חפש מאמרים:
שלום אורח
20.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזה קטלבלס?

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/20142057 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזה קטלבלס?

את משקולת הקטלבלס ראיתי בפעם הראשונה לפני בערך 4 שנים כאשר המאסטר שלי בקפוארה, עידן הררי התחיל להתאמן איתה.

כמי שלא הרבה להתרועע ולהתאמן בחדרי כושר שופעי הבחורים הגדולים עם הגופיות בטן הקרועות, אלה שכשמגרד להם בגב צריכים לבקש עזרה מהכוסית שכרגע פוסעת לה על ההליכון בזמן שצופה בתוכנית טלויזיה ולא מוכנה לעזור לחבר שזקוק לגרוד בגב, דיי הבעתי חוסר עניין בדבר.

אימוני התנגדות היו בעיניי משהו מיותר, שלוקח זמן ואנרגיה שאין לי לתת- היות ובאותה התקופה התאמנתי המון שעות בריצה לטובת גמיעת מרחקי מרתון.

באחת ההכנות לקראת ריצת המרתון, כ-3 שבועות לפני האירוע הגדול, שהרי מי שהתאמן בעבר לריצת מרתון כבר השכיל ויודע שלרוץ מרתון זה לא פרוייקט מי יודע איזה, הבעיה הרצינית היא תקופת האימונים האינטנסיבית והקשה. הגוף החליט שהוא לא הולך יד ביד עם הראש והפציעה ברגליים לא איחרה להגיע. מיותר לציין שעל ריצת המרתון הזו ויתרתי בלב כבד, כיוון שאת תקופת ההכנה האינטנסיבית עברתי על בסיס יומי במשך חצי שנה ולא זכיתי לקצור את הפרי אשר בשבילו בכלל שתלתי.

 

אומרים שמעז יצא מתוק, כנראה שצודקים. התחלתי לצרוך תרגולי פיזיותרפיה כיוון שהכאבים היו עזים והמוטיביציה לחזור כמה שיותר מהר לרוץ הייתה גבוהה. הלכתי לטיפולים אצל מספר פזיותרפיסטים שכולם הגיעו לאותה המסכנה- תמיד לחזק לחזק לחזק.

באותה תקופה התחילו אימוני ההתנגדות להיכנס לתוך שגרת האימונים שלי, בהתחלה תרגילים עם משקל גוף לחיזוק ושיפור התפקוד של הגפיים התחתונות, אח"כ אשר חל שיפור ניכר בתפקוד החלטתי שלהיפצע שוב זה לא כדאי ושיותר כדאי זה להקדים מניעה למכה.

כאמור להיכנס לחדר כושר היה דבר שלא עבר לי בגרון בצורה טובה, ופה נכנס הקטלבלס חזרה לתמונה. התחלתי להתעניין במשקולת המוזרה הזו. לאט לאט התחלתי להכיר עולם שלם של תרגולים ועבודה שהייתה שם כנראה כל הזמן אבל עבורי הייתה חדשה.

באחת מארוחות השישי במשפחה, התחלתי לספר לאבי על הקטלבלס, הוא לא הבין על מה אני מדבר, אז כמובן שהוצאתי את הסמארטפון והראיתי לו תמונה, הוא מיד צחק ואמר לי " מה אתה מבלבל לי במח קטלבלס שמטלבלס- זה גירי, אני התאמנתי עם זה ברוסיה לפני 40 שנה".

מסתבר שהקטלבלס הייתה משקולת שהרוסים היו משתמשים בה עוד במאה ה-18 על מנת לשקול סחורות בנמל ובזמנם הפנוי היו משתעשעים עם המשקולות כאשר החלה להתפתח שיטת אימון. באותה תקופה המשקולות היו מברזל בצבע שחור ובגדלים סטנדרטיים של פוד (16 ק"ג) וחצי פוד (8 ק"ג). כיום המשקולת עברה מתיחת פנים קלה, עוצבה בגודל אחיד ונצבעה במגוון צבעים כאשר כל צבע מסמל משקל שונה כאשר יש משקלים החל מ 1 ק"ג ועד 50 ק"ג.

בתקופה האחרונה, הקטלבלס הפך להיות אמצעי בולט מאד  בעולם האימון גופני , שניתן לעשות איתו מגוון רחב מאד של תרגילים, החל מתרגילי רגליים, ידיים ובטן. העבודה היא פונקציונלית ותואמת את מנחי האדם התפקוד היומיומי- כמו סקווט / דד-ליפט / קימה משכיבה לעמידה וכן הלאה.

אז גם כאשר כביכול אנחנו עושים תרגול לרגליים, כמו סקווט עם משקולת מעל הראש, יש צורך בייצוב הזרוע והשכמה והחזקה טובה של הבטן והגב על מנת לבצע את התרגול בצורה יעילה ואיכותית.

תרגול סקווט א-סימטרי עם קטלבל

את האימונים בקטלבלס כל אדם בריא יכול לבצע, האימון נערך לרוב בקבוצות הטרוגניות של גברים ונשים  ברמות כושר שונות. ישנו מגוון רחב מאד של משקלים ולכן כל אדם יכול להתחיל להתאמן עם משקל שונה בהתאם כמובן לרמת הכושר הגופני וליכולת שלו, כמו כן בתרגולים שונים לרוב ייעשה שימוש במשקל שונה.

אם כן, מעבר לצורך בגיוס שרירי גדול, ההגעה לדופק גבוה, האינטנסיביות, היעילות, היכולת התנועתית, השליטה והקואורדינציה, הנדרשת בזמן התרגול כאן נכנס גם אחד המרכיבים הכי חשובים באימון – ההנאה!

עם זאת יש לזכור שמה שקודם לכל הדברים הנפלאים שדיברנו עליהם – היא הבטיחות באימונים, לכן רצוי להתחיל בתרגול מודרך ממאמן שמבין ויודע על מה הוא מדבר.

 

 

 

דניאל מלמוד - המייסד והבעלים של סטודיו MOVIMENTO

B.ed  בהוראת החינוך הגופני - בוגר המגמה לטיפוח היציבה

מאמן כושר גופני ומדריך קלטלבלס מוסמך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל מלמוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל מלמוד

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142019 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/182000 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/182226 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/182245 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/162256 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/151813 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142019 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

מאת: אמיר פטיטואימונים14/05/144280 צפיות
היום אתם יכולים למצוא מאמן כושר אישי בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ בקלות. אם אתם רוצים אתם יכולים להתחיל לבדוק באתר של שרון פרסונל טריינר שמציע מגוון גדול של אימונים שונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica