכתנו ראויה להדהד בפני כולם. ועם זאת יכול להיות שלא נרצה להקריא את הברכה היפה והמיוחדת שכתבנו, אלא דווקא לשיר אותה, אולי לשלב תנועות (כירואוגרפיה), אולי להרשים עם תלבושות מתאימות. אבל בכל מקרה - חשוב לנו שיראו אותנו ובטח ובטח שישמעו אותנו. יש כאלו שבוחרים להופיע ממש ברגע האמת, הופעה חיה, מול קהל, ויש כאלו שמעדיפים להקליט את ה- ברכות מראש, מה שנקרא - מה שבטוח - בטוח.

 

לברכות עם מנגינה יתרונות רבים, היא יכולה לתת אפשרות ליותר מבן אדם אחד לברך, ונותנת הזדמנות לקהל כולו להשתתף ולהצטרף. (טיפ קטן שאינו קשור לכתיבה אלא לזמן הקראת / שירת הברכה - כדאי להציג את המילים על מסך, כדי שיהיו מובנות וברורות, ולתת אפשרות לקהל להצטרף בפזמון או בכלל.) ברכה עם מנגינה יכולה לבוא בחשבון בברכות ליום הולדת, ברכות לחתונה, ועוד.

 

או. קי. השתכנעת שכדאי להשקיע ולהצמיד את המילים למנגינה, אז בתכל'ס, על מה חשוב לתת את הדעת כשכותבים מילים למנגינה קיימת, כשכותבים ברכות מושרות ?

 

הנה חמש עצות לכתיבת ברכות לפי מנגינה -
1. בחירת השיר - כדאי לבחור שיר מוכר וקליט. חשוב שהשיר יהיה עם שורות בינוניות עד ארוכות כדי שנוכל לספר דרכן כמה שיותר דברים ולא נאלץ להשאיר מידע רב על "רצפת העריכה".
יש לבחור שיר בעל מבנה פשוט, שיכול להכיל מילים קצרות, בינוניות וארוכות. חשוב שהמלודיה שלו תהיה ברורה. הרי בסופו של דבר - בין אם באולפן ובין ב"חי" - אנחנו צריכים לשיר אותו, וחשוב שיהיה לנו קל.
2. תוכן השיר - לא חשוב על מה השיר דיבר במקור, חשוב איזה תוכן אנחנו יוצקים לתוכו. מכיוון ששיר זהו דבר קצר, המתאר את הדברים בתמצות - נוצרת מגבלה טבעית לכמות המידע שנוכל לשלב בו, ולכן יש לבחור את עיקר הדברים.הדברים החשובים באמת.
3. הפזמון - מכיוון שהפזמון חוזר על עצמו הרי שנכתוב בו את המידע החשוב ביותר, כך שהמסר העיקרי יישמע שוב ושוב, ויהיה נחמד לחזור עליו.
4. הומור ופאנצ'ים - שיר מוכר הוא הזדמנות נהדרת להוסיף הומור, אפשר לסיים את הבית עם פאנץ' ומיד לגלוש לפזמון, או להחליט שדווקא הפזמון יכיל את החלק המבדח של הברכה, ויחזור בצורה משעשעת בכל פעם.
5. כלים טכניים - הדרך הבטוחה לכתוב את המילים היא כשהשיר מתנגן ברקע, בצורה זו נוכל לבדוק שהמשקלים תואמים ואין משיכת מילים או השהיות מיותרות. אם נקשיב לשיר שוב ושוב בעת כתיבת הברכה נוכל להיות צמודים למשקלים של השיר הקיים.

בתום כתיבת המילים, מומלץ לשיר את השיר מתחילתו ועד סופו ולשמוע איך הוא מתקבל.
המלצה נוספת היא : לבדוק את המילים במרחק של יום - יומיים מזמן הכתיבה, לעיתים בזמן הכתיבה אנו שבויים בתקינות השיר, בטוחים שהחרוזים נהדרים, לא שמים כל כך לב למשקלים. רק בעת בחינה מרוחקת נוכל לעלות על מילים חוזרות, משקלים לא נכונים ועוד.

לסיכום - ברכה עם מנגינה היא דרך נהדרת לברך בכל ארוע, היא מוסיפה חיים וכמובן הופכת להיות מיוחדת ומקורית בשילוב ההופעה עצמה .

בהצלחה עם כתיבת ברכות .

 



תגיות המאמר: ברכות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shmolik

מאת: shmolikטלפונים סלולריים23/10/163154 צפיות
הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ופעם בכמה זמן אנו טועמים מיצירותיה המופלאות. אחת מהן הינה הסמארטפון - יצירתו הייתה נקודת מפנה בעולם הטכנולוגי ובמהירות התפתח ותפס חלק ניכר בחיינו. אך מה מניע את הסמארטפון? מה הופך אותו לכל כך מיוחד מלבד ממערכת ההפעלה המופלאה שלו השונה מכל פלאפון רגיל?

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162771 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162628 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikקולנוע19/04/152880 צפיות
המידע שאנחנו מכניסים למוחינו הוא מה שבונה אותנו ומשנה את הדרך שבה אנו מסתכלים על דברים. הנה סרטים מומלצים מעוררי השראה, סרטי קומדיה ששינו לרבים את דרך ההסתכלות על החיים בעוד גרמו להם ליפול מהכיסא מרוב צחוק.

מאת: shmolikספרות22/03/151621 צפיות
אספנו כאן אוסף מדהים של משפטי אהבה מרגשים , שיכולים להעביר לכל אחד את היום בשמחה , ובכיף. מי שרוצה יכול לשתף את משפטי האהבה ברשתות החברתיות.

מאת: shmolikבידור ופנאי - כללי04/03/151310 צפיות
פירוש חלומות - המאמר הבא מסביר על פירוש חלומות ונותן הסבר לתופעות נפוצות וסימנים נפוצים שקורים בדרך כלל בחלומות שלנו.

מאת: shmolikאימון אישי11/02/151419 צפיות
איך לשפר את הביטחון העצמי? המאמר הבא דן בשיטות לשיפור הביטחון העצמי , שיפור היכולת האישית , שיפור ביטחון עצמי ליד בנות וכו'.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171766 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163473 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162748 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica