חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי גיי (Gay) / הומו / דו מיני / מתלבט - צריך לחפש פסיכולוג?

מדוע מגיעים גייז / הומואים, דו מיניים ומתלבטים לטיפול, ובאילו צורות טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לקהילה הגאה? במאמר זה אני אסקור כמה מהסיבות הנפוצות, ואתייחס למשמעות של עזרה נפשית בכל בעיה בנפרד.

אחת הסיבות העיקריות שמביאה אנשים רבים לחפש פסיכולוג היא עצם ההתלבטות בנטייה המינית. מטופלים רבים שמגיעים אליי שואלים "האם אני הומו או שזו רק אפיזודה חולפת?" "האם אפשר לשנות נטייה מינית?" בכל מקרה לגופו, אני מברר עם המטופל את הגורמים בעטיים הוא סבור שהוא גיי, ומנסה להבין האם מדובר בהומוסקסואליות נסיבתית (ראה מאמרי הקודם), בהתנסות המאפיינת את גיל ההתבגרות או בנטייה מולדת שאינה ניתנת לשינוי. במקרה שמדובר בנטייה מולדת אין אפשרות לשנותה, אבל בהחלט אפשר ללמוד לחיות חיים מספקים מאוד כדו מיני או גיי.

בעיה נוספת בגללה מגיעים לטיפול היא חוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך. זו לא בעיה שמאפיינת רק הומואים, אבל היא נפוצה מאוד בקרב הומוסקסואלים. רבים מהמטופלים המגיעים אליי מרגישים נחותים ביחס לאחרים, לא כשירים, ונחותים בשל היותם הומואים או לסביות. הם מרגישים שהנטייה המינית שלהם מהווה חסרון ומקשה עליהם. לעיתים קרובות הם סבלו הצקות כילדים ונערים, והפנימו תפיסה לפיה הם "פריקים". הם ממשיכים את השנאה שחוו כלפיהם בעצמם ומנציחים אותה. טיפול פסיכולוגי הוא דרך יעילה מאוד לשנות תפיסות עצמיות מעוותות, ולאמץ ראייה מציאותית וחיובית יותר של עצמנו.

בעיה נוספת היא הסוד שבלהיות גיי. גייז רבים מסתירים את נטייתם המינית מהסביבה הקרובה, מהמשפחה והחברים, ומוצאים עצמם בודדים ומנותקים. האם נכון תמיד לצאת מהארון? נסיוני כמטפל לימדני שאין כמעט שום דבר שנכון לכולם. יתרה מזאת, חשוב מאוד התזמון! מצאתי שישנם מטופלים שהחיים בארון מקשה עליהם מאוד, ולאחר שיצאו מהארון חייהם השתנו לבלי הכר. הם מספרים שלמרות החשש הכבד שהיה להם לפני שיצאו מהארון, הם מאושרים מההחלטה, ומרגישים שמעמסה כבדה ירדה מעליהם. שהם ממש נולדו מחדש. לעומתם, ישנם מטופלים שמסיבות משפחתיות, מקצועיות או אחרות החליטו לא לצאת לפי שעה מהארון, ואני יכול להבין את סיבותיהם. אין הדבר אומר שלנצח ישארו בארון, אבל לפעמים לא בשלה לכך השעה.

להיות הומו לא אומר להיות בודד! למרות זאת, הומואים רבים לא מצליחים למצא זוגיות. הם נשאבים לעיתים לתוך מעגל אינסופי של הכרויות וסטוצים, מחליפים בני זוג לעיתים קרובות, ובסופו של דבר מוצאים עצמם בודדים למדי. בטיפול אנחנו חושפים את הקשיים במציאת זוגיות. הסיבות לקושי משתנות מאדם לאדם. ישנם אנשים שבתוך תוכם חוששים מאינטימיות. אחרים סובלים מדימוי עצמי נמוך שגורם להם להרגיש שאינם ראויים לבן זוג אוהב. ישנם גייז שלא זכו לראות בבית בו גדלו מודל תקין של זוגיות, ולכן מתקשים לייצר זוגיות יציבה בעצמם. הסיבות רבות כמספר המטופלים. על מנת למצא זוגיות, יש לגלות מה בדיוק הסיבה בגללה לא מצליח המטופל למצא זוגיות ולטפל באותה סיבה באופן ממוקד.

בעיה נוספת שאיתה מתמודדים גייז היא הכמיהה לילד, והקשיים הסובבים תהליך של הורות משותפת או פונדקאות על מנת להגשים את החלום. טיפול פסיכולוגי במקרה זה ישמש בעיקר לתמיכה במטופל וחיזוק המשאבים הפנימיים שלו. בטיפול יוכל המטופל להעזר במטפל לצורך קבלת ההחלטות הנכונות הנוגעות לתהליך, וישנן החלטות רבות לקבל בדרך הארוכה והמורכבת למימוש חלום ההורות.

מטרתו של טיפול פסיכולוגי, כפי שאני רואה ומיישם זאת בטיפול, היא בראש ובראשונה לפתח מודעות לעצמנו, כדי להכיר את הדפוסים שלנו שפוגעים בנו, ולאמץ אסטרטגיות התמודדות יעילות יותר. במקרים בהם לא ניתן לשנות דפוס בעייתי, עלינו ללמוד לקבלו ולהשלים עימו, וזה לעיתים אתגר גדול עוד יותר מלשנות דפוסים לא רצויים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג). הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' ירון

מאת: דר' ירוןהורות11/05/151588 צפיות
הבן סיפר לכם שהוא גיי? האם הוא באמת הומו או שמדובר במשהו חולף? כיצד מתמודדים הורים עם ההלם, הבלבול והטלטלה שעבר עולמם? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) והוריהם, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים הורים שמגיעים ליעוץ.

מאת: דר' ירוןזוגיות ואהבה02/02/141412 צפיות
כיצד גיי בוחר בן זוג מתאים? האם סקס משפיע על הסיכוי למצא בן זוג? מה הקשר בין זוגיות ודימוי עצמי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149185 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138677 צפיות
האם מגע מיני חד פעמי עם גבר מגדיר אדם בתור הומו? האם ניתן לשנות זהות או נטייה מינית? מה הדרך הנכונה להתמודד עם משיכה לגברים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181460 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152564 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152037 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica