חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בן הומו: התמודדות של הורים עם בן שיצא מהארון

מאת: דר' ירוןהורות11/05/20151586 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עופר ושרון (השמות בדויים מטעמי שמירה על פרטיותם של המטופלים), הגיעו אליי לאחרונה ליעוץ. הם הורים צעירים שבנם הבכור יצא מהארון לאחרונה. הם נראים מצוברחים, טרודים, ועדיין מבוהלים מהגילוי. הם מספרים שאינם מצליחים לישון כבר יותר משבוע, מאז שבנם סיפר להם שהוא הומו. הבן האהוב שלהם, שלומד כרגע בבית ספר תיכון, היה תמיד קצת שונה, הם מספרים. הוא תמיד העדיף את חברתן של בנות על בנים, לא אהב לשחק כדורגל, והיה רגיש יותר מאחיו האחרים, שיצאו מחוספסים יותר ממנו. אבל למרות זאת הם לא חשבו שהוא הומו, עד היום ההוא בשבוע שעבר שהתיישב מולם בסלון ואמר את זוג המילים האלה שנצרבו בתודעתם "אני הומו". הם מרגישים שעולמם חרב עליהם מאז. הם דיברו תמיד על כך שכשימצא מתישהו בת זוג, יעשו לו חתונה גדולה. הם קיוו לנכדים ממנו ולהיות גאים במשפחה שיקים, כמו כל זוג הורים שהשקיעו בבן שלהם את הנשמה. אך בנוסף לכך, הם מרגישים שהם בכלל לא מכירים את הבן שגידלו כל השנים. "איפה היינו?" הם שואלים את עצמם, "איך לא ראינו מה קורה לו?", "האם תוכל לעזור לו לשנות את הנטייה שלו?".

זוג נוסף שהגיע אליי לא מזמן ליעוץ היו דוד וסמדר, לאחר שבנם הצעיר, שלאחרונה סיים צבא, יצא מהארון בפניהם. הם המומים, מבולבלים ולא יודעים כיצד להגיב למה שסיפר להם. "קשה לנו להאמין שהוא הומו", הם אומרים, ומתקשים אפילו לומר את המילה הזאת "הומו". "מדובר בחייל מצטיין, לוחם, גבר גבר... היו לו חברות, אז זה נראה לנו לא הגיוני שהוא פתאום בא ואומר דבר כזה. אולי הוא מדמיין, אולי זאת רק תקופה שהוא עובר... מה אתה חושב?" הם שואלים אותי. "האם כדאי להביא אותו אליך שתברר האם הוא באמת הומו?"

כמטפל המתמחה בעבודה עם הקהילה הלהט"בית, עם גייז, דו מיניים ומתלבטים, ועם בני משפחותיהם, יוצא לי לייעץ להרבה זוגות של הורים כמו עופר ושרון או דוד וסמדר. מדובר תמיד בזוגות נורמטיביים של הורים, שמזועזעים לגלות שיש להם בן הומו. הם מתלבטים אם זה אפשרי שזו רק "פאזה" חולפת, שאולי בגלל שלא הולך לו עם בנות הוא מנסה עם בנים, או שאולי הוא עבר טראומה שהוא לא גילה להם עליה. ואולי הוא פשוט מבולבל בגלל שהוא לא מוצא את הדרך שלו בחיים. הם שואלים האם יתכן שחבר "הסית" אותו, או פיתה אותו, והעביר אותו לצד השני. בעיקר הם רוצים לדעת האם יש דרך להחזיר אותו "למוטב".

אחרי ההלם הראשוני, מגיעה תקופה של שאלות קשות שההורים שואלים את עצמם. הם מאוכזבים מעצמם, על כך שהם לא ראו את זה, או שפירשו באופן לא נכון את הסימנים שכעת הם מבינים שהיו שם כל הזמן. אך יותר מכל, הם חושבים על השנים שבהם הוא התמודד לבד עם הלבטים, עם הקשיים, והם לא ראו את מצוקתו ולא היו שם לתמוך בו, ומרגישים אשמה רבה בשל כך.

השאלות הן רבות, וההתמודדות אינה קלה. למרות שקיים דמיון רב בין המקרים השונים שאני נתקל בהם בעבודתי השוטפת, אני מוצא שכל מקרה גם יחודי ושונה. לדוגמא, ישנם מצבים שהבן שיוצא מהארון שלם עם עצמו, והוא מספר להוריו על הנטייה שלו בשלב בו הוא כבר חי כגיי, אולי אפילו יש לו חבר, והוא החליט לשתף אותם באותו חלק שלם של חייו שאותו הם לא הכירו. במקרה זה, אין הרבה עבודה לעשות עם הבן עצמו, אלא בעיקר עם ההורים, שעבורם התהליך של ההשלמה מתחיל רק כעת, בפער זמן משמעותי מהבן מבחינת תהליך העיבוד הדרוש להשלמה עם הנטייה ההומוסקסואלית שלו. לעומת זאת, במקרים אחרים הבן פונה להוריו כשהוא רק מגלה את הנטייה שלו בעצמו. במקרה זה, הוא לרב מאוד מבולבל, אינו יודע מה הוא מרגיש, ולא בטוח שהוא באמת גיי. במקרה זה, שני הצדדים - ההורים והבן - זקוקים לעזרה בהתמודדות עם השאלות, ובבירור האם מדובר אכן בנטייה מינית קבועה או שמדובר במשהו שאינו סופי. לפעמים נדרש מפגש שלי עם הבן בנפרד, ולפעמים ביחד עם ההורים, כסוג של טיפול משפחתי.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות! ההתמודדות עם הגילוי, קשה ככל שתהיה, היא תהליך שאפשר לעבור אותו עם יעוץ נכון, והכוונה של איש מקצוע. תמיכה טיפולית בשלב זה עשויה להיות קריטית בחשיבותה הן על מנת להקל על התמודדותו של הבן שלכם, והן עבור ההתמודדות שלכם ההורים עם החדשות הלא פשוטות. אך מעל הכל חשוב לקבל הכוונה מאיש מקצוע המכיר את התחום, על מנת לא לשגות באופן התגובה שלכם כלפי הבן שלכם, טעויות שעלולות לגרום נזק בלתי הפיך ליחסים עימו בעתיד. כי אחרי הכל, הומו או לא, הוא עדיין הבן שלכם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג). הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' ירון

מאת: דר' ירוןזוגיות ואהבה02/02/141409 צפיות
כיצד גיי בוחר בן זוג מתאים? האם סקס משפיע על הסיכוי למצא בן זוג? מה הקשר בין זוגיות ודימוי עצמי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149183 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138526 צפיות
מה הקשר בין דימוי עצמי וקושי במציאת בן זוג אצל גייז? מה היתרונות והחסרונות של יציאה מהארון? מה ההתמודדויות הרגשיות של גיי המבקש להיות אבא? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138676 צפיות
האם מגע מיני חד פעמי עם גבר מגדיר אדם בתור הומו? האם ניתן לשנות זהות או נטייה מינית? מה הדרך הנכונה להתמודד עם משיכה לגברים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213997 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204582 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204627 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201444 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201625 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica