חפש מאמרים:
שלום אורח
14.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לקדם אתרים בעידן הציפור ההומה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/2015696 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קידום אתרים אינו משימה פשוטה, זה כבר ברור. למרות זאת, הסתייעות במספר אסטרטגיות באופן נכון ישפר מאד את הסיכויים להתקדם במעלה דף תוצאות החיפוש של גוגל - והדבר נכון עוד יותר בעידן החדש, של "המינגבירד".

כידוע, מדי תקופה מעדכנת ענקית החיפוש את אלגוריתם החיפוש שלה. האחרון שבעידכונים,  Hummingbird, היווה שינוי גדול ביחס ל- Caffeine שקדם לו ושהופץ אי-שם  בשנת 2010. עיקר השינוי, באופן לא לגמרי מפתיע, לאור הדגש הגדול ששמה גוגל על התוכן, הוא שעיקר ההפניות ש- Hummingbird מספק לשאילתות מורכבות נעשה בהתבסס על  תוכנם של העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

הבשורה העיקרית שמייצג Hummingbird  היא התייחסות "חכמה"  למילות-חיפוש מסוג "זנב-ארוך" כאל שאילתות, במקום להתייחס למילות החיפוש ה"רגילות" ולכן מתקבלות תוצאות חיפוש בעלות רלוונטיות גבוהה למקלידי השאילתות - ובדרך זו גם מציע עמודים רבים, הרבה יותר מאשר קודם לכן, שעשויים לענות על השאילתא.

דרך הניתוח הסמנטי של התוכן, נעשה זינוק אדיר במתן תוכן רלוונטי למחפש תוכן מכל סוג שהוא, שכן על בסיס Hummingbird, ההפניה לעמודי תוכן היא הרבה יותר מדוייקת. כך לדוגמה, אם בעבר המילה "ארגז" היתה מניבה תוצאות של ארגז-חלב, ארגז-כלים וארגז חול, הרבה שעתה ניתן לשאול שאלה הרבה יותר מדוייקת, כמו "מהו ארגז-הכלים שמציע לך בית-הספר למשחק". ברור ששאילתא כזו בעבר, היתה מציפה שלל אפשרויות, כולל התשובה הנכונה, אבל גם בליל גדול של תוצאות הכוללות אפילו "בית-ספר גולן" בחיפה,  "בית-ספר לשפות" בתל-אביב ואפילו "גן-משחקים" "משחקי-ילדים".

מסקנה אחת ברורה, כבר בשלב הזה: בעידן ה"ציפור ההומה", מילות החיפוש ותגיות המטא חשובות הרבה פחות ונגד יש חשיבות עוד יותר גדולה לתוכן - וככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך יהיה גדול יותר התגמול מצד מלכת-החיפושים.

מה צריך לעשות אם כך?

1.      אמרנו כבר ולא מיותר לחזור על כך שוב ושוב: , תוכן איכותי.

2.      התייחסות לחשיבותן של השאילתות הטיבעיות (למשל, כמו בדוגמה שכבר השתמשנו בה: "מהו ארגז-הכלים שמציע לך בית-הספר למשחק") והערכות מראש להשיב להן.

3.       המשך המאמץ ואף הגברתו להביא קישורים נכנסים איכותיים (הסיבה היא כמובן משום שהם מקשרים לתוכן איכותי, ש...גוגל מעוניינת בו).

4.      ניווט נוח והגיוני באתר - מאחר שאתר שנוח לנווט בו מוביל בקלות רבה יותר לתוכן האיכותי שגוגל רוצה שיהיה באתר - ובנוסף, ניווט כזה מקל על הרובוטים שלה לסרוק את העמודים ולנוע מאחד לשני בקלות.

5.      מפת XML - הוספת מפה כזו ובוודאי באתרים המכילים דפים רבים שאינם מקושרים בינהם עשויה לסייע מאד לגוגל למפות אותם, בכך שהיא כוללת הכתובות (url) שלהם.

6.      נוכחות ברשתות החברתיות. האיתותים החברתיים נכללים בהערכה ובציון של גוגל לאתרים שונים. זאת מאחר שכתיבת פוסטים, הפצתם (share), "לייקים" ו-follow הם איתותים על כך שהתוכן מעניין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/15725 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/14634 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/14691 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/14594 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/14569 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/142185 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/09/14601 צפיות
רבים אינם מייחסים מספיק חשיבות לשמו של האתר ולסיומת כתובת האתר (URL). זוהי הטעות הראשונה שנעשית בעת בניית אתר. שני אלמנטים אלה חשובים מאד ומשפיעים מאד הן מבחינת קידום האתר, כלומר מבחינת מנועי החיפוש, שבגלל שם לא מספיק טוב (התואם את הנושא שבו הוא עוסק) ייחסו לו פחות חשיבות מבחינת הגולשים ולכן לא "יציפו" אותו גבוה בדף תוצאות החיפוש והן מבחינת ההתייחסות של הגולשים כלפיו, גם כאשר יראו אותו בדף תוצאות החיפוש - משום שיחשבו שהוא פחות רלוונטי לשאילתה שכתבו. סיומת לא-ישראלית, בעייתית אף היא...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/182089 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/171640 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/171561 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/171384 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/171403 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

מאת: רועי כץקידום אתרים16/11/161072 צפיות
בונים אתר עם מערכת מיוחדת , אשר מציעות אחסון של האתר בקרב הפלטפורמה שלהם, בנייה ועיצוב של האתר באמצעים בסיסיים פשוטים , ככה ש כל בעל עסק יכול לבנות לעצמו אתר.

מאת: vodplaceקידום אתרים17/08/161747 צפיות
כל עסק צריך אתר תדמית שיחשוף אותו לעיני כל, אך גם אתר התדמית דורש קידום אתרים ושיווק על מנת שיגיעו אליו אנשים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica