חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפריט ליום אחד לנכד טבעוני.

תפריט ליום אחד לנכד טבעוני.

אחד מנכדי הפך לטבעוני לפני כשנה וחצי. הוא צפה בסרטים בהם הציגו כיצד מטפלים בתרנגולות, באפרוחים ובפרות – וזה הספיק לו! הוא גם נעשה פעיל מאד בתנועת הטבעונות ומטיף לכך בהתלהבות.

המשפחה הקרובה עדיין אוכלת בשר – קצת פחות מאשר בעבר, אבל עדיין.

כבר קראתי איך אפשר לגלות תוך חמש דקות אם מישהו טבעוני: הוא יספר על כך מיד, יעמיק – והכי מעצבן: הוא די ישכנע....

ולעניינינו: היות והמשפחה מגיעה בהרכב מלא לארוחת השבת אצל סבא וסבתא, חייבים להכין אוכל גם לטבעוני וגם לאחרים. אז מה מכינים עבור הנכד הטבעוני, כדי שלא ירגיש בעונש? מצאתי כמה פתרונות, חלקם כל כך טעימים שגם האחרים אוכלים מהם ואף שוקלים לעבור לטבעונות. הנה כמה דוגמאות לתפריט אחד:

סלט ירקות.

קצוץ דק (בעזרת סלייסר, פרט לעגבנייה) בלווי סלט חציל שרוף על האש או סלט חומוס, טחינה ופטרוזיליה קצוצה דק.

מרק ירקות.

הפעם, מרק עגבניות. קוצצים שני בצלים גדולים (בסלייסר המודרני, כדי לחסוך זמן ודמעות, אחרי שהבצל טבל במים חמש דקות - כדי להקל על הקילוף). ומטגנים קלות במעט שמן. מוסיפים שני ק"ג עגבניות בשלות ושטופות, חתוכות לפלחים, תוכן של קופסת שימורים של קוביות עגבניות, כארבע כוסות מים, מלח, פלפל, מעט ג'ינג'ר מגורד ומבשלים עד שהעגבניות רכות. מתקנים תיבול: אם מתוק מדי, מוסיפים מעט מיץ לימון. אם חמוץ מדי, אפשר להוסיף מעט סוכר דמררה או סוכר לבן. טוחנים כשמתקרר מעט בטוחן ידני. מגישים עם אורז מבושל כתוספת.

מג'אדרה.

מטגנים בצל גדול קצוץ (בסלייסר המודרני, כדי לחסוך זמן ודמעות, אחרי שהבצל טבל במים חמש דקות - כדי להקל על הקילוף). שוטפים כוס עדשים ומשרים במים. שוטפים כוס אורז, רצוי מלא. כשהבצל הזהיב, מוסיפים את האורז המלא ושטוף היטב, את העדשים – חומות, כתומות או בכל צבע טבעי אחר – ומוסיפים שלוש כוסות מים, מלח, פלפל שחור וכמון בנדיבות, אבל לא בפזרנות. מבשלים על אש קטנה עד שהכל רך.

פטריות.

שוב מטגנים בצל גדול קצוץ (ראה את הטכניקה לעיל ולעילא). שוטפים את הפטריות – שמפיניון או אחרות, מה שצץ כפטריות אחרי הגשם. חותכים את הפטריות לפיסות, מוסיפים אותן לבצל המזהיב , מוסיפים מי קוקוס, מלח ופלפל. מבשלים רק מעט – הפטריות מתבשלות מהר.אפשר להוסיף שמיר קצוץ – מוסיף טעם וצבע.

ירק מבושל.

אפשר לבשל אפונה ירוקה במעט מים, מלח, פלפל, מעט סוכר.

קינוח: עוגיות של פירות יבשים.

מערבבים חופן משמשים , חופן חמוציות, צימוקים, אגוזים ושקדים קצוצים. מוזגים מעליהם שוקולד מריר (ללא חלב!) מותך במעט מים. מערבבים היטב ומוזגים לעטרות נייר. מקררים ומגישים קר.

בתאבון לכו-לם!

נשמח לקבל מכם עוד רעיונות או :אם תבקשו, תקבלו מתכונים נוספים. כתבו למייל:

http://www.saba-sabta.co.il/contact

 



תגיות המאמר: תפריט, אוכל, נכד, טבעוני


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קורה שורץ

www.saba-sabta.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214006 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204590 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204636 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"חינוך ילדים12/07/19927 צפיות
אם חלק מהנכדים שלנו כבר גדולים , נצלו את החופש להקניית תכנון פיננסי וחינוך לחיסכון. בדרך כלל הסבים מפנקים, אבל אפשר תוך כדי פינוק גם לחנך.

שני מתכונים קלים לעוגיות שאפשר להכין יחד עם הילדים, או אפילו לאפשר לילדים להכין בעצמם.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205286 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205203 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205506 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205596 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195910 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196116 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica