חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרפולוגיה בבית המשפט

מאת: odedfrimגרפולוגיה16/12/20091255 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גרפולוגיה בבית המשפט

יותר ויותר שופטים מקבלים את חוות דעתם של גרפולוגים בסוגיות משפטיות בהן נדרשת השוואה של חתימה שנויה במחלוקת או כתב יד שנוי במחלוקת, עדותו של גרפולוג מומחה בתחום יכולה בתיקים מסוימים להיות עדות מרכזית במשפט, או לסירוגין עדות תומכת החלטה : כזו המתאימה עצמה מבחינת מכלול הראיות והעדויות נשוא תיק מסוים, גרפולוגים משפטיים משתמשים בציוד מעבדתי וממוחשב על מנת לקבוע זהות או זיוף של חתימה וכן בידע מקצועי רב בתחום של מוטוריקה של כתיבה, את גוף הידע של בחינת מוטוריקה וצורניות ייחודית בכתב היד רכשו רוב הגרפולוגים לא מתוך הניסיון המשפטי, אלה מתוך עשרות עד מאות אלפי כתבי יד שבחנו במהלך השנים, אם בהליך הכשרתם כגרפולוגים ואם בעבודה שוטפת כגרפולוגים בתחום האבחוני מול עסקים ולקוחות פרטיים, לניסיון רב שנים זה בתחום האבחוני וגם התעסקותי, יתרון רב בידע המשפטי בפועל.

ישנם במקביל בתחום גם מומחים להשוואת מסמכים, יש לדעת שמומחים אלה אינם חייבים בהכרח להיות גרפולוגים, וחלקם גם אינו עוסק כלל בגרפולוגיה, השוואת מסמכים והשוואת כתבי יד הם שני תחומים שונים לחלוטין, גרפולוגים אשר פיתחו מיומנות בכתבי יד יכולים לבצע השוואה של כתבי יד וחתימות זאת ע"פ אלמנטים גרפים, צורניים ומוטורים ייחודים המבדילים כותב מכותב, מומחים להשוואת מסמכים הם אנשי מקצוע המגיעים רובם מתחום המז"פ, תחום התמחותם הינו בדיקה של המסמך עצמו ולא כתב היד שבו, סוגי בדיקות המבוצעות ע"י מומחים להשוואת מסמכים הן : בדיקת גיל מסמך, בדיקת אמיתות מסמך, איכות הנייר, ובדיקות הקשורות לסוגי דיו, סוגי נייר וסוגי התיישנות.

גרפולוגים לעומת זאת בודקים : מבנה קו, אלמנטים גרפים ומוטורים ייחודיים, לחץ כתיבה, זוויות כתיבה, חילולים פנימיים בקווים המרכיבים את כתב היד, מבנה התחלות וסיומי קווים בכתב היד, סימני פיסוק וניקוד ייחודיים ופרמטרים גרפים ומוטורים נוספים.

גרפולוגיה, היא כלי שימושי ביותר לא רק בבתי המשפט, עסקים וחברות עסקיות רבות מבצעות הליך של מיון מועמדים לעבודה בעזרת הגרפולוגיה וגופים מצליחים רבים תולים את חלק מהצלחתם הכלכלית בעבות השימוש בגרפולוגיה ובחירת העובדים המתאימים ביותר שהצליחו להביא למינוף החברות בהם הם עובדים, ועדיין למרות השימוש ההולך וגובר בגרפולוגיה, עדיין אינה נחשבת למדע מדויק במאת האחוזים, על אף שהיא קרובה לשם מאד, בטח בהשוואה למבחני אישיות רבים אחרים.

בשל עובדה זו, גרפולוגים בבתי המשפט צריכים להיות נחרצים מספיק בכדי להביע את עמדותיהם המקצועיות בסוגיות שונות ועם זאת לשמור על מידה של זהירות, שמירה על מידת זהירות זו מהווה לעתים "פתח לצרות" בחקירה נגדית של מומחה לגרפולוגיה בבית משפט ע"י עורך דין של הצד שמנגד, גרפולוג מיומן זקוק לדעת להתמודד גם עם קושי זה בהסברה של מדוע היה נחרץ אך גם זהיר במעט בחוות דעתו המקצועית בסוגיה שבנדון.

מאמר קצר זה נכתב ע"י זמיר סיון גרפולוג, מומחה להשוואת כתבי יד וחתימות ומנכ"ל משרד זמיר גרפולוגיה.

http://www.zamir-graphology.co.il


 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת odedfrim

מאת: odedfrimמסיבות רווקים ורווקות09/12/092507 צפיות
השקפה שונה על מועדוני החשפנות.

מאת: odedfrimטיולים בחו"ל08/12/092029 צפיות
רובעים באמסטרדם

מאת: odedfrimטיולים בחו"ל08/12/091485 צפיות
לכל עיר יש את האטרקציות שלה, את המקומות שלמרות שהם הכי תיירותיים וכוווולללללם היו שם, גם לכם כדאי להיות, כי הרי 500.000 מיליון תיירים לא טועים

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143329 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143562 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144632 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128928 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica