חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החופש עם הנכדים הגדולים.

החופש עם הנכדים הגדולים.

 

חלק מהנכדים שלנו כבר גדולים : בני 10, 12, 14, 16. הנכדים הגדולים כבר לא זקוקים לשמרטפות של סבא וסבתא - הם בעצמם יכולים לשמור על האחים הקטנים יותר, אם מבקשים מהם יפה. גם הצורך בהסעות לחוגים פחת: חלק מהחוגים לא פועלים בחופש, לחלק מהחוגים הנכדים כבר מגיעים בכוחות עצמם – באוטובוס, בטרמפ עם הורים של חברים או אפילו ברגל.

בכל זאת, גם לסבא וסבתא של נכדים גדולים יש עדיין תפקידים בחופש הגדול. ננסה להעלות כמה רעיונות – אולי תמצאו עניין ושימוש לחלק מהרעיונות האלה.

אם אתם נוהגים לתת לנכד כסף לקבלת התעודה או ליום הולדת שחל בחופש, נסו לשאול אותו מה בכוונתו לעשות עם הכסף. נסו לעודד אותו לחסוך למטרה חשובה – סמרטפון או מחשב, נסיעה לחו"ל או לאילת עם חברים. עד כמה שאפשר, נסו להסביר לו שלבזבז את הכסף ביומיים רק בגלל שהכסף זמין, זאת התנהלות כספית לא טובה. תוכלו גם להבטיח להם שאם הם יצליחו לחסוך חלק מהסכום, גם אתם תתרמו משהו למאמץ.

אם הנכד אוהב לקרוא, המליצו לו שיקרא את הספר :”אבא עשיר, אבא עני לבני נוער" – של רוברט קיוסקאי ושרון לכטר. אם הוא שייך לקטגוריה של רוב הנערים של היום שמתרחקים מספרים כמו מאש, קנו בעצמכם את הספר או קראו אותו באינטרנט. הרעיונות מאד טובים ובעיקר משכנעים! ספרו לנכד בקיצור על הרעיונות של הספר – מבטיחה לכם שהנכד לא ישתעמם.

נניח שהנכדה צריכה חולצה חדשה. תתנדבו ללכת אתה לקנות. נסו לבדוק איך היא מתנהלת: האם היא רוצה לקנות את החולצה הראשונה שמוצאת חן בעיניה? נסו לשכנע אותה ללכת לבדוק בעוד חנויות ולהשוות מחירים. סקר מחירים הוא דבר מאד חשוב לפני כל רכישה. אחד מנכדי, למשל, נוהג ללכת עם חבריו לסופר ולקנות קולה וחטיפים לפני שהם הולכים לסרט. הם משלמים הרבה פחות מאשר במזנון של בתי הקולנוע. אם אתם הולכים לסרט עם הנכדים, נסו גם אתם לנהוג כך. הסבירו להם שזה לא מטעמי קמצנות נלוזה – אלא מטעמי צרכנות נבונה.

נסו גם לשכנע את הנכדה לחפש את החולצה לא רק בקניון, אלא גם בחנויות שלאורך הרחוב הראשי. זאת הזדמנות מצוינת להשוות בין מחירי חנויות בקניון לבין מחירי החנויות בעיר. בקניון החנויות משלמות שכירות גבוהה בהרבה ומגלגלות את זה על הקונים.

הנכדים הגדולים מומחים לא קטנים בהוצאות. אולי זאת הזדמנות לעודד אותם גם לכוון של הכנסות? נניח שיש גם נכדים שמחליטים לעבוד בחופש. הם יכולים לעבוד בצורה מאורגנת בעבודות קלות מגיל 14 ובעבודות נוספות מגיל 16. שבו אתם וקראו יחד את ההנחיות של משרד העבודה והרווחה ושל עמותת פעמונים, כדי לבדוק מה הזכויות שלהם כעובדים.

גם ילדים צעירים יותר רוצים לפעמים לעבוד ולהרוויח כסף משלהם. נסו לעזור להם למצוא תעסוקה: אולי נכד של חברים שלכם זקוק לעזרה בחשבון? באנגלית? בקריאה? אם הנכד שלכם בוגר יותר ומצטיין באחד המקצועות האלה, הנכד יוכל לתת שעורים פרטיים. אולי תוכלו למצוא לנכדה שכן שזקוק למישהו שיטייל עם הכלב כשהשכן בעבודה? אם הנכדה אוהבת כלבים, היא תהנה מאד מהעבודה וגם תוכל להרוויח כסף ביושר. נקווה רק שלא יקרה להם מה שקרה לילד שהתבקש לעזור לזקנה בסופרמרקט לעזור לה לסחוב את הסלים הביתה תמורת תשלום. לאחר שהילד עזר לה, היא הושיטה לו שקל. הילד שתק. הזקנה שאלה אותו:

-קיבלת שקל. מה אומרים?

-כלום! לא מרשים לי לקלל!

אם יש לאחד הנכדים רעיון מקורי, נסו לעזור לו להגשים אותו – יזמות היא היום הדבר החשוב היותר. אולי לכם יש רעיון מקורי והנכד יכול לממש אותו?

תהנו מהנכדים וחופש נעים לכולכם!

 



תגיות המאמר: כסף, חופש, נכד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קורה שורץ

www.saba-sabta.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213981 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204566 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204609 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

שני מתכונים קלים לעוגיות שאפשר להכין יחד עם הילדים, או אפילו לאפשר לילדים להכין בעצמם.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/03/192109 צפיות
רעיון לבילוי עם הנכדים: שינסו לספר על כל סימני הדרך שיש בהליכה היומית לבית הספר או לגן.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196297 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196256 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915587 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196280 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196186 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915414 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193827 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica