חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמשת הכללים לבניית אתר מנצח!

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/20141029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר, העוברת דרך מספר שלבים:

1. איפיון מקדים

כאן למעשה אנו עוסקים בהגדרת מטרת האתר יעדיו וציפיותינו ממנו. בשלב מקדים זה, יש לבצע את המחקר המפורט ביחס לאופיו של העסק, יתרונותיו, חסרונותיו, המתחרים שאיתם הוא מתמודד ומהם נקודות החוזק והחולשה של מתחרים אלה. שלב זה כולל גם את מחקר מילות החיפוש, כלומר אותן מילים, או ביטויים, שמקלידים הגולשים במנועי החיפוש - שיובילו בסופו של דבר את הגולשים.

2. שלב הבניה

הצעד הראשון שאחרי שלב האיפיון הוא בחירת העיצוב לעסק, הנגזר כמובן מאופיו של העסק או השירות. העיצוב חשוב לא רק מבחינת האסתטיקה שלו, אלא גם כדי ליצור מכנה משותף פסיכולוגי עם הגולשים המגיעים אליו.  ברור שעיצוב עבור חנות פרחים יהיה שונה מזה של אתר לרפואת שיניים. במילים אחרות, העיצוב צריך לשקף את הזהות העיסקית שלו באמצעים גרפיים.  בונה האתר יוצר על בסיס האיפיון סקיצה ראשונית של מבנה האתר ומשם לעבור לעיצוב המפורט יותר ובניית ההיררכיה הפנימית בין דפי האתר. חשיבות רבה נודעת, עם זאת, לדף הבית, המהווה חלון הראווה של האתר (ושל העסק). ניתן להתחיל את העיצוב, באמצעות פוטושופ ו"לתרגם" עיצוב זה לקוד. שיטה אחרת, פשוטה יותר, היא על בסיס תבנית קיימת, בתשלום (פרמיום, שניתן לסמוך עליה שיש מאחוריה תמיכה ועידכונים תקופתיים), או חינמית. תבנית כזו, אם בוורדפרס, ג'ומלה, דרופל או טכנולוגיה אחרת, ניתן להתאים ע"י תוספים שונים או שינויים בקוד, בין השאר בקובצי HTML ו-CSS.

3. תכנים לאתר

האסתטיקה של האתר, כבר אמרנו, חשובה, אך ללא תכנים ברור שאין לגולש שיגיע אליו כל סיבה להשאר בו. גם אם "תצעקו" באופן גס וחזותי "קנו אצלי!", או "בואו אלי!", לא תהיה סיבה מספקת לגרום לגולשים לעשות מה שאתם מבקשים. כדי לגרום לגולשים לרצות לבוא ולרצות להשאר, צריך לספק להם תכנים איכותיים. התכנים, ונעמוד על כך בחלק העוסק בקידום, חשוב לא רק לגולשים, אלא גם למנועי החיפוש, בראשם המנוע החשוב מכולם, גוגל, שרואים לנגד עיניהם את הצרכים של הגולשים - כלומר תוכן איכותי.

4. קידום האתר

בניית אתר אינה עומדת בפני עצמה, לפחות אם מתכוונים שהאתר ימשוך אליו גולשים. כדי שמטרה זו של האתר אכן תושג, יש לבצע פעולות יזומות שונות שיגרמו לגולשים לרצות להגיע דווקא אליו, מבין אינסוף האתרים שהם יכולים לבחור להגיע אליהם -  ועוד יותר מכך, לרצות לשהות בו זמן ארוך ככל האפשר. כדי להשיג זאת, חשוב שהאתר יהיה בנוי נכון, כלומר שהארכיטקטורה שלו (ההיררכיה של העמודים) תהיה נכונה ולא תבלבל את מנועי החיפוש, שמבנה הקישורים הפנימיים יהיה נכון, יהיו לו קישורים יוצאים - ויותר מכך קישורים נכנסים מצויינים ככל האפשר, ע"י רישום באינדקסים ומאמרים באתרי מאמרים ובאתרים סמכותיים וכמובן, כפי שהזכרנו, תכנים איכותיים - כדי למנוע מגולשים שכבר הגיעו, לברוח ממנו במהירות.

5. ואחרי הכל - תחזוקה

אתר אינטרנט, גם אחרי שהוא בנוי היטב ומכיל מידע רב וחשוב, מחייב תחזוקה שוטפת. יש לעדכן בו תוספים שונים של צד שלישי, שאינם כלולים בעיצוב או בתבנית שנבחרה, יש לבצע הפניות של עמודים אחרי שנעשו בהם שינויים ופעולות שונות נוספות, מול שרת האיחסון ועוד.

לסיכום, אתר אינטרנט אפשר וניתן לבנות לבד. אולם, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר ולאורך זמן, חשוב מאד להעזר באנשי מקצוע, המתמחים בבניית אתרים ובתחזוקתם, וכן  גם מכותבי תוכן מקצוענים - וכמובן, ממקצוענים בתחום קידום אתרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151113 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/151153 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141082 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141167 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/141102 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143231 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/09/141034 צפיות
רבים אינם מייחסים מספיק חשיבות לשמו של האתר ולסיומת כתובת האתר (URL). זוהי הטעות הראשונה שנעשית בעת בניית אתר. שני אלמנטים אלה חשובים מאד ומשפיעים מאד הן מבחינת קידום האתר, כלומר מבחינת מנועי החיפוש, שבגלל שם לא מספיק טוב (התואם את הנושא שבו הוא עוסק) ייחסו לו פחות חשיבות מבחינת הגולשים ולכן לא "יציפו" אותו גבוה בדף תוצאות החיפוש והן מבחינת ההתייחסות של הגולשים כלפיו, גם כאשר יראו אותו בדף תוצאות החיפוש - משום שיחשבו שהוא פחות רלוונטי לשאילתה שכתבו. סיומת לא-ישראלית, בעייתית אף היא...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213390 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211690 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183551 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172892 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172635 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172476 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172517 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica