חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכבוד האבוד של קישורי Nofollow

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/20141102 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה.

אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

הרעיון הוא לנופף לגולשים, "אני כאן"!

הרעיון המרכזי של כל קישור, מכל סוג שהוא מתמצה בכך שטקסט העוגן מסמן באופן חזותי ומודגש (אם בפונט שונה ו/או, ברוב המקרים, באמצעות צבע פונט שונה וקו תחתי) שכדאי לגולש ללחוץ עליו ולהגיע לדף אחר, אם בתוך אותו אתר (קישור פנימי) ואם באתר אחר (קישור חיצוני) לתוכן, או מוצר שכדאי לו לבחון.

כאשר רוצים להשתמש בקישורים באתר שאיננו בשליטתינו, או של קולגות שאנו יכולים לבקש מהם להציב קישור אל האתר שלנו, אחת הדרכים היעילות היא כאמור באמצעות השארת תגובות בדפים שונים ובאתרים שונים, רצוי כמובן להקפיד על אתרים בעלי סמכות ככל האפשר. אולם, כפי שציינו בתחילת המאמר, רבים מאד נרתעים מהשארת תגובות במקומות שבהם התגובות יקבלו התייחסות של "נופולו", כלומר שהם לא יובילו אל הכתובת שהושארה בתגובה.

תיקון התפיסה לגבי תג "נופולו"

התייחסות זו שגויה ולוקה בחוסר הבנה של שני עקרונות חשובים:

1. אופן ה"שיווק" הוויראלי.

2. עיקרון נוסף, שמתעלמים ממנו או לא מבינים אותו, הוא התכונה המצויינת מבחינת קידום אתרים, שגם קישור "נופולו", מפסיק להיות כזה אם המאמר שכולל תגובה (המוגבלת ב"נופולו) מצוטט במקום אחר!

העיקרון השני, משנה למעשה את המהות המקורית של תג ה"נופולו", מאחר שאמנם האתר שבו פורסמה התגובה מונעת בריחת "מיץ" קידומי אל האתר המקודם. אולם, מאחר שהשיווק הוויראלי, מבוסס על הפצה של מידע והעברתו שוב ושוב מפה לאוזן - ובמקרה שלנו, מאתר לאתר וממייל למייל וכו', די לנו שמתישהו בעתיד, הקרוב או הרחוק, יהיה מי שירצה לצטט את המאמר שעליו הגבנו. ברגע זה, כאשר הציטוט של המאמר (על כל התגובות שבו)  נכלל בתוך מאמר או פוסט באתר אחר, התגובות מפסיקות לקבל את התכתיב של תג ה"נופולו", מאחר שהוא ישים רק באתר המקורי - וההגבלות על התגובות לא חלות על התגובות מחוץ לאתר המקורי!

המסקנה אם כך ברורה, קישורים מסוג dofollow הם אמנם רצויים יותר בטווח המיידי של השגת המטרות הקידומיות של האתר, אך השארת תגובות מסוג nofollow אינן בהכרח ביזבוז זמן ומשאבים. בטווח זמן כזה או אחר, הם עשויות להפוך בעצמן לקישורי dofollow.

בהקשר זה, תובנה אחת אחרונה לפני סיום: גם קישורים "טובים", מסוג dofollow, אינם אלא קישורי nofollow כל זמן שגולשים לא לחצו עליהם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151113 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/151153 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141082 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141167 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/141030 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143235 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/09/141034 צפיות
רבים אינם מייחסים מספיק חשיבות לשמו של האתר ולסיומת כתובת האתר (URL). זוהי הטעות הראשונה שנעשית בעת בניית אתר. שני אלמנטים אלה חשובים מאד ומשפיעים מאד הן מבחינת קידום האתר, כלומר מבחינת מנועי החיפוש, שבגלל שם לא מספיק טוב (התואם את הנושא שבו הוא עוסק) ייחסו לו פחות חשיבות מבחינת הגולשים ולכן לא "יציפו" אותו גבוה בדף תוצאות החיפוש והן מבחינת ההתייחסות של הגולשים כלפיו, גם כאשר יראו אותו בדף תוצאות החיפוש - משום שיחשבו שהוא פחות רלוונטי לשאילתה שכתבו. סיומת לא-ישראלית, בעייתית אף היא...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213393 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211692 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183553 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172894 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172637 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172479 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172519 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica