חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם ניתן לשנות זהות מינית / הומוסקסואליות באמצעות טיפול פסיכולוגי?

זיגמונד פרויד, ראשון הפסיכולוגים, האמין שכולנו נולדים דו מיניים. על פי תפיסתו, כולנו נמשכים באופן פוטנציאלי גם לבני המין השני וגם לבני מיננו. ניתן לראות את זה היטב על מתבגרים בתקופת גיל ההתבגרות, בה נערים ונערות רבים מתנסים במגע גופני כזה או אחר עם בני מינם. זה לרב נובע מסקרנות הבאה עם גילוי מיניותם, וחולף עם ההתבגרות.

בחלק מהמקרים, עם זאת, מוצא עצמו המתבגר ממשיך להימשך לבני מינו, או במקרים מסוימים לבני שני המינים, גם כמבוגר.

במסגרת עבודתי המקצועית כמטפל, מגיעים לקליניקה שלי גברים ונשים בני כל הגילאים שמתלבטים לגבי הנטייה המינית שלהם. הם מרגישים משיכה לבני מינם, ולא יודעים כיצד להתייחס לזה. הם מבולבלים ושואלים את עצמם ואותי "האם אני הומו?" "האם זה משהו זמני שיחלוף מעצמו?" "האם אפשר לשנות את המצב?" "האם אני אוכל להתחתן עם אישה ולהוליד ילדים?" "האם אצליח לחיות חיים נורמליים כמו כולם?"

התשובות אינן חד משמעיות, ותלויות בעיקר באדם עצמו. התפיסות הפסיכולוגיות המקובלות כיום - רואות בנטייה מינית דבר מולד, לא משהו שנגרם עקב משהו שההורים עשו לא נכון, או בגלל שהושפענו מחברים ש"הסיטו" אותנו מדרך הישר, או מארועים שקרו לנו בילדות. מחקרים מצביעים על כך שבין אם הומוסקסואליות נובעת מסיבות גנטיות, הורמונליות או שילוב של השניים, אדם הופך לסטרייט או לגיי עם התבגרותו, וזה לא משהו שניתן לשינוי.

עם זאת, אין הדבר אומר שאי אפשר לחיות חיים טובים, מלאים ומספקים גם במידה ואתה מגלה שאתה הומוסקסואל, או שאת מגלה שאת לסבית. היום במיוחד, החיים כגיי יכולים להיות חיים מלאים ומספקים. ישנה אמונה לפיה הומואים הם בודדים יותר. כמובן שזה לא נכון בהכרח. רב הגייז חווים זוגיות בחייהם, לעיתים ארוכה ממש כמו של זוג הטרוסקסואלי ממוצע, ואף יותר. גם הטענה לפיה לא ניתן להביא ילדים לעולם אם אתה הומו או דו מיני, כבר אינה נכונה. ישנם גייז רבים שמביאים לעולם ילדים כחלק מתהליך של הורות משותפת או פונדקאות.

למרות האמור לעיל, כשמגיע אליי לקליניקה מטופל שמתלבט בזהותו המינית, אני בודק ביחד איתו את ההסטוריה שלו, את חוויתו הסובייקטיבית, את התנסויותיו המיניות וכיוצא באלה, כדי לוודא האם הוא אכן הומוסקסואל, או שהוא חווה אפיזודה חולפת, כפי שקורה לעיתים קרובות. לדוגמא, קיימים מצבים הנחשבים ל"הומוסקסואליות נסיבתית", לדוגמא בפנימיות או בבתי סוהר מתרחשים מצבים רבים של מגע בין גברים עקב העובדה שאין נשים בסביבה. יותר מכך, מחקרים הראו שלפחות רבע מכלל הגברים שחיים כהטרוסקסואלים, לרב נשואים עם ילדים, חוו מגע מיני עם גבר אחר מתישהו במהלך בחייהם. לפיכך, לא כל מגע מיני עם גבר אחר הופך אותך באופן אוטומטי להומו. יש להבין את הדינמיקה של המפגש ולראות את ההקשר הרחב של התרחשותו בחייך על מנת לדעת זאת באופן ברור יותר.

האם גבר שרוצה לראות את אשתו שוכבת עם גבר אחר או שמפנטז שגבר אחר יצפה במעשה האהבה שלו עם אשתו הוא דו מיני? לפעמים, אך לא בהכרח.

ישנם גם מצבים בהם גבר שנמשך לגברים, שזיהה את עצמו כהומוסקסואל, מצא עצמו במערכת יחסים אינטימית ארוכה ומשמעותית עם אישה בהמשך חייו. נראה, לפיכך, שהגדרות של מיניות הן גמישות ופתוחות לשינויים.

מדבר אחד חשוב לי להזהיר כמטפל: ישנם גופים, רובם בעלי אוריינטציה דתית, שמשכנעים גברים הנמשכים לגברים שאת נטייתם ניתן לשנות באמצעות "טיפול מיוחד" שהם מציעים. הנסיון המצטבר מראה שנסיונות כאלה נכשלים במקרה הטוב, וגורמים נזק נפשי חמור במקרה הפחות טוב.

בדרך הטיפולית שבה אני מאמין ומטפל, אני לעולם לא מנסה לשנות נטייה מינית של אדם. מתוך ההבנה שנטייה מינית היא דבר מולד, אני משתמש בטכניקות של טיפול פסיכולוגי לצורך בירור הנטייה המינית, ובמידה והאדם אכן גיי, הטיפול מתמקד בהפנמת הנטייה וקבלתה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג). הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' ירון

מאת: דר' ירוןהורות11/05/151588 צפיות
הבן סיפר לכם שהוא גיי? האם הוא באמת הומו או שמדובר במשהו חולף? כיצד מתמודדים הורים עם ההלם, הבלבול והטלטלה שעבר עולמם? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) והוריהם, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים הורים שמגיעים ליעוץ.

מאת: דר' ירוןזוגיות ואהבה02/02/141412 צפיות
כיצד גיי בוחר בן זוג מתאים? האם סקס משפיע על הסיכוי למצא בן זוג? מה הקשר בין זוגיות ודימוי עצמי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149185 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138526 צפיות
מה הקשר בין דימוי עצמי וקושי במציאת בן זוג אצל גייז? מה היתרונות והחסרונות של יציאה מהארון? מה ההתמודדויות הרגשיות של גיי המבקש להיות אבא? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181459 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152564 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152037 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica