חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מריבות בין בני זוג - מדריך להשרדות

"אין אהבות שמחות", קבע המשורר הצרפתי. הקביעה הזו אולי לא לגמרי נכונה, אבל יש בה משהו: אין זוג שלא יחווה מריבה הגונה מפעם לפעם. מריבה יכולה להיות ערוץ מצויין לשיחרור אנרגיות שליליות המצטברות בתוך הקשר הזוגי ולנקות אותו. מצד שני, אם בני הזוג, או אחד מהם, לא יודעים לריב "נכון" המריבה יכולה להיות מבוא או חלק מתהליך הרסני.

מריבות בחיי בני זוג מתרחשות בנושאים רבים ומשרתות צרכים שונים של אחד מבני הזוג ולעיתים גם של שניהם. המגוון רחב וכולל  מריבות קולניות וצעקניות, מריבות שקטות ומלאות כעס כבוש שאינו מתפרץ מיידית וישנן מריבות מניפולטיביות שנועדו להשיג מטרות סמויות יותר וסמויות פחות.

אלא שהמריבות אינן נשארות בטווח המרחב שבין בני הזוג לבין עצמם. פעמים רבות הן גולשות אל מעגלים רחבים יותר ומערבים את בני המשפחה המורחבת של הורי בני הזוג, האחים והאחיות ואף מעבר לכך וכמובן, אל תוך מעגל ההשפעה של המריבות נכנסים גם ילדי בני הזוג.

הילדים נשאבים, אם ירצו ואם לא, אל תוך הקלחת. הם הופכים לחלק, פאסיבי או אקטיבי, מן המריבה ומשמשים ברבות מן המריבות הטריגר שמצית כביכול את המריבה. אולם, למרבה הצער, גם אם הילדים נותרים לכאורה מחוץ למריבה, או לתוכנה של המריבה, הם עדיין בתוך תחום ההשפעה שלה והם בסופו של דבר גם הקורבנות שלה, אם בטווח המיידי ואם בטווח הארוך (כנושאי המורשת של מריבות משפחתיות).

ככלל, רצוי מאד לנהל את המריבה הרחק מחוץ לטווח הראיה או השמיעה של הילדים, כדי לצמצם ככל האפשר את ההשפעות השליליות של המריבה עליהם.

עם זאת, מריבה באופן "נכון" יכולה, כאמור, לנקות משקעים או כעסים בתוך הקשר הזוגי, אך גם ללמד את הילדים לנהל קונפליקטים בצורה נכונה, התורמת לפתרון הקונפליקטים במקום להחמירם ולהעצימם - אם בחיי היומיום שלהם ובתהליך ההתבגרות שלהם ואם כמודל לניהול ויכוחים ופתרון קונפליקטים בזוגיות העתידית שלהם-עצמם.

הסיבות למריבות יכולות רבות ומגוונות. החיים מזמנים לנו אינסוף נושאים והזדמנויות להתווכח ולריב, על רקע של חילוקי דיעות ותפיסות שונות ביחס לטווח רחב של נושאים, החל מן היחס להורים של בני הזוג, חינוך הילדים, המצב הכלכלי בבית  ומצב הקריירה ועד לנושאים קטנים או קטנוניים של מי יוריד את הזבל ומי יוציא את הכלב ועוד ועוד.

אין ספק שהלחצים שמחוץ לבית הם מניע סמוי חשוב ביותר להתפרצויות של ריבים בתוך הבית. בין השאר, יכולה הסביבה הביתית, שבה מרגיש אחד מבני הזוג כח, לעומת חוסר האונים שלו במקום העבודה, לשמש מקום של פורקן ללחצים אלה - דבר שהופך את בן או בת הזוג - ולא פעם גם הילדים -  לקורבן נוסף של אותם לחצים.

כדי לריב "נכון" (שכפי שכבר ציינתי, יכול אפילו לתרום לזוגיות ולחיי המשפחה), חשוב להמנע באופן מודע מכניסה לדפוסים של מריבה "שלילית", כלומר לנהל בוויכוח החדש את הוויכוח הקודם - כלומר לא להוציא (באופן מטאפורי כמובן), את הפנקס ולהתחיל להקריא את רשימת הטענות שנצברו עד לרגע המריבה החדשה. פנקסנות כזו, היא למעשה כניסה למעגל קסמים שבו לא ניתן לנהל ויכוח ענייני הנוגע לנושא המיידי, אלא התחשבנות אינסופית החוזרת על עצמה ומנציחה את הכעס, העוינות והתיסכול של שני הצדדים למריבה - ואם הילדים מקשיבים לה, מעבירה להם שיעור רע מאד לאופן שבו מנהלים ויכוח.

הדרך היעילה והנכונה לנהל מריבה היא אם כן, לא לריב את הריב הקודם ולנסות לנצח בו הפעם, או להעצים את ה"ניצחון" מהקרב המילולי האחרון. הכללים הם פשוטים (וקשים לביצוע, אכן):

זירת המריבה - ללא צופים: הויכוח או המריבה צריכים להיות מחוץ לטווח המעורבות הפאסיבית או האקטיבית של צדדים נוספים (ילדים, הורים, חברים וכו').

הקשבה אמיתית - חשוב מאד לקשיב ללא הערות ציניות, זילזול ואמירות סרקסטיות בתגובה לטענות או טיעונים של הצד השני (טוב לכל ויכוח, גם מחוץ למסגרת הזוגית) - בניסיון אמיתי להכיל את אמירותיו וניסיון כן להבין אותן, גם אם איננו מסכימים להן.

טיעונים בלי התלהמות - הטיעונים שלכם צריכים להיות באותה מידה מתוך רצון להגיע אל ההבנה והרגש של הצד השני, ללא עלבונות גלויים או סמויים, בניסיון לשכנע, אך גם מתוך הבנה שלא בהכרח תצליחו לשכנע את הצד השני. זיכרו, כל אדם בנוי באופן שונה על בסיס של עולם תרבותי, רגשי ואינטלקטואלי אחר.

ניסיון להגיע לעמק השווה. אל תנסו לנצח בכל מחיר. במקום לנצח (דבר שגם אם יקרה, עלול להיות בעל השלכות שליליות בעתיד), נסו להגיע לפשרה שבה שני הצדדים מוותרים על משהו כדי להגיע לתוצאה מוסכמת. הסכמה כזו תהיה הרבה יותר בריאה ליחסים הזוגיים ויש לה סיכוי גדול הרבה יותר להחזיק מעמד מאשר ניצחון של אחד מבני הזוג. זאת, מאחר שניצחון של אחד מבני הזוג הוא תבוסה (או מה שיכול להתפרש בעיניו כתבוסה) של צד המנוצח - שיחכה לרגע הנכון כדי לחבל ב"ניצחון" של בן-הזוג, או אף "לנקום".

מותר גם לא להסכים - המצב הרצוי הוא כמובן הסכמה, או פשרה. אבל גם חוסר הסכמה יכולה להסתיים ב"הסכמה שלא להסכים", ברוח טובה - שכן כאמור, כל אחד ואחת מאיתנו הוא עולם בפני עצמו. חשוב לפתח גם את הצד הזה בקשר הזוגי, של היכולת לקבלה הדדית של חוסר הסכמה, באופן שפרדוכסלית, אף יכול לחזק את הקשר, בגלל הרצון למצוא דרכים לשכנע בעמדה כזו או אחרת, אך גם כאן יש לעשות זאת בזהירות וללא להיטות ואובססיביות, שכן ללא הבשלות והבגרות הנדרשת, אובססיביות זו עלולה לדרדר את המצב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151118 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/151156 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141088 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141173 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/141107 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/141033 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143243 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215191 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204695 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201175 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201429 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica