חפש מאמרים:
שלום אורח
20.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פעילות גופנית והשפעתה על סרטן

מאת: דודישאימונים22/03/20182223 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת כושר טוב

על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן. ישנם מחקרים המספקים עדויות לכך שפעילות גופנית מצליחה להשפיע על סוגים שונים של סרטן ועשויה להפחית את סיכויינו לחלות בהם. האם זהו באמת המצב? האם נוכל לשלוט בסיכויים שלנו ולנסות להימנע מלחלות באחת המחלות הרעות והקשות של המאה ה-21?

כיום אנו יודעים כי רוב הגורמים להתפתחות מחלה זו (כ-80%) הם גורמים התנהגותיים וסביבתיים. שני גורמים משמעותיים אשר אנו יכולים לשלוט עליהם ויכולים להפחית את הסיכויים שלנו לחלות הם תזונה ופעילות גופנית. ההשפעה הטובה ביותר של פעילות גופנית קורית כאשר אנו שומרים על כמות פעילות של כ-4 שעות שבועיות. כמו זו היא כמות סבירה לחלוטין ורובנו יכולים לעמוד בה.

מאמן כושר אישי הוא דרך אולטימטיבית לשמור על עקביות.

השמנת יתר, עישון, שתייה מופרזת, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית ידועים כגורמים משפיעים למחלות רבות הנפוצות היום: מחלות כלי דם, סוכרת, השמנת יתר וגם סרטן. פעילות גופנית מתונה יכולה להשפיע על הגורמים שלנו לחלות בסרטן השד, הערמונית, המעי הגס, הריאה ועוד.

כמובן אין זה אומר שכל אדם המבצע פעילות גופנית לא יחלה בסרטן, אך זה כן אומר שככל שאדם פעיל יותר, כך קטן הסיכוי שלו לחלות בסרטן. איך זה קורה? ראשית, הפעילות הגופנית משפיעה על הגנים שעלולים להפוך לתא סרטני. בנוסף, פעילות גופנית מגבירה את הפעילות של הלויקוציטים (תאי דם לבנים) אשר נלחמים בתאים הסרטניים. עוד יש לה השפעות הורמונליות ומטבוליות היכולים להשפיע על סיכויי הגוף לפתח גידולים סרטניים.

אז איך עושים את זה? האם יש חשיבות לסוג הפעילות הגופנית או לגיל? בגדול לא. חשוב להיות פעיל וכדאי לעשות פעילות גופנית שאוהבים ומתחברים אליה ושנצליח להתמיד בה. ובכל זאת, ארגון הבריאות העולמי הוציא קווים מנחים לפעילות גופנית על פי גיל: גילאים 5-17 נדרשים לבצע בכל יום למשך לפחות שעה אחת פעילות גופנית בינונית-עצימה.

רוב הפעילות צריכה להיות אירובית אך צריכים להיות משולבים בה גם תרגילים לחיזוק השרירים והעצמות. לגילאי 18 ומעלה מומלץ לבצע פעילות גופנית בעצימות בינונית באורך של לפחות שעתיים וחצי בשבוע או פעילות עצימה באורך של שעה ורבע בשבוע. בשני המקרים, במידה ורוצים להעלות את ההשפעה, מומלץ להעלות את המינון.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/182282 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/181264 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/181497 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/182041 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/18836 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/18953 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/181015 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/181998 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים19/03/182243 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/162255 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/151812 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142057 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142018 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

מאת: אמיר פטיטואימונים14/05/144279 צפיות
היום אתם יכולים למצוא מאמן כושר אישי בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ בקלות. אם אתם רוצים אתם יכולים להתחיל לבדוק באתר של שרון פרסונל טריינר שמציע מגוון גדול של אימונים שונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica