חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך הבן שלי הפסיק לפחד והתחיל לשחות ואיך זה קשור אליך

מאת: ירון שוראימון אישי06/08/20162117 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל בני האדם נולדים עם 2 פחדים בלבד: פחד ממקומות גבוהים ופחד מצלילים חזקים וצורמים, כי הפחדים הללו הם הישרדותיים ותפקידם להגן על התינוק חסר הישע. כל שאר הפחדים של כל אחד מאיתנו הם נרכשים: ע"י החברה, התרבות, הסביבה, סוכני חיברות וכמובן ההורים. בצורה לא מודעת אנחנו מעבירים את הפחדים שלנו לילדים.

לפני כחודש נפתחה הבריכה לחודשי הקיץ בישוב שאנחנו גרים בו, לוטם, ואמיתי, בן ארבע ו-10 חודשים, ביקש ממני לקחת אותו כמה שיותר לבריכה. עד השבוע שעבר, הוא כל כך פחד לטבוע (ודיבר איתי על זה כל הזמן), שהסכים להיכנס לבריכה רק עם מצופים וגלגל ביחד.
בשבת האחרונה היתה פריצת דרך. "שכחתי" לקחת איתי את הגלגל והוא הבין שהוא יהיה רק עם מצופים. אחר כך הוא שחה איתם וראה ש"השד לא כל נורא" והתקדמנו לשלב הבא: הוא הסכים שאזרוק אותו באוויר ולא אתפוס אותו, כך שהוא יצלול למים. כשהוא עלה מהצלילה הקצרה, הוא כל כך התלהב שרצה עוד ועוד.
השלב הבא היה לתת לו לקפוץ לבריכה בלי שאני תופס אותו, אחר כך הוא הוריד את המצופים והתחיל לשחות בבריכה של הקטנים ובהמשך שחה בלי מצופים בבריכה של הגדולים, איפה שהוא לא עומד.
כל פעם שהוא התגבר על הפחד עודדתי אותו שוב ושוב ושוב, וראיתי לנגד עיניי איך הוא מקבל עוד ועוד ביטחון.

בשפת האימון אנחנו קוראים לזה טרנספורמציה: מה שקודם נראה בלתי אפשרי, נהייה אפשרי.

אז איך זה קשור אליכם?
גם אתם יכולים להשתחרר מהפחדים שלכם. לרובנו יש תפישה והתנהגות לא-מודעת, שלמעשה מנהלת את החיים שלנו, שאם משהו מפחיד אותנו, צריך להתרחק ממנו ככל האפשר. אבל בצורה כזאת הפחד רק הולך ומתעצם. והאמת הפשוטה היא, שכל פעם שמתבוננים בפחד, חלק מהפחד משתחרר.

מפתיע?
נסו לבד. תתבוננו על פחד מסוים שיש לכם ותשאלו את עצמכם, למשל: איך הוא נראה, הפחד הזה? איזו צורה יש לו? איזה צבע? ככל שתתבוננו יותר ויותר בפחד הזה, ותסכימו לשהות במקום הלא נעים, "האחיזה" שלו בכם תלך ותשתחרר.
רובין שארמה, בספרו "הנזיר שמכר את הפרארי שלו", שאת התקציר שלו תוכלו לקרוא כאן, נותן לנו מתכון לדרך הצמיחה הזו: "זהה את הדברים שעוצרים אותך, את הפחדים שלך, והתעמת איתם חזיתית. הפחד הוא רק מפלצת מנטלית שיצרת לעצמך."

מזמן אתכם לשבת ישיבה שקטה, לעצום עיניים, ולדמיין עולם נפלא שבו אתם מרגישים חופשיים והפחדים שלכם מפסיקים לנהל אתכם.
בהצלחה בשחרור הפחדים.

פחדים קשורים בביטחון עצמי.